Beste,
ik kocht in oktober 2023 een huis met zonnepanelen, dd 2018.
Vrijdag ll werd mijn terugdraaiende teller vervangen. Ik meen recht te hebben op deze premie. ECHTER.
Bij het invullen van uw formulier, bots ik, na invoer van alle benodigde gegevens EN de geldige facturen, op een G-nummer dat moet ingevoerd worden.
Ik heb geen idee wat dat is. Ik vind het niet terug op 'mijnfluvius'.
Ik bel dus 2 maal met uw diensten, die me uitleggen dat de vorige eigenaar een overdracht had moeten doen. Hij weet van niets, en vindt zijn vroegere adres ook niet terug op zijn 'mijnfluvius'. Daar staat alleen zijn huidige adres.
Ik heb begrepen dat hij éérst een koppeling moet maken, DAN moet ik de overdracht aanvragen, daarna moet hij de overdracht goedkeuren en daarna moet Fluvius dit nog eens goedkeuren. Pas DAN kan ik de premie aanvragen, wat moet gebeuren voor 31 december 2025, anders ben ik onherroepelijk te laat.
Ik begrijp dus dat bij de aankoop van mijn huis met zonnepanelen in 2023, dat er ook nog ergens moet bewezen worden dat deze effectief van mij zijn?
Een kadaster, een notariële eigendomsakte én de aankoopfacturen van de zonnepanelen zijn niet voldoende voor Fluvius?
Uw medewerker zegt me dat ik dit maar had moeten weten en in orde brengen na de aankoop van mijn huis. Hoe kan ik iets in orde brengen wat ik niet wist? Hoe is het mogelijk dat zonnepanelen die vast op een dak liggen en dus duidelijk onroerend goed zijn, voor Fluvius ondanks een notariële verkoop, toch nog door 3 administratieve molens moeten waar een normale mens niets van af weet?
Hoe geraken we uit deze impasse? En vooral: hoe kan ik tijdig mijn premie aanvragen en verkrijgen?
Met beleefde groet
Veerle Samyn
Klein Brusselstraat 51, 1755 Gooik
0473620238
veerlesamyn@gmail.com