Terug

Probleem met retourneren bed

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. P.

Naar: BeterBed.be

01/05/2021

Beste heer/mevrouw, Mijn klacht is dat Beter Bed weigert het bed Novelle terug te betalen. Ik heb dit bed op 27 oktober 2020 online besteld. Het bed is op 29 januari 2021 volledig bij mij afgeleverd. Ik heb op 7 februari het BeterBed online retourformulier via de Beter Bed webiste ingediend om volledige terugbetaling te vragen. Dankzij de Europese richtlijn 2011/83 heb ik ten minste 14 dagen herroepingsrecht na online aankopen of aankopen op afstand. Ik wil gebruik maken van dat recht en heb contact opgenomen met de klantenservice van Beter Bed via WhatsApp en e-mail. Ik kreeg geen antwoord via e-mail, alleen via WhatsApp waar mij werd verteld dat ze kunnen begrijpen waarom ik het bed wil retourneren en dat het bed niet geretourneerd kan worden. In plaats daarvan maakte BeterBed een afspraak met een technicus om het bed te controleren, waarvan ik heb gezegd dat ik dat niet wil. Ik wil het bed gewoon terugsturen. Bovendien, hoewel ik volgens de Europese richtlijn 2011/83 van het Europees Parlement geen reden hoef op te geven waarom ik het bed wil retourneren (binnen de eerste 14 dagen), heb ik in de WhatsApp chat van de Beter Best klantenservice duidelijk gemaakt dat het bed er anders uitziet dan op de foto's op de website en dat het hoofdbord niet stabiel is. Ik heb zelfs foto's en een video bijgeleverd om te laten zien wat ik bedoel. Bovendien maakt het bed lawaai als je er lichtjes op beweegt. Het voldoet gewoon niet aan de kwaliteitsnormen en ziet er anders uit dan online werd geadverteerd.In de tussentijd heb ik mijn klacht ook ingedient via het EU online dispute resolution tool' (https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.trader.register), maar hier is mijn klacht afgewezen door BeterBed, met als reden dat ik de 2 weken retourneertermijn niet heb gerespecteerd (hetgeen onjuist is).

Berichten (2)

BeterBed.be

Naar: S. P.

03/05/2021

Beste heer/mevrouw Susanne Pfeil,Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben gea¯nformeerd.Heeft u nog vragen? Kijk dan bij veel gestelde vragen op onze website of neem contact op met onze Customer Service. Wij zijn telefonisch bereikbaar via telefoonnummer 0413- 33 88 00 op maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 and 17.00 uur.Met vriendelijke groet,Customer ServiceBeter Bedref:_00D0N1OErY._5003VEf6QP:ref

BeterBed.be

Naar: S. P.

08/05/2021

Beste heer/mevrouw,Dank u voor uw bericht, en voor het besluit om het aankoopbedrag van 619EUR voor het bed terug te storten. Gelieve het bedrag over te maken op devolgende bankrekening:Susanne PfeilIBAN: *DE64 1203 0000 1030 5386 21*Veel dank, en een fijne dag gewenst!Met vriendelijke groet,Susanne PfeilOn Mon, 3 May 2021 at 13:01, Klantenservice Beter Bed NL


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform