Terug

Probleem met garantie

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. S.

Naar: Eldi

09/05/2019

Eldi, Ik kocht op 05/11/2016 een friac diepvriezer bij Eldi Sint-Truiden. Op 25 april merkte ik 's morgens op dat de dievriezer was uitgevallen. Door het stopcontact te verwijderen en weer in te pluggen ging de vriezer weer aan. Hij was even niet meer op temperatuur. Ik belde naar de dienst na verkoop. Op 30 april kwam de technieker langs. De achterwand van de vriezer was zwaar aangevroren, ookal is dit een toestel dat niet aanvriest. Hij vervangde de klok die bepaalt wanneer de diepvriezer zichzelf ontdooit. Ik liet de vriezer op zijn aanraden helemaal ontdooien tot ie kurkdroog was binnenin. Na een hele dag koelen, blijft hij alarm geven. De vriezer kan geen bevroren water, bevroren houden. Na 24 uur geef ik het op en haal ik het toestel van de stroom. Op 7 mei 2019 neem ik terug contact op met dienst na verkoop. Zij verklaart het toestel niet te herstellen. Een half uur later word ik ,zoals beloofd, opgebeld door een andere dienst. Zij vertellen mij dan ik 299 euro in waardebonnen krijg. De vriezer is 2 jaar en half oud en blijkbaar slechts 75% van zijn waarde waard. Ik betaalde 40 euro extra bij aankoop om de garantie te verlengen naar 5 jaar. De waarde vermindering met de tijd werd totaal niet vermeld. 5 jaar zorgen vrij, gratis herstellingen of een nieuw toestel. Resultaat? Ik heb al week geen vriezer, ik heb vele voedingswaren moeten weggooien, ik word niet gehoord bij dienst na verkoop en met 300 euro heb ik geen nieuwe vriezer, de oude willen ze niet eens meer proberen te herstellen. Voelt aan als puur bedrog.Dana

Berichten (3)

Eldi

Naar: D. S.

10/05/2019

Vue Ticket Geachte,Na onderzoek van het dossier door de Directie wordt de aankoopbon geannuleerd en klant wordt opnieuw gecontacteerd voor en nieuw afspraak om het toestel nog eens te onderzoeken.Test-Aankoop en er zijn geen advocaten betrokken bij deze klacht.Deze klacht is publiekKlachten kunnen door de abonnee op elk moment publiek of privé gemaakt worden. Indien de klacht gemarkeerd is als privé, kan niemand de informatie bekijken op onze website. Bekijk de klacht.Bekijk alle publieke klachten op ons Klachtenbord. Gelieve op de normale manier te antwoorden op deze e-mail.Gelieve onderstaande ticket-code ongewijzigd te laten.CPTBE00652470-48 Vriendelijke groeten, Test-Aankoop Met vriendelijke groeten,Cordialement,Carine DandoyCustomer Service - Tel 32 69 66 84 91

D. S.

Naar: Eldi

20/05/2019

DATA NOT AVAILABLE

Eldi

Naar: D. S.

21/05/2019

Vue Ticket Geachte,Dossier HU120/147384Het toestel van de klant zal opgehaald worden voor volledige onderzoek en test in onze werkplaats.Onze uitbater van St.Truiden zal contact opnemen met de klant om de afhaling te bespreken.Met vriendelijke groeten,Cordialement,Carine DandoyCustomer Service - Tel 32 69 66 84 91


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform