Terug

Probleem met terugbetaling na retour

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. R.

Naar: VIDA XL

16/07/2023

Beste, ik bestelde een bloembak die in twee delen naar mij verzonden werd. Deze voldeed echter niet aan mijn verwachtingen (meer werk om in elkaar te zetten dan verwacht op basis van de beschrijving). Ik regelde daarom vrijwel onmiddellijk een retour. Hierbij werd duidelijk melding gemaakt van het feit dat de retour uit twee pakketten zou bestaan, aangezien ik alles onuitgepakt wilde terugsturen. Toen de door VidaXL gekozen koerierdienst, Dpd, aan mijn deur stond, bleek de koerier echter over slechts 1 label te beschikken. Aangezien er maar 1 gratis retourzending aangeboden wordt en ik zeker het volledige pakket wilde terugbezorgen, beloofde de koerier dit in orde te brengen. Hij voorzag 1 pakket van het label en schreef iets bij op het andere pakket. Hij gaf ook iets in op zijn bakje. Nu beweert VidaXL niet alles ontvangen te hebben. Na meerdere mails over en weer blijft de zaak onopgelost. Het zijn telkens andere personen die mij vertaalde mailtjes sturen, niet lezen wat ik schrijf en niet ingaan op mijn vragen. Ze beweren dpd te contacteren maar geven daar geen informatie over. Ik heb gevraagd na te gaan of het geretourneerde product alsnog niet volledig zou zijn. Ze verwachten twee retournummers maar Dpd had er maar één. Ik vermoed dat de koerier de pakketten samengevoegd heeft en onder dat ene retourlabel terugbezorgd heeft. Dit wordt echter niet nagekeken. Intussen krijg ik mijn terugbetaling niet. Ik vraag dus met aandrang om na te gaan of het item volledig is (bloembak bestaande uit lange en korte houten latten, een zakje vijzen en handleiding). Indien niet, blijft het een feit dat de eventuele fout niet bij mij ligt: er was slechts 1 label aan de koerier bezorgd en de koerier van Dpd beloofde dit in orde te brengen. Het kan toch niet dat dit op de klant verhaald zou worden? Ik heb ook geen enkel bewijs dat het item onvolledig zou zijn. Ik zou dan ook zo snel mogelijk mijn terugbetaling in orde willen zien.

Berichten (10)

VIDA XL

Naar: K. R.

17/07/2023

DATA NOT AVAILABLE

K. R.

Naar: VIDA XL

17/07/2023

Ik heb bij mijn klacht reeds het aankoopbewijs met alle gegevens doorgestuurd. In bijlage is het betalingsbewijs terug te vinden.Kunt u bevestigen dat ik mijn terugbetaling binnen enkele werkdagen mag verwachten?

VIDA XL

Naar: K. R.

18/07/2023

DATA NOT AVAILABLE

VIDA XL

Naar: K. R.

19/07/2023

- Typ uw reactie boven deze regel -Beste klant,We hebben in de afgelopen 48 uur geen reactie van je ontvangen.Als je onze hulp nog steeds nodig hebt, beantwoord dan onze e-mail zodat we je verder kunnen helpen.Als je geen hulp meer nodig hebt, dan kan je de e-mails negeren. Je verzoek wordt dan automatisch gesloten.Met vriendelijke groeten,vidaXL--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van vidaXL.[5VX7W6-XKYKP]

K. R.

Naar: VIDA XL

19/07/2023

Ter aanvulling van alle reeds eerder verschafte informatie: DPD heeft intussen bevestigd dat het tweede deel van het pakket wel degelijk naar jullie verzonden werd. Dit is hun mail, met datum van verzending en pakketnummer:Het tweede pakket is verzonden op 29 juni onder pakketnummer 05365105293064.Voor verdere informatie adviseer ik u om contact op te nemen met de afzender/verkoper.Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,BonnitaDPD Team Customer CareDPD BELUX NV Aangezien mijn retourzending dus wel degelijk volledig bij jullie terecht gekomen is, verwacht ik dan ook zo snel als mogelijk mijn terugbetaling.

VIDA XL

Naar: K. R.

20/07/2023

- Typ uw reactie boven deze regel -Beste klant,We hebben in de afgelopen 48 uur geen reactie van je ontvangen.Als je onze hulp nog steeds nodig hebt, beantwoord dan onze e-mail zodat we je verder kunnen helpen.Als je geen hulp meer nodig hebt, dan kan je de e-mails negeren. Je verzoek wordt dan automatisch gesloten.Met vriendelijke groeten,vidaXL--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van vidaXL.[E06702-K6R12]

VIDA XL

Naar: K. R.

20/07/2023

- Typ uw reactie boven deze regel -Beste klant,We hebben in de afgelopen 72 uur geen reactie van je ontvangen.Als je onze hulp nog steeds nodig hebt, beantwoord dan onze e-mail zodat we je verder kunnen helpen.Als je geen hulp meer nodig hebt, dan kan je de e-mails negeren. Je verzoek wordt dan automatisch gesloten.Met vriendelijke groeten,vidaXL--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van vidaXL.[5VX7W6-XKYKP]

VIDA XL

Naar: K. R.

21/07/2023

- Typ uw reactie boven deze regel -Beste klant,We hebben in de afgelopen 72 uur geen reactie van je ontvangen.Als je onze hulp nog steeds nodig hebt, beantwoord dan onze e-mail zodat we je verder kunnen helpen.Als je geen hulp meer nodig hebt, dan kan je de e-mails negeren. Je verzoek wordt dan automatisch gesloten.Met vriendelijke groeten,vidaXL--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van vidaXL.[E06702-K6R12]

VIDA XL

Naar: K. R.

22/07/2023

- Typ uw reactie boven deze regel -Beste klant,We hebben in de afgelopen 120 uur geen reactie van je ontvangen.Zoals geadviseerd in onze vorige e-mails, gaan we ervan uit dat je onze hulp niet meer nodig hebt en daarom sluiten we je verzoek.Mocht je op een later moment hulp van ons nodig hebben, aarzel dan niet om opnieuw contact met ons op te nemen. We helpen je graag verder.Met vriendelijke groeten,vidaXLHoe beoordeelt u de support die u hebt ontvangen?U kunt het volgende webadres naar uw browser kopieren en een beoordeling opgeven: s:vidaxl.zendesk.com/requests/19438714/satisfaction/new/JfYVfHL2ZLVNtTWYqqUohIHxs?locale=1005--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van vidaXL.[5VX7W6-XKYKP]

VIDA XL

Naar: K. R.

23/07/2023

- Typ uw reactie boven deze regel -Beste klant,We hebben in de afgelopen 120 uur geen reactie van je ontvangen.Zoals geadviseerd in onze vorige e-mails, gaan we ervan uit dat je onze hulp niet meer nodig hebt en daarom sluiten we je verzoek.Mocht je op een later moment hulp van ons nodig hebben, aarzel dan niet om opnieuw contact met ons op te nemen. We helpen je graag verder.Met vriendelijke groeten,vidaXLHoe beoordeelt u de support die u hebt ontvangen?U kunt het volgende webadres naar uw browser kopieren en een beoordeling opgeven: s:vidaxl.zendesk.com/requests/19466831/satisfaction/new/lm9GIpfXQOZH1dxzl6wr1P5Ls?locale=1005--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van vidaXL.[E06702-K6R12]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform