Terug

Probleem met het uitvoeren van premie-aanvraag zonnepanelen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

T. B.

Naar: FLUVIUS

19/04/2024

Beste, Wij hebben onze zonnepanelen laten installeren op 03/09/2022, met factuurdatum 12/09/2022.Hiervoor kwamen we in aanmerking voor het aanvragen van een premie bij Fluvius.Echter was deze premie enkel mogelijk om aan te vragen indien de digitale meters geïnstalleerd werden.We hebben eind 2022 nog tot 3x toe een afspraak gehad voor het plaatsen van een digitale meter. 2x niet opgedaagd en 3e maal doodleuk de melding dat FLuvius eerst werken diende uit te voeren aan de aanvoerleiding.Contact genomen met Fluvius hierover, en die zeiden dat het tot 2028 kon duren alvorens onze digitale meter geplaatst zou worden. Alle gekheid op een stokje, 11/04/2024 zijn de digitale meters eindelijk geplaatst.Dus nu vraag ik de premie aan, krijg ik op een bepaald moment volgende melding:cancelJe PV-installatie voldoet niet aan de voorwaarden om recht te hebben op een premie of de aanmelding van je zonnepaneleninstallatie werd nog niet goedgekeurd.Zowel bij de aanvraag energiebesparingen/renovaties als retroactieve investeringspremies.Wat kan er hier aan gedaan worden dat hier toch een oplossing voor komt?

Berichten (5)

FLUVIUS

Naar: T. B.

22/04/2024

Beste,Om onderstaande klacht verder te kunnen behandelen zouden we het verbruiksadres alsook het EAN-nummer moeten verkrijgen. Zou u ons deze kunnen doorsturen alstublieft?Alvast bedankt.Met vriendelijke groeten,Femke VuylstekeKlachtenbeheerBrusselsesteenweg 1999090 Mellewww.fluvius.be s:www.fluvius.be/disclaimer

T. B.

Naar: FLUVIUS

26/04/2024

Goeienavond,sorry voor de vertraging, hierbij:Matenstraat 1 2845 NielEAN elektriciteit: 541449500000338255

T. B.

Naar: FLUVIUS

13/05/2024

goeienavond,hier al nieuws/informatie over aub?

FLUVIUS

Naar: T. B.

15/05/2024

Beste,De aanvraag van de premie kon je inderdaad pas vervolledigen op het moment dat de digitale meter geplaatst is, maar je panelen moeten wel uiterlijk 3 maand na keuring gemeld worden en dit is niet gebeurd.Je installatie is gekeurd op 09/12/2022 en je hebt ze pas gemeld op 27/7/2023 hierdoor vervalt je recht op een premie.De laatijdige plaatsing van de digitale meter is hier niet de oorzaak van het niet verkrijgen van de premeie maar het laattijdig melden van je installatie.Met vriendelijke groeten,Luc BoensDirectie KlantendienstKlachtencommissieBrusselsesteenweg 199, 9090 Mellefluvius-Klachtencommissie @fluvius.bewww.fluvius.be s:www.fluvius.be/disclaimer

T. B.

Naar: FLUVIUS

16/05/2024

Goeiemorgen mr Boens,Alvast bedankt voor het antwoord dat me eigenlijk niets vooruit helpt.Ware het niet door het feit dat ons gemeld werd dit pas aan te vragen wanneer de digitale meters geplaatst werden (zoals hierboven geschreven enkele malen geprobeerd in de gevraagde tijdspanne) heb ik na verscheidene maanden besloten om dit alsnog reeds op te stellen.Echter heb ik begrepen dat de tegenstrijdige communicatie ons nu geld kost.Zonde.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform