Terug

Probleem met schadegeval

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. M.

Naar: Het Poetsbureau

28/01/2022

Beste,Sinds februari 2021 zijn wij klant bij het Poetsbureau Overijse en maken wij dus gebruik van hun poetsdienst. Wij zijn altijd zeer tevreden geweest van de aangeboden hulp. Omdat onze vast poetshulp met vakantie ging vorige zomer 2021 hebben wij een vervangende poetshulp aangevraagd voor deze periode. Toen onze vervangende poetshulp vertrokken was hebben wij opgemerkt dat onze venstertabletten binnen vol vlekken stonden. Ook waren er duidelijke sporen zichtbaar dat het poetsmateriaal op onze venstertabletten heeft gestaan, met ook vlekken tot gevolg. Wij hebben meteen foto's gemaakt en het Poetsbureau gecontacteerd en gezegd dat wij vermoeden dat de ramen met azijn zijn gepoetst en dat de tabletten vermoedelijk niet meteen schoongeveegd werden met water zodat er vlekken zijn ontstaan. Zij stuurde ons een schadeformulier op dat wij ingevuld en teruggestuurd hebben. Wij hebben ook op vraag van Het Poetsbureau een bestek voor herstel van de schade meegestuurd aangezien de ramen en venstertabletten net nieuw waren gezet in maart 2021. Pas een paar weken nadien krijgen wij te horen dat onze vervangende poetshulp gezegd heeft dat ze de ramen en venstertabletten met het correcte product heeft gepoetst en dat ze geen vlekken kan hebben gemaakt op de tabletten. Het Poetsbureau verwees ons door naar hun verzekeringsmaatschappij AXA. Bij AXA bevestigde ze het verhaal en kregen we te horen dat zolang de betreffende poetshulp verklaarde dat ze alles correct heeft gedaan hier geen dossier voor kan worden opgemaakt. Na veel heen en weer contact te hebben gehad (zowel via mail als via telefoon) besluit Het Poetsbureau dat zij alles hebben gedaan om ons te helpen, maar dat voor hun de zaak afgesloten is als hun poetshulp zegt dat ze alles correct heeft gedaan en hun verzekering zegt dat ze geen dossier gaan openen. Wij voelen ons bedrogen aangezien wij weten dat een bedrijf als Het Poetsbureau verzekerd is voor dergelijke schadegevallen. Wij vermoeden dat ze hun verzekering niet willen inschakelen in dit dossier omdat het bestek voor herstel toch om aanzienlijk bedrag gaat. Wij blijven achter met een wrang gevoel omdat wij (door heel de situatie) denken dat Het Poetsbureau zelf kan bepalen welke schade gedekt wordt en welke niet. Aangezien ze enkel afgaan op de verklaring van hun poetshulpen is ons gevoel denk ik wel te verantwoorden. Wij zijn ook echt gefrustreerd dat er zelfs niemand van Het Poetsbureau of verzekering naar de schade is komen kijken. Graag zouden wij een oplossing krijgen om de geleden schade toch via de verzekering (wat de normale gang van zaken is) vergoed te krijgen zodat wij kunnen kijken om de venstertabletten te vervangen. Ook zeker gezien het feit dat deze nieuw gezet zijn. Ondertussen zijn we weer een paar maanden verder en zitten we nog steeds in dezelfde situatie.Alvast bedankt voor uw tussenkomst.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform