Terug

Probleem met levering en probleem met terugbetaling

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. V.

Naar: Telenet

01/02/2023

Beste, ik bestelde via 'Mijn Telenet' als jarenlange klant een nieuwe smartphone met een klantenkorting. Op die manier kon ik de iPhone 14 Pro Max 128GB Zwart aankopen aan 1349 EUR in plaats van 1479 EUR. We schrijven op dat moment 5 januari. Bovendien was dat toestel nagenoeg overal in België weinig of niet verkrijgbaar wegens uitputting voorraad.Op de site van Telenet las ik echter dat zij een geschatte leveringstermijn hadden van 1-3 dagen. Ik betaalde de aankoop en wachtte op mijn levering. Vandaag 1 februari wacht ik nog steeds.Ik heb de afgelopen weken tot 6 keer toe de klantendienst telefonisch gecontacteerd en telkens ook tot soms bijna een uur gewacht vooraleer iemand de oproep beantwoordde. Tot daar, het kan overal druk zijn. Maar niemand kon mij een duidelijk antwoord geven. Ik kreeg zelfde de grootste onzin te horen aan de telefoon: ga naar de dichtstbijzijnde Telenet shop en als men dat toestel daar liggen heeft dan kunnen zij zien dat je dat online betaald hebt en dan kan je dat meekrijgen. We regelen dat dan wel intern. Alles, hopelijk heb je 'chance'!Na een kleine 2 weken kon dit toestel nagenoeg overal terug vrij aangekocht worden in België. De Telenet klantendienst belt mij zelf terug om aan te kondigen dat Apple heeft geleverd en dat alle openstaande krantenorders eerstdaags uitgeleverd worden. Ik wacht nog steeds.Nog later heb ik er genoeg van en tijdens de laatste 2 contacten met Telenet stel ik ook de vraag om mijn aankoop gewoon te annuleren en mijn geld terug te krijgen. Het antwoord hierop is dat dit onmogelijk is. Bij levering best het pakje weigeren of terugsturen en dat kunnen we je geld terugstorten Serieus??? Die levering is net het probleem!!!11 dagen geleden heb ik een klacht ingediend bij de ombudsdienst voor telecommunicatie. Mijn klacht wordt onmiddellijk ontvankelijk verklaard en het is nu 10 dagen wachten op een reactie van Telenet. Op de 10de dag ontvang ik een schrijven van de Ombudsdienst dat Telenet mij nog geen antwoord kan geven omdat er een onderzoek nog bezig is???Help alstublieft. Ik wil het toestel helemaal niet meer en ik wil zo snel mogelijk mijn geld terug. Dit is schandalig.

Berichten (1)

Telenet

Naar: P. V.

06/02/2023

Beste Meneer Van Wassenhove,Wij bevestigen graag de ontvangst van uw klacht.Deze klacht is reeds in behandeling via de ombudsdienst voor telecommunicatie.Alle communicatie verloopt via hen.Met vriendelijke groet,MarleenTelenet Confidential InternalConfidential Internal***************************************************************Dit e-mail bericht inclusief eventuele ingesloten bestanden kan informatie bevatten die vertrouwelijk is en/of beschermd door intellectuele eigendomsrechten. Dit bericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde(n). Elk gebruik van de informatie vervat in dit bericht (waaronder de volledige of gedeeltelijke reproductie of verspreiding onder elke vorm) door andere personen dan de geadresseerde(n) is verboden. Indien u dit bericht per vergissing heeft ontvangen, gelieve de afzender hiervan te verwittigen en dit bericht te verwijderen.This e-mail and any attachment thereto may contain information which is confidential and/or protected by intellectual property rights and are intended for the sole use of the addressees. Any use of the information contained herein (including but not limited to total or partial reproduction or distribution in any form) by other persons than the addressees is prohibited. If you have received this e-mail in error, please notify the sender and delete its contents.Ce courriel et les annexes eventuelles peuvent contenir des informations confidentielles et/ou protegees par des droits de propriete intellectuelle. Ce message est adresse exclusivement e son (ses) destinataire(s). Toute utilisation du contenu de ce message (y compris la reproduction ou diffusion partielle ou complete sous toute forme) par une autre personne que le(s) destinataire(s) est formellement interdite. Si vous avez recu ce message par erreur, veuillez prevenir l expediteur du message et en detruire le contenu.***************************************************************


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform