BesteGisteren is (in opdracht van Igean) een firma langs geweest om mijn oude gft-container (die stuk was ingevolge het kieperen van afval in de afvalwagen) te vervangen door een nieuwe.Toen ik de nieuwe gft-container in ontvangst wou nemen viel het mij op dat de man die de nieuwe gft-container afleverde 2 maal met een hamer stevig sloeg op de nieuwe gft-container. Later ontdekte ik waarom: waarschijnlijk wist de man al dat het ging om een ongelukkige gft-container die blijkbaar een zetje nodig had om het hierna vermelde mankement te kunnen oplossen. De nieuwe gft-container sluit én opent telkens moeilijk (iedere keer met een stevige klik, die wijst op een geforceerde handeling. Ik vrees dus dat ook deze gft-container snel kapot zal gaan.). Bij het sluiten van het deksel komt het deksel ook telkens automatisch terug omhoog, zodat er een spleet ontstaat waardoor het ongedierte gemakkelijk in de gft-container kan kruipen. Vooral (later) bij warm weer geeft zoiets problemen: niet alleen met ongedierte, maar ook met de stank die vlot kan ontsnappen in de gemeenschappelijke opslagruimte in ons appartement.Toen ik hiervoor telefonisch contact opnam met Igean, zei de vrouw aan de andere kant van de lijn dat ik op het deksel een baksteen moest leggen om het deksel te kunnen sluiten. Dat vond ik nogal absurd. Als ik een oude gft-container door Igean laat vervangen door een nieuw exemplaar, dan mag ik toch wel verwachten dat de nieuwe gft-container een deugdelijk exemplaar is, en geen exemplaar dat van in den beginne niet deugt. Zij bleef echter bij haar standpunt dat ze deze gft-container niet gratis kon terugnemen, omdat haar supervisor dat zó aan haar gezegd had. Ik heb haar gezegd dat ik hiervoor dan een klacht zou indienen.Graag bekwam ik van u zo snel mogelijk (gratis) een nieuwe gft-container die deze keer wél in orde is, ter vervanging van deze nieuwe gft-container met mankementen.