Geachte heer, Geachte mevrouw,Betreft: bestelling SAMSUNG Microgolfoven (MS28F303TAK/EN)Dit toestel werd vrijdag geleverd en nadat wij de verpakking op zaterdag hebben geopend, stelden wij vast dat het toestel schade vertoonde aan de onderkant. Ik maakte hier foto's van en kan ook bewijzen dat deze foto's reeds zaterdag werden gemaakt.Gelet op deze beschadiging nam ik maandag contact op met jullie klantendienst om te vragen wat de stappen zijn die we hiervoor dienen te ondernemen (er van uitgaande dat jullie in het weekend niet bereikbaar waren).Er wordt verwezen naar een termijn van 48 uur om gebreken te melden. Ik wil er op wijzen dat het niet correct is naar deze termijn te verwijzen.De melding (omwille van het feit dat het weekend was en ik absoluut niet op de hoogte was dat jullie zaterdag telefonisch bereikbaar waren) gebeurde maandag onmiddellijk omdat ik er van uitging dat jullie dan pas bereikbaar waren.In concreto lijkt mij dat aangezien de vaststelling van de schade reeds aantoonbaar is op zaterdag (doch het overmaken van de foto pas maandag), dat hier sprake is van een onwetendheid en dat het niet klantvriendelijk is hier op dergelijke manier op te reageren.Ik wil benadrukken dat jullie een toestel met schade hebben afgeleverd en dit op een onterechte manier willen recupereren op de klant. Art. 1604, lid 1 B.W. schrijft voor dat de verkoper aan de koper een zaak moet leveren die met de overeenkomst in overeenstemming is. Dit houdt in dat de afgeleverde zaak conform moet zijn aan de gekochte zaak en dat ze bovendien vrij moet zijn van zichtbare gebreken.Dit was absoluut niet het geval.Het beding waarin jullie verwijzen naar een vermeende 48-uren melding is daarenboven onrechtmatig.Zoals u weet, dienen algemene voorwaarden (bedingen) voorafgaand aan de koopovereenkomst ter kennis worden gesteld aan de consument. Daarenboven dient de consument hier niet alleen in kennis van te worden gesteld maar dient deze laatste ze ook uitdrukkelijk te hebben goedgekeurd.Mag ik u vragen mij in kennis te stellen van het bewijs van kennisgeving en tegenstelbaarheid van jullie algemene voorwaarden?Ik heb mij op geen enkel moment akkoord verklaard met deze bedingen en werd hier ook niet correct van in kennis gesteld (cfr. voorafgaand aan de koopovereenkomst).Ik wil u hierbij nogmaals concreet wijzen op de geldende wetgeving terzake (Wet Marktpraktijken):Art. VI. 83. In de overeenkomsten gesloten tussen een onderneming en een consument zijn in elk geval onrechtmatig, de bedingen en voorwaarden of de combinaties van bedingen en voorwaarden die ertoe strekken : 26° op onweerlegbare wijze de instemming van de consument vast te stellen met bedingen waarvan deze niet daadwerkelijk kennis heeft kunnen nemen vóór het sluiten van de overeenkomstIndien Media Markt zich aldus wil beroepen op een clausule waarin bepaald wordt dat er binnen de 48u kennis moet worden gegeven van schade, dan is het vereist dat dergelijke bedingen op voorhand ter kennis worden gebracht én dat deze aanvaard worden.Ik wil er op wijzen nooit voorafgaandelijk in kennis te zijn gesteld van deze bedingen, laat staan dan ik deze aanvaard heb.Los van de juridische onrechtmatigheid van het beding waarop u zich beroept, stel ik mij ook vragen bij het aan de dag gelegde klantvriendelijkheid.Een pragmatische oplossing was gelet op de foto's en het tijdstip (weekend) enigszins aangewezen.Graag nazicht dus van mijn dossier.Mvg,Karen Van de Voorde