Terug

Probleem met herstelling en garantie (onterechte diagnose)

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. T.

Naar: MediaMarkt

09/04/2021

BesteOp 13/08/2020 Macbook Air binnengebracht voor reparatie wegens toetsenbordklachten. Toestel was al gecontroleerd door Lab 9 maar er werd een onterechte diagnose van vochtschade vastgesteld en daarom ben ik ermee naar Mediamarkt geweest met de hoop op een eerlijke behandeling.Op 20/08/2020 mail ontvangen dat toestel niet kan gerepareerd worden onder garantie wegens val/stootschade + moest ik kosten betalen om toestel af te kunnen halen. Alweer onterechte diagnose.Op 20/08/2020 heb ik teruggemaild met de mededeling dat dit niet kan en ik mijn toestel terug wil, zonder diagnosekosten te hoeven te betalen.Op 20/09/2020 weer een mail gestuurd met uitleg en data van wanneer ik Macbook had binnengebracht bij Lab9 en welke foute diagnose zij hadden gesteld. Beide winkels stellen verschillende diagnoses. Daarbij is Lab9 door Apple gecertificeerd en kan dus niet gezien worden als externen. Op 21/09/2020 mail ontvangen van Mediamarkt dat ze niks meer kunnen doen en dat er aan het toestel geprutst is door derden en werd ik als klant in hun mail ook minacht door mijn mededeling in twijfel te trekken als we maar hadden geweten dat er door Lab9 vochtschade was vastgesteld..Nadien veel heel en weer gemail maar geen geschikte oplossing gekregen. Ik wilde mij er niet bij neerleggen en heb geprobeerd om meer info te krijgen van Lab9, maar tevergeefs, er werden geen foto's gemaakt toen zij het toestel openden.Met de corona maatregelen, lockdowns, examenperiodes en financiele situatie kon ik mijn Macbook niet direct gaan ophalen van Mediamarkt omdat ik de diagnosekosten moest betalen. Uiteindelijk heb ik op 02/03/2021 mijn Macbook afgehaald en ter plaatse in de winkel gekeken of hij opstartte, hij startte niet op. Ik dacht dat hij misschien moest opgeladen worden. Ik ben snel naar huis gegaan (woon ongeveer 50 m ver van de Mediamarkt in Kortrijk) en heb hem in oplader gestoken, hij laadde niet op en startte helemaal niet op. Mijn Macbook Air is gewoon dood, hij start zelfs niet meer op. Ik ben ermee onmiddellijk terug naar Mediamarkt geweest en de klantenservice zegt dat het waarschijnlijk aan de oplader ligt en dan ik waarschijnlijk een nieuwe oplader moet kopen. Zij kunnen mij er niet mee helpen omdat ze zogezegd geen oplader in de winkel hebben van die Macbook.De manager van de winkel kon wel een oplader vinden om te controleren, pas als ze wistten dat het niet aan de oplader lag deden zij de moeite om het effectief te testen.Kortom heb ik mijn Macbook helemaal kapot (dood) teruggekregen met de mededeling dat ik het maar eerder had moeten ophalen en dat zij niets meer kunnen doen voor mij.Ik vind dit niet kunnen, ik heb alles op papier, alle mails, alle nota's, alle berichten heb ik op papier, ik kan alles bewijzen wat ik beweer.Als student had ik die Macbook ontzettend nodig en met veel moeite aangeschaft (dure aankoop) en jammer genoeg heb ik er niet eens 1 jaar van kunnen genieten omdat hij zelf al kapot ging en door de Repair Service van Mediamarkt vermoedelijk helemaal is kapotgemaakt want hij start helemaal niet op, hij laadt niet op, ik kan er niks meer mee doen.De klantenservice trekt op niets..zij denken dat de klant dom is en zijn rechten niet kent.

Berichten (3)

MediaMarkt

Naar: M. T.

19/04/2021

DATA NOT AVAILABLE

M. T.

Naar: MediaMarkt

29/04/2021

Het feit dat ik hem heb laten onderzoeken door Lab9 wordt in twijfel getrokken door jullie, ondanks mijn bewijzen. Maar hun diagnose geloven jullie wel omdat het misschien een reden kan zijn waarom mijn notebook niet opstart. Dat is wegen met twee maten en twee gewichten.Ik schakel dan maar een advocaat in van Test Aankoop.

MediaMarkt

Naar: M. T.

30/04/2021

Beste mevrouw Takaeva,Het is absoluut niet onze bedoeling om dit in twijfel te trekken. Onze excuses indien dit toch zo overkwam.Met vriendelijke groeten,MediaMarkt Belgie


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform