Terug

Probleem met reparatie van Mercedes E 220

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

W. S.

Naar: Mercedes-Benz Belgium Luxembourg

07/07/2021

Beste, op 7 mei brachten we de auto van mijn vrouw naar Mercedes Antwerpen (Plantin en Moretuslei 321) voor reparatie van de achterasdrager. De reden voor de reparatie is corrosie waardoor er een gat in het onderdeel is gekomen en de wagen bij de jaarlijkse keuring eind april is afgekeurd. De reparatie gebeurt onder garantie van Mercedes en zou enkele dagen in beslag gaan nemen. Op 12 mei hebben we gebeld om de status op te vragen. De auto was niet beschikbaar want bij de reparatie bleek ook een wieldrager gecorrodeerd (onderdeel 212 350 0406) maar op dat moment niet beschikbaar/leverbaar in Europa. We zouden horen wanneer dit deel beschikbaar zou komen. Op 19 mei opnieuw gebeld om status te vernemen. Het betreffende onderdeel blijkt in backorder te staan en men kan kan ons niet aangeven wanneer het geleverd gaat worden. Wij wijzen op de onwenselijke situatie voor de klant en vragen om vervangend vervoer op kosten van Mercedes. Naar onze mening hoeft de klant niet de dupe van de situatie te zijn. Het is immers een probleem van Mercedes. We zullen worden teruggebeld, maar vernemen voorlopig niets meer. Op 4 juni melden we ons opnieuw om te vragen of er nieuws is omtrent de datum van reparatie, we zijn inmiddels 4 weken verder. Weer wijzen we op de terkortkoming van Mercedes en vragen om een vervangende auto. We zullen weer worden teruggebeld, maar ons wordt duidelijk gemaakt dat het niet de dealer is die dit probleem moet oplossen. Wij antwoorden dat het ons niet uitmaakt wie het probleem oplost, als het maar opgelost wordt. Op 25 juni bellen we de Customerafdeling van Mercedes via het 00800 nummer op voorstel van onze garage Cerstiaens (Hoevenen) die de situatie ook onacceptabel vindt. Er wordt een case gelogd door Brian en we zullen worden teruggebeld, maar er is even tijd voor overleg nodig, want we vragen om vervangend vervoer. Dat snappen we. Op dinsdag 29 juni krijgen we een SMS met het verzoek om terug te bellen, want er is een update. We bellen later die dag terug en krijgen iemand anders aan de lijn (Jeroen) die niet op de hoogte is, en ons ook niet kan vertellen waaruit de update bestaat. We leggen alles nog eens uit en hij logt een nieuwe case naar later blijkt. Hij belooft ons terug te bellen, maar we horen niets, dus op 1 juli wederom gebeld. Nu krijgen we Lotti aan de lijn, die uitlegt wat er is gebeurd. Op 28 juli wordt het onderdeel van de wielophanging mogelijk geleverd, dit was de update van Brian. De casus van Jeroen met het verzoek om vervangend vervoer staat nog open. 5 juli hebben we de Mercedes dealer in Antwerpen maar weer eens gebeld. Or er nieuws was mbt datum reparatie en vervangend vervoer. Niets gehoord tot nog toe, en hen vanmorgen op de hoogte gesteld dat we klacht via dit platform gaan indienen. Kregen snel antwoord dat het bericht in goede orde ontvangen was. Echter als service punt hebben zij geen inicht en inspraak en daarom hebben zij de klacht naar de Customer afdeling van Mercedes doorgestuurd. Zij zullen ons verder informeren. Vandaag niets vernomen, dus zetten we de klacht nu via dit platform door en zullen de publiciteit kiezen. We zijn buitengewoon geduldig geweest, maar het is nu klaar.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform