We kochten tickets voor een vliegreis heen- en retour Faro Portugal op 4/4 en 15/4. 21/3 werd er echter bij mijn vrouw borstkanker vastgesteld, hierdoor hebben we uiteraard onze reis moeten annuleren. De algemene voorwaarden van Ryanair melden duidelijk dat er bij ernstige ziekte een terugbetaling kan verkregen worden. Wij hebben dan ook via hun website een claim ingediend, vergezeld van een doktersattest. Dit doktersattest werd door hen echter via mail 'onvoldoende' verklaard. Er werd in dit doktersattest dan ook wel enkel over 'medische redenen' en niet specifiek over borstkanker gesproken, volgens onze dokter ligt dit dit privacy-gewijs moeilijk. We stelden bij Ryanair via mail herhaaldelijk de vraag om duidelijk te communiceren welke informatie of documenten ze nodig hadden om onze claim in orde te brengen maar deze vraag werd herhaaldelijk compleet genegeerd. Tot we plots bericht kregen dat de claim geweigerd werd. Op onze antwoord antwoord hierop dat ze ons geeneens een eerlijke kans hadden gegeven om een correcte claim in te dienen kregen we ijskoud hetzelfde antwoord: 'We begrijpen dat u ontevreden bent maar het besluit staat vast, de claim is geweigerd en wat ons betreft afgehandeld.'