Terug

Probleem met omruiling gft-container

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. N.

Naar: IGEAN

09/11/2023

BesteGisteren is (in opdracht van Igean) een firma langs geweest om mijn oude gft-container (die stuk was ingevolge het kieperen van afval in de afvalwagen) te vervangen door een nieuwe.Toen ik de nieuwe gft-container in ontvangst wou nemen viel het mij op dat de man die de nieuwe gft-container afleverde 2 maal met een hamer stevig sloeg op de nieuwe gft-container. Later ontdekte ik waarom: waarschijnlijk wist de man al dat het ging om een ongelukkige gft-container die blijkbaar een zetje nodig had om het hierna vermelde mankement te kunnen oplossen. De nieuwe gft-container sluit én opent telkens moeilijk (iedere keer met een stevige klik, die wijst op een geforceerde handeling. Ik vrees dus dat ook deze gft-container snel kapot zal gaan.). Bij het sluiten van het deksel komt het deksel ook telkens automatisch terug omhoog, zodat er een spleet ontstaat waardoor het ongedierte gemakkelijk in de gft-container kan kruipen. Vooral (later) bij warm weer geeft zoiets problemen: niet alleen met ongedierte, maar ook met de stank die vlot kan ontsnappen in de gemeenschappelijke opslagruimte in ons appartement.Toen ik hiervoor telefonisch contact opnam met Igean, zei de vrouw aan de andere kant van de lijn dat ik op het deksel een baksteen moest leggen om het deksel te kunnen sluiten. Dat vond ik nogal absurd. Als ik een oude gft-container door Igean laat vervangen door een nieuw exemplaar, dan mag ik toch wel verwachten dat de nieuwe gft-container een deugdelijk exemplaar is, en geen exemplaar dat van in den beginne niet deugt. Zij bleef echter bij haar standpunt dat ze deze gft-container niet gratis kon terugnemen, omdat haar supervisor dat zó aan haar gezegd had. Ik heb haar gezegd dat ik hiervoor dan een klacht zou indienen.Graag bekwam ik van u zo snel mogelijk (gratis) een nieuwe gft-container die deze keer wél in orde is, ter vervanging van deze nieuwe gft-container met mankementen.

Berichten (6)

IGEAN

Naar: G. N.

14/11/2023

Beste heer NysHet spijt ons te horen dat u niet tevreden bent over de geleverde gft-container.Uit navraag bij onze technische diensten blijkt dat het openstaan van het deksel te maken heeft met de recente montage van de container. De container dient na montage nog 'op zijn plooi' te komen. Als er een tweetal weken een voorwerp (zoals de voorgestelde baksteen) op de container gelegd wordt, zou de container normaal gezien zijn normale vorm aannemen en gesloten blijven. U hoeft dus niet permanent een voorwerp op de container te leggen, deze situatie is slechts tijdelijk. Dit 'mankement' van uw nieuwe gft-container zal dus binnenkort verholpen zijn en u zou hierdoor dus geen hinder mogen ondervinden bij (later) warm weer.Ik hoop dat hiermee voldoende gea¯nformeerd bent.Met vriendelijke groetenGrietmedewerker klantenbeheerDoornaardstraat 602160 Wommelgem0800/ 146 46www.igean.be

G. N.

Naar: IGEAN

16/11/2023

BesteIk betwijfel sterk dat dit soelaas kan bieden. Niettemin zal ik de door u voorgestelde werkwijze toepassen.Als de problemen na 2 weken nog niet opgelost zijn neem ik opnieuw contact op met u.Het kan inderdaad niet de bedoeling zijn dat ik permanent een baksteen op de gft-container moet leggen. Dat zou redelijk absurd zijn.Met vriendelijke groet

G. N.

Naar: IGEAN

16/12/2023

BesteIk heb uw suggestie een maand lang uitgeprobeerd. De "spleet" is nu bijna volledig dicht, maar de geforceerde handeling die zich voordoet bij het openen van de container blijft bestaan. Dit laatste is hoogstwaarschijnlijk te wijten aan de 2 stevige hamerslagen die de leverancier van de container toediende op de gft-container bij de levering van deze laatste.Daarom wil ik er nogmaals op aandringen mij een nieuwe gft-container te bezorgen.Met vriendelijke groet

G. N.

Naar: IGEAN

07/01/2024

BesteIn de eerste helft van december 2023 belde een medewerker van Igean mij op en vroeg me mijn defecte gft-container op 27/12/2023 buiten te zetten. Deze defecte gft-container zou dan vervangen worden door een nieuwe…Op die dag zag ik inderdaad iemand van een privé-firma (“Rulo”, als ik me niet vergis) arriveren die deze ruil zou verzorgen. Omdat ik er zeker van wou zijn dat de nieuwe gft-container in orde was stapte ik op deze man af en vroeg of ik de nieuwe gft-container eens mocht testen. Ik stelde vast dat deze nieuwe gft-container hetzelfde probleem vertoonde: het deksel kon slechts “geforceerd” geopend worden. De man kon dit probleem ter plekke min of meer oplossen door een schroevendraaier tussen het deksel en de gft-container te plaatsen en tegelijkertijd stevige druk uit te oefenen op het deksel zélf. Het deksel sloot hierdoor nadien redelijk vlot, maar deze manipulatie is natuurlijk niet ideaal voor het plastiek van de gft-container, dat hierdoor verwrongen wordt. Omdat ik dacht dat deze handeling slechts één keer moest gebeuren en het probleem hierdoor definitief opgelost zou zijn heb Ik de nieuwe gft-container aanvaard en is de man doorgereden. Vandaag, dus anderhalve week na deze ruil, stel ik vast dat hetzelfde probleem zich opnieuw voordoet: het deksel van de nieuwe gft-container opent moeilijk door de “ongelukkige” scharnieren.Daarom wil ik u nogmaals vragen mij een nieuwe gft-container te bezorgen die wél vlot opent en sluit. Kan u ook UITDRUKKELIJK vragen aan de privé-firma of ze deze gft-container eerst VOORAF eens testen alvorens die aan mij te leveren? Dat bespaart tijd en ergernis voor beide partijen…Met vriendelijke groet

IGEAN

Naar: G. N.

22/01/2024

BesteNaar aanleiding van uw laatste melding ging mijn collega ter plaatse in het magazijn van waaruit de gft-containers geleverd worden. Uit nazicht blijkt inderdaad dat de gft-containers na deze manipulatie stroef openen doch dat deze perfect zonder extra kracht te zetten geopend kunnen worden. De containers, waarvan u er één ontving, kunnen dus perfect gebruikt worden.Indien gewenst kan u de container laten omwisselen door een tweedehands exemplaar van een oudere leverancier. Deze tweedehands exemplaren zijn afkomstig van inwoners die hun gft-container opgezegd hebben (om verschillende redenen, bv. omruiling voor een groter exemplaar, overstap op thuiscompostering, .). Het betreffen dus gebruikte containers die weliswaar gekuist worden vooraleer zij bij een nieuw aansluitpunt geleverd worden. Deze tweedehands exemplaren van een oudere leverancier openen vlotter dan de nieuwe exemplaren.We horen het graag van u of u de omruiling door een tweedehands container wenst.Hiermee hebben we u alle opties aangereikt die binnen onze mogelijkheden liggen.Met vriendelijke groetenGrietmedewerker klantenbeheerDoornaardstraat 602160 Wommelgempersoonlijk 03/350.08.13onthaal 03/350.08.11www.igean.beIk werk niet op vrijdag.

G. N.

Naar: IGEAN

08/02/2024

BesteIk vind het nogal kras dat alle nieuwe gft-containers in uw voorraad hetzelfde mankement vertonen. Doet Igean dan niet aan kwaliteitscontrole? Als ik een product bestel, dan controleer ik dat product bij ontvangst altijd onmiddellijk op zijn degelijkheid en de aanwezigheid van fouten of gebreken. Doet Igean dat dan niet als zij containers bestelt bij haar fabrikant?Op dit ogenblik is dit "scharnier-probleem" nog niet onoverkomelijk, maar in de toekomst zal dit ongetwijfeld verergeren. U mag dan meerdere klachten van andere gebruikers verwachten die met deze containers opgezadeld zitten.Hoe dan ook, ik zal wachten tot er bij u een nieuwe lading containers binnenkomt die dat probleem niet meer hebben, hopelijk nadat Igean dat vooraf gecontroleerd heeft.Laat u mij weten wanneer de volgende lading gft-containers bij u arriveert, zodat ik een nieuwe gft-container in ontvangst kan nemen die degelijk is?Met vriendelijke groet


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform