Terug

probleem met pallas osmose filter + uv lamp

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. V.

Naar: Aqua Service

11/07/2021

Op de BIS Beurs in Gent spraken we in 2019 met Chris Paesmans (verkoper Aqua Service) over onze verbouwingen en meer specifiek ivm met het probleem dat we geen leidingwater hebben maar wel een geboorde put Chris Paesmans verzekerde ons dat we met een osmose filter drinkbaar water zouden hebben.Chris Paesmans stelde ook voor om na de installatie, op zijn kosten, een analyse van het gefilterde water te laten doen.We zijn verhuisd begin april 2021 en gingen ervan uit dat we drinkbaar water ter beschikking hadden we hebben een analyse van het “drinkbaar” water laten doen op 10 mei door het labo Derva.Groot was onze verwondering toen we 22/06/2021 eindelijk de resultaten van Labo Derva ontvingen : hieruit werd geconcludeerd dat het gefilterde water ongeschikt is voor menselijke consumptie. We hebben Chris Paesmans onmiddellijk hierop aangesproken, doch hij stuurde de klacht door naar Aqua Service. Zoals gewoonlijk kregen we van Aqua Service geen reactie : in het afgelopen jaar hebben we meermaals gemaild en gebeld met Aqua Service ivm de installatie en andere vragen : steeds was de klantenservice beneden nul !Gezien zowel onze kinderen als wij een paar maanden van dit water gedronken hebben vinden we dat onze gezondheid in gevaar werd gebracht en stelden we Aqua Service in gebreke met een aangetekende brief op 28 juni : wij wensen niet verder dit water uit de osmose filter te gebruiken om te drinken of ons voedsel in te koken. Een dag na ons aangetekend schrijven aan Aqua Service op 29 juni stuurden ze een mail waarin werd gezegd : “bij deze metingen kunnen we enkel concluderen dat er iets niet klopt met het toestel wij geven dit onmiddellijk door aan de technische dienst”Tot op heden nl 11 juli 2021 is het stil aan de kant van Aqua Service we hebben niets meer gehoord van “de technische dienst”Sinds de resultaten van het labo zijn we gestopt met het drinken van water die uit de osmose filter komt : we zijn dus verplicht om wekelijks ongeveer 40 à 50 liter flessenwater te kopenWat moet er nu gebeuren ? Terugname en terugbetaling van het toestel ? Wij willen ook een compensatie voor het aangekochte flessenwater : wij betalen voor een dure osmosefilter en kunnen hem niet gebruiken ! We willen ook andere mensen hiervoor verwittigen dat Aqua Service de volksgezondheid in gevaar brengt !Het is echter moeilijk om met Aqua Service in dialoog te gaan omdat ze onbereikbaar zijn en bijna nooit reageren op mails of telefonische berichtenanalyseverslag dd 22 juni 2021kraan berging na filter KW :Uit het onderzoek blijkt dat het water niet voldoet aan de eisen van de wetgeving, betreffende water bestemd voor menselijke consumptie voor wat betreft de volgende geanalyseerde parameters :- Het sulfaatgehalte lag boven de toelaatbare waarde van 250 mg/l SO4.- Het nitrietgehalte lag boven de toelaatbare waarde van 0,100 mg/l NO2. Dit wijst op de aanwezigheid vannitrificerende bacteriën in het water. Deze onschadelijke bacteriën zetten ammonium (indien aanwezig) onvolledigom tot nitriet i.p.v. tot het onschadelijke nitraat. Bronwater ontsmetten met chloor om de omzetting van ammoniumtot nitriet te vermijden en ammonium om te zetten tot nitraat. Hercontrole is dan sterk aan te bevelen.- De hardheid van het water lag erg laag. Dergelijk water is erg corrosief voor o.a. metalen. Bij ontharding steedszorgen voor een minimale resthardheid van 6°F.- Het natriumgehalte lag boven de toelaatbare waarde van 200 mg/l Na.Water enkel behandelbaar met membraantechnologie nl. reverse osmose (1 deel RO-water, 2 delen bronwater)


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform