Terug

Probleem met retouraanvraag en terugbetaling

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. R.

Naar: bol.com

09/10/2023

Geachte heer/mevrouw,Betreft: Mijn bestelling van 3 matrastoppers U:ref. 1622120158 dd. 18/08/2023Op 30/08/2023 heb ik een retour aangemeld van voormelde artikelen omdat ze niet voldoen aan de beschrijving, ttz. de toppers zijn dikker dan 5 cm zoals vermeld op uw website. Door de omlijsting van de bedden waarvoor ze moeten dienen, kunnen we ze hierom niet gebruiken. De firma ‘Kosmosmatrassen’ heeft, na enige discussie, ingestemd dat ze de matrassen zou komen ophalen op mijn thuisadres.Nadat ik de retour had aangevraagd, werd me een eerste keer (26/08/23) beloofd door de firma ‘Kosmosmatrassen’ dat deze in de loop van de daarop volgende week zouden worden opgehaald. De retour heb ik daarna aangemeld op de website van Bol.Com, zodat alle partijen op de hoogte zouden zijn.Na herhaald aandringen werd me op 25/09/23 weerom gemeld dat de ophaling zou ingepland worden en dat we hiervan bericht zouden krijgen binnen de 2 dagen. Weerom niets.Na een zoveelste herrinnering werd ons op donderdag 05/10/23 nogmaals beloofd dat de toppers worden opgehaald op de daarop volgende zaterdag (07/10/2023). Ik ben voor de zoveelste keer de hele dag thuis gebleven, doch geen ophaler gezien of gehoord.Dit is een allerlaatste verzoek tot:1. Terugbetaling van de aankoopsom van 155.85 € tegen 13/10/2023 ten laatste2. Ophaling van de toppersVoor inplanning van de ophaling, gelieve te noteren dat dit voor mij onmogelijk is vanaf 13/10/23 tem 22/10/23. Ik wens ook niet langer een hele dag thuis te zitten wachten. Gelieve hierom tijdig te verwittigen aub.In afwachting van de ophaling dring ik alleszins aan op de terugbetaling van voormeld aankoopbedrag. Indien U nalaat de toppers op te halen, doet dit geenszins af van uw verplichting tot terugbetaling. U kan een laatste keer een datum voorstellen die mij past. Indien U wederom niet opdaagt, ga ik er van uit dat U de toppers niet wenst terug te nemen. Hierna neem ik de vrijheid te overwegen om ze te doneren aan een lokale instelling voor hulpbehoevenden.Dit schrijven wordt U toegestuurd via consumentenorganisatie Test Aankoop, dewelke de zaak verder zal opvolgen en publiceren indien ze dit wensen. Uw onverschillige houding vind ik betreurenswaardig. Ik hoop dan ook dat dit probleem voor eens en altijd zal opgelost worden.

Berichten (5)

bol.com

Naar: J. R.

11/10/2023

Goedemorgen meneer Rathe,Bedankt voor je bericht. Wat een enorm vervelende situatie. Zou je het bestelnummer kunnen doorgeven? Zodra we deze hebben ontvangen, kijken we graag voor je na wat we kunnen doen.Met vriendelijke groet,Chantal van bol.com

J. R.

Naar: bol.com

11/10/2023

Bestelnummer 1622120158Mvg,Johan Rathe

bol.com

Naar: J. R.

11/10/2023

Goedemiddag Johan,Bedankt voor het doorgeven van het bestelnummer. We vinden het erg vervelend om te lezen dat de ophaalafspraak van afgelopen zaterdag opnieuw niet is uitgevoerd. We gaan de partner contacteren met het verzoek deze kwestie op te lossen.Met vriendelijke groet,Chantal van bol.com

J. R.

Naar: bol.com

31/10/2023

Beste, ook de ophaaldatum van 24/10 werd niet gerespecteerd. Wel hebben we intussen de terugbetaling ontvangen, waarvoor dank. Indien U de matrassen niet wenst op te halen, graag bericht aub. Zoniet behouden we ons het recht voor om deze te schenken aan een instelling voor minderbedeelden. We kunnen de matrassen niet eeuwig blijven stockeren. Mvg, Johan

bol.com

Naar: J. R.

31/10/2023

Goedemiddag Johan,Bedankt voor de informatie. Spijtig dat de verkoper het matras niet heeft opgehaald 24 oktober. Wij gaan contact opnemen met de verkoper hierover. Zodra er meer informatie bekend is, wordt er contact met je opgenomen.Met vriendelijke groet,Chantal van bol.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform