Terug

Probleem met terugbetaling van hospitalisatieverzekering

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

F. C.

Naar: ETHIAS

09/09/2023

Beste,21 maart 2023 heeft mijn zoon een kaakoperatie ondergaan. 13 februari 2023 is er een voorbereidend onderzoek van 1500 euro uitgevoerd. Voorafgaand is er telefonisch contact opgenomen met Medexel Ethias om hiervan reeds aangifte te doen. Volgens dit telefonisch contact zou er geen enkel probleem zijn om de AssurCard te gebruiken. Bij aankomst wordt de AssurCard aan de zuil geweigerd. Bij een poging om de inschrijving bij de balie in het ziekenhuis te doen blijkt de AssurCard inderdaad geweigerd te worden. Bij telefonisch contact met Medexel Ethias meld men ons dat ze er niets aan kunnen verhelpen maar dat de aangifte van hospitalisatie per mail kan plaatsvinden na het bundelen van alle facturen. De terugbetaling zou heel vlot verlopen. Na ontvangst van de factuur en een betaling van 5758 euro aan GZA wordt de aangifte op 9 mei 2023 ingediend bij Medexel Ethias. 12 mei 2023 volgt de bevestigingsmail van Medexel Ethias dat de aangifte goed ontvangen is maar dat het rekeningnummer in het dossier ontbreekt. Dezelfde dag wordt het gevraagde document met ingevulde bankgegevens per e-mail teruggestuurd naar Medexel Ethias.26 mei 2023 volgt een bevestiging dat het rekeningnummer goed ontvangen is en in het systeem is opgenomen en het spoedig wordt nagekeken voor verwerking.Op 5 juni 2023 is er nog steeds geen terugbetaling van Medexel Ethias en wordt er per e-mail een stand van zaken in het dossier gevraagd.7 juni 2023 volgt er een antwoord dat de betaling binnen de 10 werkdagen ontvangen zal worden.Op 19 juni 2023 stuur ik dan toch nog maar eens een e-mail dat de 10 dagen toch reeds lang voorbij zijn en nog steeds op mijn terugbetaling wacht.22 juni volgt dan uiteindelijk de betaling van 5526,74 euro zonder de bevestigde 1500 euro voor het voorbereidend onderzoek.Begin Augustus krijg is een brief van Medexel Ethias, gedateerd op 31 juli 2023, dat ik de 5526,74 euro moet terugbetalen voor 30 augustus.7 augustus neem ik contact op met Medexel Ethias op het telefoonnummer vermeld op de brief voor bijkomende informatie. De telefoniste kan mij niet verder helpen met de vraag waarom ik dit bedrag zou moeten terugstorten want dat kon zij in het dossier niet terugvinden. Mij met een verantwoordelijke doorverbinden lukte ook niet. Maar men zou het uitzoeken en mij telefonisch contacteren om de zaken uit te klaren. Ik moest absoluut niets ondernemen tot men mij telefonisch gecontacteerd heeft, voor alle veiligheid geef ik ook mijn GSM-nummer nogmaals door.Zonder gecontacteerd te zijn door Medexel Ethias krijg ik op 7 augustus 2023 een 1e herinneringsbrief van Medexel Ethias, gedateerd op 31 augustus 2023, dat het bedrag nog niet aan hen is overgemaakt en dat de AssurCard gedesactiveerd is en alle terugbetalingen van gans het gezin stopgezet worden.8 augustus neem ik terug telefonisch contact op met Medexel Ethias. De telefoniste neemt contact op met de backoffice voor meer informatie. Blijkbaar is het bedrag foutief uitbetaald op mijn naam. Als ik zeg dat de aangifte inderdaad op naam van mijn zoon is en de rekeningnummer de juiste is zoals opgegeven in de aangifte vraag ik of dit niet intern bij Medexel Ethias in het dossier zou aangepast worden. Ik vraag om met de dossierbeheerder doorverbonden te worden maar de telefoniste mag dit absoluut niet doen. Omdat de rechtzetting binnen Medexel Ethias ook voor de telefoniste logisch lijkt tracht zij opnieuw contact op te nemen met backoffice. Om een of andere reden lukt dit niet maar ik zal zonder fout dezelfde dag nog telefonisch gecontacteerd worden. Ondertussen moet ik niets doen en de AssurCard zou volgens de telefoniste ook niet gedesactiveerd worden. Ik geef nogmaals mijn GSM-nummer door om zeker te zijn dat ze die toevallig niet zouden verloren zijn.Vandaag heeft Medexel Ethias, verrassing verrassing, uiteraard geen contact opgenomen, maar ik moest niets doen zolang ik niet teruggebeld ben.De verassing is 's avonds des te groter omdat ik plots een e-mail van een incassobureau krijg met zelfs een aanrekening van extra interesten. Dit door een administratieve dwaling van Medexel Ethias en hun eigen administratie niet op orde hebben.

Berichten (1)

ETHIAS

Naar: F. C.

11/09/2023

Ter bescherming van de privacy van onze klanten en onze eigen medewerkers, zullen wij geen klachten via dit medium behandelen.Wij nodigen u vriendelijk uit om uw klacht rechtstreeks aan de Dienst Klachtenbeheer van de verzekeringsmaatschappij over te maken.Email: klachtenbeheer@ethias.bePlease consider your environmental responsibility before printing this e-mail-------------------------------------------------------------------Ce message et ses annexes sont destinés à l'usage exclusif de ses destinataires et sont confidentiels. Si vous recevez ce message par erreur, merci de le détruire et d'en avertir immédiatement l'expéditeur. Toute utilisation de ce message non conforme à sa destination, toute diffusion ou publication est interdite. Nous mettons tout en oeuvre pour éviter virus et altérations de nos messages. Nous ne pouvons cependant etre tenus responsables de la transmission accidentelle de virus ou d'altérations du présent message par faits de tiers.Dit bericht en de bijgevoegde bestanden zijn vertrouwelijk en uitsluitend bestemd voor de geadresseerde personen of entiteiten. Indien u dit bericht per vergissing hebt ontvangen, gelieve dan onmiddellijk de verzender te verwittigen en deze e-mail te deleten. Ieder gebruik van dit bericht dat niet conform is met de bestemming ervan alsook de verspreiding of openbaarmaking is verboden. Wij stellen alles in het werk om virussen en wijzigingen van onze berichten te vermijden. Wij kunnen evenwel niet aansprakelijk worden gesteld voor de eventuele overdracht van virussen of voor de wijziging van dit bericht door derden.Diese elektronische Nachricht und alle ihre Anlagen sind vertraulich und nur fa¼r den Adressaten bestimmt. Sollten Sie diese Nachricht irrta¼mlicherweise erhalten haben, bitten wir Sie, den Absender sofort zu benachrichtigen und die E-Mail zu la¶schen. Jegliche Verwendung die nicht im Einklang mit dem Zweck der Nachricht steht und jegliche Verbreitung oder Vera¶ffentlichung sind verboten. Wir unternehmen alle Anstrengungen, um Viren und a„nderungen an unseren Nachrichten zu vermeiden. Wir ka¶nnen daher auch nicht fa¼r die eventuelle aœbertragung von Viren oder a„nderung dieser Nachricht durch Dritte haftbar gemacht werden.This message and its attachments are confidential and are solely intended for the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this message in error, you should delete it and kindly notify the sender by reply e-mail. Any non-conform use, dissemination or disclosure of this message is prohibited. We take all reasonable precautions to ensure that no viruses are present and that no unauthorised alterations are made to our e-mails. However, we are not liable for any accidental transmission of viruses nor for the alteration of this message by a third party.-------------------------------------------------------------------


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform