Geachte 30/9/20Enkele dagen geleden ontving ik mijn retour terug. De hele historiek netjes, chronologisch in bijlage/onderaan.Ik kan dit soort tijdverlies (zie tijdlijn) echt missen als kiespijn. Ik ontken niet dat het eerste account (achteraf bekeken) een persoonlijk account was (dus factuur zonder BTW/firma-gegevens).Ik ontken ook niet dat door de tijdsdruk bij het bestellen er een foute selectie van het product gebeurde (ze lijken als 2 druppels op elkaar).Maar wie maakt nooit eens een fout?Van een online retailer verwacht je dat die daar vlot mee omgaat. Als dat gebeurd was, dan had ik exact 1 email gestuurd naar de klantendienst + 1 bezoek aan BPost gebracht en klaar.Dat was vroeger bij Bol.com en Coolblue echt nooit een probleem, ook bij andere (helaas vaak Nederlandse) retailers niet.Dus was ik stomverbaasd toen Mediamarkt op 22/9 de retour weigerde.Ik geloofde het pas toen ik op 23/9 mijn originele bestelling terug in handen had.En dat terwijl ik inmiddels (bij MEDIAMARKT nota bene !) een alternatieve aankoop had gedaan (voor ik de negatieve beslissing kende).Hieruit blijkt onmiskenbaar de oprechtheid van mijn motivatie tot retourneren.Ik zou zelfs akkoord gaan om een kleine tegemoetkoming (wat kost die cellofaan rond het doosje met de earbuds?).Maar nu zit ik met een verlies van 368 EUR!!!Ik blijf met de niet-retourneerbare zitten ... wat doe ik daarmee?Ik hoop bij Mediamarkt gehoor te vinden bij iemand met commercieel inzicht.Ik stel zelf voor om voor max. 10% tussen te komen en hoop dus minstens 331,2 EUR van de 368 EUR terug te krijgen.Dan beperkt het (directe) verlies zich voor mij tot 36,8 EUR, wat ik tenminste kan verantwoorden.Als ik binnen de 5 werkdagen geen positief antwoord ontvang, dan besluit ik dat Mediamarkt hiermee niet akkoord gaat. In dat geval:• ben ik genoodzaakt het product tweedehands aan te bieden met een zwaar verlies (en nog maar eens tijdsinvestering).• laat u een bijzonder ontgoochelde klant achter en mist U echt de kans om het juiste te doen.Mag ik in elk geval vragen dat (toch wel het absoluut minimum) ik mijn gecorrigeerde factuur kan ontvangen voor de initiële aankoop? Ik dank u bij voorbaat / Met vriendelijke groetenMarc De ValckenaereZaakvoerderBIJLAGE: TIJDLIJN VD FEITEN6 september 2020: bestelling (368,00 EUR) geplaatst voor earbuds (2 stuks) SAMSUNG Draadloze oortjes Galaxy Buds Live Mystic Black (SM-R180NZKAEUB)7 september 2020: factuur ontvangen - blijkt NIET op BTWnr/zaak (betaling gebeurde wel van daar uit)8 september 2020: dienst na verkoop Mediamarkt, direct gemeld dat factuur op BTW/zaak dient te staan8 september 2020: antwoord i.v.m. factuur-aanpassing: Alleen de toevoeging van een naam en een bedrijfsnummer is nog steeds mogelijk. Deze hebben we dan ook aangevraagd voor u. U moet rekenen op 2 tot 4 weken verwerkingstijd.Inmiddels, 3 weken later (30/9/2020) nog geen gecorrigeerde factuur ontvangen. Waarom moet zo'n minuscule wijziging zo lang duren?8 september 2020: levering > vaststelling foute product, beide doosjes door afzonderlijke personen open gemaakt (buds NIET in oren, in 1 geval zelfs niet aangeraakt) het hadden 2x SAMSUNG SM-R175NZKAEU2 BUD moeten zijn ... foute selectie12 september 2020: telefonisch contact klantendienst om te vragen of omruilen in Mediamarkt Machelen mogelijk is (en meteen ruilen voor 2 andere buds) dit telefoontje om zeker te zijn dat ik NIET voor niets 2 x 30 min + 20 min ter plaatse zou verspillen15 september 2020: naar Makro Machelen, bij Mediamarkt om de juiste buds te halen SAMSUNG SM-R175NZKAEU2 BUD(want een ruil online zou 14 dagen duren) dienst na verkoop in Machelen drong aan op terugzenden van de buds (hoewel bij de geleverde documenten duidelijk stond dat een ruil IN DE FYSIEKE WINKELS even goedkan (omnichanel, toch?)Om de verplaasting naar Machelen zinvol te maken, kocht ik (helaas slechts 1 in voorraad) al 1 SAMSUNG SM-R175NZKAEU2 BUD (cf. factuur 60044597)dezelfde avond (thuis) kocht ik online het 2de exemplaar SAMSUNG SM-R175NZKAEU2 BUD online [wel met BTW-factuur]ik stel dan vast dat er hier 18% korting op geldt (met amper enkele uren verschil tussen fysieke en online aankoop !!) ik bel naar Mediamarkt om een retourbon te bekomen 16 september 2020: (ochtend) levering online bestelde exemplaar van de avond ervoor (dat was snel ! Als het goed is, zeggen we het ook) ik krijg antwoord (op mail van 15/9) zonder bijlage ivm retourbon ik mail opnieuw klantendienst om retourbon + de vraag of die 18% eventueel gecompenseerd kan worden ik krijg nu mail met bijlage met retourbon (wel fout #exemplaren ingevuld, gelukkig zie ik dat) geen antwoord op mijn vraag om 18% te compenseren bij fysieke aankoop ik stel een briefje op dat ik voeg bij de retour om toe te lichten dat de buds NOOIT gebruikt werden (en dus geen hygiënisch probleem vormen) bezoek aan BPOST om de 2 earbuds terug te zenden17 september 2020: ik herneem mijn vraag over de 18% ... tot op heden (30/9/20) zelfs geen antwoord ontvangen !22 september 2020: mail antwoord van klantendienst Mediamarkt: return wordt niet aanvaard ... om hygiënische redenen, want de verpakking werd geopend dit is toch geen lippenstift ? En Mediamarkt beschouwt mij dus als een leugenaar ... ik lichtte hen expliciet in over het feit dat er GEEN HYGIENISCH PROBLEEM IS !!!23 september 2020: BPOST levert mijn 2 earbuds terug vanwege Mediamarkt !29 september 2020: kers op de taart … mail van Mediamarkt: Proficiat met jouw aankoop - nogal ongepast, vinden jullie ook niet?