Terug

Probleem met NAN baby voeding

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. T.

Naar: Colruyt

19/02/2021

Beste,Vandaag ben ik naar Colruyt gegaan om baby voeding te gaan halen. Melkpoeder voor baby's ouder dan 6 maanden, dat is de NAN merk nummer 2 bio.Ik heb opgemerkt dat de baby voeding over tijd is. Er stond productie datum op van 2018 en vervaldatum van 2019 !!! Wij waren al iets meer dan een maand diezelfde product aan het geven aan ons kindje. Gelukkig is er niets verkeerds gegaan met ons kindje, maar dit is absurt dat de baby voeding vervallen is. Tot slot zag ik dat de gehele rayon van dat merk vervallen was. Ik heb snel iemand bijgehaald en de rayon werd leeggemaakt. Nu heb ik schrik om alle colruyt winkels dat hetzelfde kan voorvallen. Het gaat tenslotte om het gezondheid van de baby's. Van een vervallen voeding van 2 jaar geleden gaan ze hun vitamines niet voldoende binnen krijgen. Heb de kinderarts gebeld en zijden dat in het ergste geval het kindje infecties kan oplopen bij haar darmen, last hebben van constipatie en of diarree. Betreft het diarree bij baby's kan ernstigge gezondheidsproblemen zorgen zoals afvallen en koorts bij baby's. Hierbij mijn klacht in verband met de baby voeding met het merk NAN dat verkocht word bij Colruyt. Dit was bij Colruyt te Beringen het geval. Toen ik telefonisch contact opnam met Colruyt zeiden ze dat het ons fout was en dat we naar het vervaldatum moesten bekijken voor het kopen. Dat ze niemand verplichten om het product te kopen. Geen duidelijk en geen directe antwoorden gekregen op mijn vraag en klacht. Het is absurt dat ze producten verkopen dat vervallen is van 2 jaar geleden. Ik heb hiervan foto's getrokken als bewijs, en thuis ligt nog een potje halfleeg dat we gebruikten wat ook vervallen is, nog 2 potten in de pmd zakken met hetzelfde vervaldatum. Per toeval zag ik dit toen ik het pot in de winkelkar wou zetten en viel het uit mijn hand en zag de vervaldatum. Ik ben nog altijd bezorgd hierom want het gaat over de gezondheid van velen baby's waar ze niet voldoende hun vitamines binnen krijgen en eventuele infecties kunnen oplopen in hun darmen. Hierbij dien ik een klacht in bij jullie Testaankoop. En vraag jullie hulp hierom. Jullie mogen mij altijd contacteren hieromtrent. Vanaf vandaag is mijn vertrouwen in Colruyt spijtig genoeg gedaan, het gaat tenslotte om de gezondheid van mijn kindje en velen andere. Mvg

Berichten (3)

Colruyt

Naar: M. T.

20/02/2021

.Beste mijnheer Tabu,Bedankt om ons dit voorval te melden.Het is inderdaad niet de bedoeling dat er vervallen artikels aanwezig zijn in onze winkelrekken. Zeker niet als het over babyvoeding gaat.Wij hebben uw mail doorgestuurd naar de gerant van de winkel om dit samen met hem na te kijken.U zal hierover zo snel mogelijk terug gecontacteerd worden.Fijn weekend.Met vriendelijke groet,NoelleKlantendienst Colruyt Laagste Prijzen02/345.23.45www.colruyt.be • facebook • twitterTip: Heb je nog een vraag? Misschien vind je het antwoord wel op onze FAQ pagina..

M. T.

Naar: Colruyt

20/02/2021

Beste,Ik hoop dat jullie hier zo snel mogelijk werk van maken in alle filialen.Het gaat ten slotte over de gezonheid over alle babys, en natuurlijk ook mijn baby.Vandaag heb ik opgemerkt dat mijn dochtertje van 7,5 maand oud ook meer begint te drinken.wij gaven al anderhalve maand de voeding van NAN Bio 2 wat vervallen was en daar dronk ze met moeite 120ml, nu geven we een ander bio voeding wat niet vervallen is van een ander merk en drinkt ze 180ml en kon zelfs nog voort drinken.Door deze situatie staan wij anderhalve maand achter met het voeding, waar ze niet alleen meer kon drinken maar ook haar vitamines niet voldoende binnen heeft gekregen.Ik verwacht natuurlijk dat jullie het nodige doen hiervoor, en alle vervallen voeding uit de rekken halen in alle filialen.Ik verwacht ook een antwoord terug zoals jullie vermeld hebben in jullie mail, van in hoe verre jullie staan hierbij.Wat betreft mijn klacht verwacht ik terugbetaald te worden van het voeding wat vervallen is van anderhalve maand die we gebruikten voor ons kindje. wekelijks 1 potje over anderhalve maand is gelijk aan 6 weken, 6 potten voeding...Daarbovenop verwacht ik diezelfde aantal potten ter vervanging te verkrijgen van wat niet vervallen is van Bio 2 voeding met het merk Hip wat we nu gebruiken.Omdat dit een zeer gevoelig onderwerp is, zeker als het gaat over mijn kindje. Zal ik de komende week alle filialen in de regio van Colruyt bezoeken om te voorkomen dat de vervallen baby voeding dat wat nog in de rekken staan dat het voort verkocht word. Omwille dat het gaat over de gezondheid van alle babys kan ik dit niet zomaar laten.Het feit dat ik via deze weg besloten heb om een klacht in te dienen, en koos voor de opties Terugbetaling, vervanging, schadevergoeding,..Verwacht ik dat jullie gerant van Colruyt het juiste en nodige doet voor deze klacht.Ik ben er zeker van dat jullie ook niet willen dat er vervallen producten staan in de rekken om jullie kind(eren) als voeding te geven nu of in de toekomst, ..Hoop dat we hierin kunnen samenwerken om dit te voorkomen en kunnen zoeken naar een oplossing in verband met deze klacht.Groeten,Mr. Tabu

M. T.

Naar: Colruyt

19/03/2021

Beste,Ondertussen een maand verder en nog altijd geen duidelijkheid.Ten eerste telefoon gekregen, omdat ik niet bereikbaar ben heb ik laten weten dat ik in de namiddag bereikbaar was en heb het uur doorgegeven.Dan zeggen ze dat de gerant niet in de namiddag aanwezig is, is dat zo gebleven.Hebben ze dan een mail gestuurd dat ze mij probeerden te bereiken, maar geen moeite gedaan om een telefoontje te plegen in de namiddag. als volgt een mail gekregen met een voorstel in bijlagen.Dit bijlage zal ik hier plaatsen.In het kort zeggen ze het volgende,- als ik het kassa ticket nog heb gingen ze aan de hand van dat een terugbetaling doen van het aantal potten dat erop stond.- geen kassa ticket, stellen ze voor om 3 potten maar terug te betalen terwijl we al langer deze potten aan het kopen waren zonder dat we het wisten van de vervaldag die vervallen was.- en als laatste stellen ze een waardebon voor als schadevergoeding van 20 euro.Van het 3de punt werd ik razend van !!Voor de gezondheid van mijn dochter een waardebon van 20 euro !!! SCHANDALIG !!!Wij zien duidelijk verschil aan ons dochtertje sinds dat we het babyvoeding veranderd hebben van wat niet vervallen is.Vanaf dag 1 begon ons dochterje al meer te drinken, eerst was dat 120ml soms nog niet volledig leeggedronken en was ze altijd lastig.Met het niet vervallen babyvoeding begonnen dronk ze in een keer 180ml soms 220ml.duidelijk verschil te zien aan men dochtertje waar zij ook niet meer lastig is maar integendeel meer vrolijker.Ik zit nog steeds aan die waardebon van 20 euro aan het denken hoe belachelijk dit is en schandalig.het geeft het gevoel dat ze ons aan het uitlachen zijn!! en dat het hun niet kan schelen over de gezondheid van een klein baby.ik heb dit voorval in mijn kring wat verspreid zodat iedereen ervan op de hoogte was en dat ze hun kindjes geen vervallen voeding geven, nogmaals meermaals meegedeeld dat ze alert moesten zijn.ik vind het gewoon erg voor de kindjes van de ouders waarvan ze het zelf niet weten dat ze vervallen voeding kochten en kampen met gezondheidproblemen met hun baby, waarvan dit de oorzaak is.in ieder geval terug naar het probleem hebben ze mij zo een voorstel gedaan.heb ik hierbij ook mijn antwoord gegeven, dat ik hun voorstel afkeur en dat het belachelijk en schandalig is dat ze nog durven zo een voorstel doen.Colruyt liet al snel een antwoord weten te geven dat ze dit dossier doorgeven aan de verzekeringmakelaar van het Colruyt group dat ze mij hiervoor iets gingen laten weten.Al een maand verder met dit voorval nog altijd geen duidelijk, logisch, fatsoenlijk, redelijk, antwoord gekregen.ook nog geen antwoord of contact van hun verzekeringsmakelaar.Ondertussen ook andere Colruyt filialen bezocht, tot mijn verbazing stond ook daar het vervallen babyvoeding van het merk NAN.Hierbij ga ik overschakelen om in contact te gaan met Test-aankoop om hun hulp hierbij te betrekken.Dit duurt gewoon al veel te lang.Groeten..


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform