Terug

Probleem met retroactieve premie zonepanelen

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

V. S.

Naar: FLUVIUS

03/12/2025

Beste, ik kocht in oktober 2023 een huis met zonnepanelen, dd 2018. Vrijdag ll werd mijn terugdraaiende teller vervangen. Ik meen recht te hebben op deze premie. ECHTER. Bij het invullen van uw formulier, bots ik, na invoer van alle benodigde gegevens EN de geldige facturen, op een G-nummer dat moet ingevoerd worden. Ik heb geen idee wat dat is. Ik vind het niet terug op 'mijnfluvius'. Ik bel dus 2 maal met uw diensten, die me uitleggen dat de vorige eigenaar een overdracht had moeten doen. Hij weet van niets, en vindt zijn vroegere adres ook niet terug op zijn 'mijnfluvius'. Daar staat alleen zijn huidige adres. Ik heb begrepen dat hij éérst een koppeling moet maken, DAN moet ik de overdracht aanvragen, daarna moet hij de overdracht goedkeuren en daarna moet Fluvius dit nog eens goedkeuren. Pas DAN kan ik de premie aanvragen, wat moet gebeuren voor 31 december 2025, anders ben ik onherroepelijk te laat. Ik begrijp dus dat bij de aankoop van mijn huis met zonnepanelen in 2023, dat er ook nog ergens moet bewezen worden dat deze effectief van mij zijn? Een kadaster, een notariële eigendomsakte én de aankoopfacturen van de zonnepanelen zijn niet voldoende voor Fluvius? Uw medewerker zegt me dat ik dit maar had moeten weten en in orde brengen na de aankoop van mijn huis. Hoe kan ik iets in orde brengen wat ik niet wist? Hoe is het mogelijk dat zonnepanelen die vast op een dak liggen en dus duidelijk onroerend goed zijn, voor Fluvius ondanks een notariële verkoop, toch nog door 3 administratieve molens moeten waar een normale mens niets van af weet? Hoe geraken we uit deze impasse? En vooral: hoe kan ik tijdig mijn premie aanvragen en verkrijgen? Met beleefde groet Veerle Samyn Klein Brusselstraat 51, 1755 Gooik 0473620238 veerlesamyn@gmail.com

Berichten (2)

FLUVIUS

Naar: V. S.

04/12/2025

Fluvius - Intern Dag mevrouw Samyn, Ik heb uw klacht goed ontvangen. Na onderzoek kan ik u hierover het volgende meedelen. U kan intussen de eigendomsoverdracht starten: Verandering van adres of eigenaar van zonnepanelen Fluvius Hierna kan de eigendomsaanvraag verwerkt worden en kan u de premie aanvragen. Kan u mij laten weten wanneer u de aanvraag heeft ingediend, dan kan onze interne dienst de overdracht onmiddellijk verwerken en kan u de premie aanvragen. Ook wil ik u alvast meegeven dat u waarschijnlijk de verkeerde premie probeerde aan te vragen. Bij de premie zonnepanelen vanaf 01/01/21 wordt het G-nummer gevraagd maar niet bij de RAI-premie: Retroactieve investeringspremie zonnepanelen Fluvius Hopend u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groeten, Klachtenbeheer Fluvius

V. S.

Naar: FLUVIUS

04/12/2025

Beste, Dankjewel voor de spoedige respons. Ik was inderdaad de verkeerde aanvraag aan het invullen, dank voor uw opmerkzaamheid, de twee helpdeskpersoneelsleden hadden me dit eigenlijk moeten melden, denk ik. Ik heb nu mijn aanvraag gedaan, nr 4101362744. Ik denk dat ik alles heb ingevuld en juist heb ingevuld. Kan u dat even nakijken op eventuele fouten aub, ik ben niet zeker of ik de juiste gegevens op de juiste wijze heb ingevoerd. Alvast veel dank, fijne dag Veerle Samyn


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform