Terug

Probleem met retour (pakketje spoorloos)

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: ZALANDO

30/10/2017

Beste,Ik kreeg op 23/10/2017 een mailtje van Zalando. Een 1ste aanmaning omtrent een betaling die nog niet gebeurt zou zijn van €170. Heb nadien eens gekeken over welke kledij dit zou gaan. Het is over een jurk van Ivy&Oak (een bedrijf waarmee Zalando samenwerkt), dat ik besteld had op 06/09/2017. Ik had nog andere dingen besteld op Zalando zelf. Beide pakketjes kwamen toe, 1 doos van Zalando en 1 van Ivy&Oak. Eenmaal deze jurk was toegekomen, was het toch niet zo mijn ding. Enkele dagen later heb ik beide bestellingen terug binnengebracht in het postkantoor. Jammer genoeg heb ik geen ontvangstbewijs van afgifte. Ikzelf weet ook niet waar het fout gelopen is. Het pakketje van Zalando hebben ze goed ontvangen maar het ander is spoorloos.Heb ondertussen contact opgenomen met Zalando. Daar konden ze me ook niet echt helpen. Moest eens teruggaan naar het postkantoor om na te gaan of ze nog aan een kopie van het afgiftebewijs konden geraken. Heb dit gedaan. Heb in het postkantoor mijn verhaal verteld. Die man wist me te zeggen dat hij regelmatig klachten hoort van Zalando. Voornamelijk met retourpakketjes van bedrijven waarmee ze samenwerken (retourproblemen tussen beide bedrijven en willen het doorschuiven naar de klant). In het postkantoor kunnen ze niet meer aan die bestanden. Die man stelde voor om een mailtje te sturen naar Zalando met de vraag om de barcode van het verdwenen pakketje door te sturen. Zo kan hij nagaan waar het pakketje zich bevindt.Heb dit ook gedaan. Kreeg als antwoord dat zij zelf niet beschikken over deze barcode. Met een verder antwoord dat zij verder niets meer voor mij kunnen doen. Wat dus neerkomt op ‘betaal gewoon die €170’.Graag had ik vernomen wat ik hiermee nu moet doen. Pakketje is binnengebracht geweest in de post en €170 is geen klein bedrag. In hun mail stond dat dit bedrag voor 2/11/2017 overgeschreven moet worden.Alvast bedankt.

Berichten (1)

ZALANDO

Naar: A. C.

04/11/2017

[Inline image URL s:zcare.my.salesforce.com/servlet/servlet.ImageServer?id=0150Y000000HNysandoid=00D0Y000000Ztg8]    Mijn Zalando  Dames  Heren  Kinderen  Kleding  Schoenen  Sport  Accessoires        Goedendag mevrouw  Himpe,U heeft een klacht ingediend via Test-Aankoop over uw retourzending aan Zalando  (CPTBE00268652-59).U heeft ons laten weten dat u een zending aan ons retourgezonden heeft die nooit is aangekomen. Helaas heeft u uw verzendbewijs niet meer en daarom hebben wij u verteld dat wij helaas niks meer voor u kunnen doen.Wij proberen onze klanten in dit soort gevallen zo veel mogelijk te helpen. Bij zendingen die verloren gegaan zijn wordt in het overgrote deel het geld teruggeboekt. Daarbij dient er altijd een verzendbewijs getoond te worden waarmee u aan kunt tonen dat u daadwerkelijk iets aan ons teruggestuurd heeft.U kunt dat niet aantonen en daarom kan ik helaas niet meer voor u doen. Ik vraag om uw begrip hiervoor.Met vriendelijke groeten,[Inline image URL media.ztat.net/media/newsletter/customerservice/unterschriften/CuCa/005b0000000ToLBAA0.jpg]Jeroen de Groot    JE MENING IS BELANGRIJK VOOR ONS!Ben je tevreden over onze klantenservice?    Ja  Nee      LAAT U INSPIREREN  [Inline image URL s:zcare--c.eu11.visual.force.com/servlet/servlet.ImageServer?id=0150Y000000Ikylandoid=00D0Y000000Ztg8] KLEDING  'º    [Inline image URL s:zcare--c.eu11.visual.force.com/servlet/servlet.ImageServer?id=0150Y000000Ikygandoid=00D0Y000000Ztg8] SCHOENEN    'º    [Inline image URL s:zcare--c.eu11.visual.force.com/servlet/servlet.ImageServer?id=0150Y000000IkyWandoid=00D0Y000000Ztg8] KINDEREN    'º    [Inline image URL s:zcare--c.eu11.visual.force.com/servlet/servlet.ImageServer?id=0150Y000000Ikybandoid=00D0Y000000Ztg8] SPORT    'º    ONZE SERVICE      [Inline image URL media.ztat.net/media/newsletter/international/footer/icons/service_32x32/free_devlivery.png]  Gratis  verzending  [Inline image URL media.ztat.net/media/newsletter/international/footer/icons/service_32x32/free_returns.png]  100 dagen  retourrecht  [Inline image URL media.ztat.net/media/newsletter/international/footer/icons/service_32x32/customer_service.png]  Gratis  hotline  [Inline image URL media.ztat.net/media/newsletter/international/footer/icons/service_32x32/secure_payment.png]  Veilig  betalen        Zalando SETamara-Danz-Str. 110243 BerlijnDuitslandPostadres:Zalando SE11501 BerlijnDuitslandWeb: www.zalando.beFAQs: www.zalando.be/faqWettelijke vertegenwoordigers:Robert Gentz, David Schneider, Rubin RitterVoorzitter van de Raad van Bestuur:Lothar LanzZalando SE:Ingeschreven met als ondernemingsnummer: 0845.876.820Internationaal belastingnummer (USt-ID): DE 260543043Zalando SE (Naamloze vennootschap) is ingeschreven bij Kantongerecht Charlottenburg BerlijnVerantwoordelijke voor eigen inhoud van Zalando SE volgens § 55 RStV: Robert Gentz                    ref:_00D0YZtg8._5000YKSKBC:refTest-Aankoop over uw retourzending aan Zalando  (CPTBE00268652-59).U heeft ons laten weten dat u een zending aan ons retourgezonden heeft die nooit is aangekomen. Helaas heeft u uw verzendbewijs niet meer en daarom hebben wij u verteld dat wij helaas niks meer voor u kunnen doen.Wij proberen onze klanten in dit soort gevallen zo veel mogelijk te helpen. Bij zendingen die verloren gegaan zijn wordt in het overgrote deel het geld teruggeboekt. Daarbij dient er altijd een verzendbewijs getoond te worden waarmee u aan kunt tonen dat u daadwerkelijk iets aan ons teruggestuurd heeft.U kunt dat niet aantonen en daarom kan ik helaas niet meer voor u doen. Ik vraag om uw begrip hiervoor.Met vriendelijke groeten,[Inline image URL media.ztat.net/media/newsletter/customerservice/unterschriften/CuCa/005b0000000ToLBAA0.jpg]Jeroen de Groot    JE MENING IS BELANGRIJK VOOR ONS!Ben je tevreden over onze klantenservice?    Ja  Nee      LAAT U INSPIREREN  [Inline image URL s:zcare--c.eu11.visual.force.com/servlet/servlet.ImageServer?id=0150Y000000Ikylandoid=00D0Y000000Ztg8] KLEDING  'º    [Inline image URL s:zcare--c.eu11.visual.force.com/servlet/servlet.ImageServer?id=0150Y000000Ikygandoid=00D0Y000000Ztg8] SCHOENEN    'º    [Inline image URL s:zcare--c.eu11.visual.force.com/servlet/servlet.ImageServer?id=0150Y000000IkyWandoid=00D0Y000000Ztg8] KINDEREN    'º    [Inline image URL s:zcare--c.eu11.visual.force.com/servlet/servlet.ImageServer?id=0150Y000000Ikybandoid=00D0Y000000Ztg8] SPORT    'º    ONZE SERVICE      [Inline image URL media.ztat.net/media/newsletter/international/footer/icons/service_32x32/free_devlivery.png]  Gratis  verzending  [Inline image URL media.ztat.net/media/newsletter/international/footer/icons/service_32x32/free_returns.png]  100 dagen  retourrecht  [Inline image URL media.ztat.net/media/newsletter/international/footer/icons/service_32x32/customer_service.png]  Gratis  hotline  [Inline image URL media.ztat.net/media/newsletter/international/footer/icons/service_32x32/secure_payment.png]  Veilig  betalen        Zalando SETamara-Danz-Str. 110243 BerlijnDuitslandPostadres:Zalando SE11501 BerlijnDuitslandWeb: www.zalando.beFAQs: www.zalando.be/faqWettelijke vertegenwoordigers:Robert Gentz, David Schneider, Rubin RitterVoorzitter van de Raad van Bestuur:Lothar LanzZalando SE:Ingeschreven met als ondernemingsnummer: 0845.876.820Internationaal belastingnummer (USt-ID): DE 260543043Zalando SE (Naamloze vennootschap) is ingeschreven bij Kantongerecht Charlottenburg BerlijnVerantwoordelijke voor eigen inhoud van Zalando SE volgens § 55 RStV: Robert Gentz                    ref:_00D0YZtg8._5000YKSKBC:ref


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform