Klacht
F. V.
Naar: ALDI
Aldi aanvaardde niet dat ik de in mei 2017 gekochte laptop ( 499 euro en duidelijk binnen garantieperiode) verzonden had, aangetekend naar hun hoofdzetel Epe Mere, ( scherm geeft geen contact). Kreeg pakketje terug, moet het verzenden naar Medion ( ik heb het thans bij ALdi keten gekocht !) Dus ik verzond het naar Medion Nederland (5981 X Panningen) ...nog steeds niets gehoord...
Berichten (2)
ALDI
Naar: F. V.
Geachte, Deze garantieclaim is gekend bij ALDI Erpe-Mere. We hebben van mijnheer Van Den Veyver op het hoofdkantoor te Erpe-Mere, Keerstraat 4, een pakket ontvangen zonder voorafgaande melding. Dit pakket bleek een defecte laptop van Medion te bevatten. Bij dergelijke meldingen is voorafgaande contactname en melding van een defect wenselijk (zowel bij ALDI als bij Medion), om een aantal parameters na te gaan en om er voor te zorgen dat de laptop in de beste omstandigheden kan verstuurd worden. Er wordt bijvoorbeeld gevraagd om een back-up te maken en om paswoorden te verwijderen zodat een nazicht en mogelijke herstelling vlot kan verlopen. Herstellingen van Medion toestellen verlopen steeds via het Medion reparatiecentrum en we hebben vanuit ALDI de nodige acties genomen om deze laptop als defect aan te melden en verder door te sturen naar Medion. Mijnheer Van Den Veyver werd hier telefonisch over gea¯nfomeerd. Tijdens dit gesprek werd ook de vragenlijst van Medion overlopen. Dit was op noodzakelijk om de herstelling correct te kunnen laten verlopen. Normaal wordt dit vooraf gedaan, alleen was dit niet mogelijk, gezien er nog geen contact was met mijnheer. Bij het overlopen van de vragenlijst bleek dat de laptop is beveiligd met een paswoord. Mijnheer Van Den Veyver wenste dit paswoord niet telefonisch mee te delen, wat uiteraard zeer begrijpelijk is en wat wij ook respecteren. Om die reden werd de laptop teruggestuurd naar mijnheer, samen met alle nodige documenten om deze naar Medion op te sturen. Mijnheer werd verzocht om eerst het paswoord te verwijderen en dan de laptop door te sturen naar Medion. De reden waarom we de laptop niet hebben laten terugsturen naar ALDI is om een extra transport te vermijden, wat de laptop alleen ten goede komt. ALDI betreurt dit verloop, wij hadden graag rechtstreeks met Medion de herstelling kunnen initieren en opvolgen. Wij kiezen er echter voor om de laptop in de juiste condities aan Medion te bezorgen, zodat aan alle voorwaarden om de laptop correct te kunnen herstellen, is voldaan. a, a[href] color: 1e5ba3 a color: 1e5ba3 [class~=helpBanner] padding: 0 10px !important a[class~=needHelpButton] border-radius: 5px background-color: 567fb4 background-repeat: repeat-x background-image: -moz-linear-gradient(top, 567fb4, 245aa6) background-image: -ms-linear-gradient(top, 567fb4, 245aa6) background-image: -webkit-gradient(linear, 0 0, 0 100%, from(567fb4), to(245aa6)) background-image: -webkit-linear-gradient(top, 567fb4, 245aa6) background-image: -o-linear-gradient(top, 567fb4, 245aa6) background-image: linear-gradient(to bottom, 567fb4, 245aa6) padding: 5px 10px!important border-bottom: 2px solid bfbfbd color: fff !important font-size: 14px !important line-height: 14px !important margin: 0 0 0 10px !important text-transform: uppercase !important text-align:center De laptop werd op 22/12 afgeleverd in SUPRA MIELEN ter attentie van mijnheer Van Den Veyver. We hebben geen gegevens van wanneer de laptop effectief werd opgehaald en doorgestuurd naar Medion. Wanneer dit op 22/12 gebeurde, is dit vandaag1,5 werkdagen geleden. Deze termijn is te kort om te kunnen reageren naar mijnheer Van Den Veyver. Vandaag 27/12/2017, informeren we verder bij MEDION of de laptop van mijnheer Van Den Veyver in goede orde werd ontvangen. Wij houden u hier uiteraard verder over gea¯nformeerd. Met vriendelijke groet, Het ALDI-team. Klacht: PROBLEEM MET GARANTIE (CPTBE00310936-51) a, a[href] color: 1e5ba3 a color: 1e5ba3 [class~=helpBanner] padding: 0 10px !important a[class~=needHelpButton] border-radius: 5px background-color: 567fb4 background-repeat: repeat-x background-image: -moz-linear-gradient(top, 567fb4, 245aa6) background-image: -ms-linear-gradient(top, 567fb4, 245aa6) background-image: -webkit-gradient(linear, 0 0, 0 100%, from(567fb4), to(245aa6)) background-image: -webkit-linear-gradient(top, 567fb4, 245aa6) background-image: -o-linear-gradient(top, 567fb4, 245aa6) background-image: linear-gradient(to bottom, 567fb4, 245aa6) padding: 5px 10px!important border-bottom: 2px solid bfbfbd color: fff !important font-size: 14px !important line-height: 14px !important margin: 0 0 0 10px !important text-transform: uppercase !important text-align:center Klacht: PROBLEEM MET GARANTIE (CPTBE00310936-51) a, a[href] color: 1e5ba3 a color: 1e5ba3 [class~=helpBanner] padding: 0 10px !important a[class~=needHelpButton] border-radius: 5px background-color: 567fb4 background-repeat: repeat-x background-image: -moz-linear-gradient(top, 567fb4, 245aa6) background-image: -ms-linear-gradient(top, 567fb4, 245aa6) background-image: -webkit-gradient(linear, 0 0, 0 100%, from(567fb4), to(245aa6)) background-image: -webkit-linear-gradient(top, 567fb4, 245aa6) background-image: -o-linear-gradient(top, 567fb4, 245aa6) background-image: linear-gradient(to bottom, 567fb4, 245aa6) padding: 5px 10px!important border-bottom: 2px solid bfbfbd color: fff !important font-size: 14px !important line-height: 14px !important margin: 0 0 0 10px !important text-transform: uppercase !important text-align:center Het bericht dat u net ontvangen heeft, alsook de bijlagen bij dit bericht, kunnen bevoorrechte en vertrouwelijkeinformatie bevatten die alleen bestemd is voor de geadresseerde in de hoofding van de email. Indien u nietde beoogde ontvanger van dit bericht bent, dan mag u het niet gebruiken, openbaar maken, verspreiden ofkopieren. Indien u dit bericht per vergissing heeft ontvangen, vragen wij u om ons hiervan onmiddellijk op dehoogte te brengen (via een antwoord op deze email) en om deze email en zijn bijlagen onmiddellijk teverwijderen.Aldi kan niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele schade veroorzaakt door virussen die deze mail zoubevatten of ten gevolge van de kennis of het gebruik van deze email door een andere dan de beoogdeontvanger.Le message que vous venez de recevoir, ainsi que ses annexes, peuvent contenir des informationsprivilégiées et confidentielles, destinées à etre utilisées uniquement par le destinataire désigne dans l'entetedu courriel. Si vous n'etes pas le destinataire voulu de ce message, toute utilisation, publication, distributionou reproduction de ce message et de ses annexes est interdite. Si vous avez reçu ce message par erreur, nousvous demandons de nous le signaler immédiatement (en répondant à ce courriel) et de supprimer ce courrielet ses annexes immédiatement.Aldi ne peut pas etre tenue responsable pour un quelconque dommage causé par tout virus que ce courrielcontiendrait ou qui résulterait de la connaissance ou l'utilisation de ce courriel par un autre que ledestinataire voulu. klachtenbox@test-aankoop.be 26/12/2017 17:48 Unsubscribe-- The message was neither encrypted nor digitally signed
ALDI
Naar: F. V.
Geachte, Medion meldt ons dat ze het pakket nog niet op de logistieke locatie hebben ontvangen. Vanwege de feesagen zal dit meer tijd in beslag nemen. Zal een deze dagen worden ingeboekt, waarna de herstel procedure kan starten.Met vriendelijke groeten, Het ALDI-team. Het bericht dat u net ontvangen heeft, alsook de bijlagen bij dit bericht, kunnen bevoorrechte en vertrouwelijkeinformatie bevatten die alleen bestemd is voor de geadresseerde in de hoofding van de email. Indien u nietde beoogde ontvanger van dit bericht bent, dan mag u het niet gebruiken, openbaar maken, verspreiden ofkopieren. Indien u dit bericht per vergissing heeft ontvangen, vragen wij u om ons hiervan onmiddellijk op dehoogte te brengen (via een antwoord op deze email) en om deze email en zijn bijlagen onmiddellijk teverwijderen.Aldi kan niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele schade veroorzaakt door virussen die deze mail zoubevatten of ten gevolge van de kennis of het gebruik van deze email door een andere dan de beoogdeontvanger.Le message que vous venez de recevoir, ainsi que ses annexes, peuvent contenir des informationsprivilégiées et confidentielles, destinées à etre utilisées uniquement par le destinataire désigne dans l'entetedu courriel. Si vous n'etes pas le destinataire voulu de ce message, toute utilisation, publication, distributionou reproduction de ce message et de ses annexes est interdite. Si vous avez reçu ce message par erreur, nousvous demandons de nous le signaler immédiatement (en répondant à ce courriel) et de supprimer ce courrielet ses annexes immédiatement.Aldi ne peut pas etre tenue responsable pour un quelconque dommage causé par tout virus que ce courrielcontiendrait ou qui résulterait de la connaissance ou l'utilisation de ce courriel par un autre que ledestinataire voulu. Kundenkontakt ERP 27/12/2017 8:29 Geachte, Deze garantieclaim is gekend bij ALDI Erpe-Mere. We hebben van mijnheer Van Den Veyver op het hoofdkantoor te Erpe-Mere, Keerstraat 4, een pakket ontvangen zonder voorafgaande melding. Dit pakket bleek een defecte laptop van Medion te bevatten. Bij dergelijke meldingen is voorafgaande contactname en melding van een defect wenselijk (zowel bij ALDI als bij Medion), om een aantal parameters na te gaan en om er voor te zorgen dat de laptop in de beste omstandigheden kan verstuurd worden. Er wordt bijvoorbeeld gevraagd om een back-up te maken en om paswoorden te verwijderen zodat een nazicht en mogelijke herstelling vlot kan verlopen. Herstellingen van Medion toestellen verlopen steeds via het Medion reparatiecentrum en we hebben vanuit ALDI de nodige acties genomen om deze laptop als defect aan te melden en verder door te sturen naar Medion. Mijnheer Van Den Veyver werd hier telefonisch over gea¯nfomeerd. Tijdens dit gesprek werd ook de vragenlijst van Medion overlopen. Dit was op noodzakelijk om de herstelling correct te kunnen laten verlopen. Normaal wordt dit vooraf gedaan, alleen was dit niet mogelijk, gezien er nog geen contact was met mijnheer. Bij het overlopen van de vragenlijst bleek dat de laptop is beveiligd met een paswoord. Mijnheer Van Den Veyver wenste dit paswoord niet telefonisch mee te delen, wat uiteraard zeer begrijpelijk is en wat wij ook respecteren. Om die reden werd de laptop teruggestuurd naar mijnheer, samen met alle nodige documenten om deze naar Medion op te sturen. Mijnheer werd verzocht om eerst het paswoord te verwijderen en dan de laptop door te sturen naar Medion. De reden waarom we de laptop niet hebben laten terugsturen naar ALDI is om een extra transport te vermijden, wat de laptop alleen ten goede komt. ALDI betreurt dit verloop, wij hadden graag rechtstreeks met Medion de herstelling kunnen initieren en opvolgen. Wij kiezen er echter voor om de laptop in de juiste condities aan Medion te bezorgen, zodat aan alle voorwaarden om de laptop correct te kunnen herstellen, is voldaan. a, a[href] color: 1e5ba3 a color: 1e5ba3 [class~=helpBanner] padding: 0 10px !important a[class~=needHelpButton] border-radius: 5px background-color: 567fb4 background-repeat: repeat-x background-image: -moz-linear-gradient(top, 567fb4, 245aa6) background-image: -ms-linear-gradient(top, 567fb4, 245aa6) background-image: -webkit-gradient(linear, 0 0, 0 100%, from(567fb4), to(245aa6)) background-image: -webkit-linear-gradient(top, 567fb4, 245aa6) background-image: -o-linear-gradient(top, 567fb4, 245aa6) background-image: linear-gradient(to bottom, 567fb4, 245aa6) padding: 5px 10px!important border-bottom: 2px solid bfbfbd color: fff !important font-size: 14px !important line-height: 14px !important margin: 0 0 0 10px !important text-transform: uppercase !important text-align:center De laptop werd op 22/12 afgeleverd in SUPRA MIELEN ter attentie van mijnheer Van Den Veyver. We hebben geen gegevens van wanneer de laptop effectief werd opgehaald en doorgestuurd naar Medion. Wanneer dit op 22/12 gebeurde, is dit vandaag1,5 werkdagen geleden. Deze termijn is te kort om te kunnen reageren naar mijnheer Van Den Veyver. Vandaag 27/12/2017, informeren we verder bij MEDION of de laptop van mijnheer Van Den Veyver in goede orde werd ontvangen. Wij houden u hier uiteraard verder over gea¯nformeerd. Met vriendelijke groet, Het ALDI-team. Klacht: PROBLEEM MET GARANTIE (CPTBE00310936-51) a, a[href] color: 1e5ba3 a color: 1e5ba3 [class~=helpBanner] padding: 0 10px !important a[class~=needHelpButton] border-radius: 5px background-color: 567fb4 background-repeat: repeat-x background-image: -moz-linear-gradient(top, 567fb4, 245aa6) background-image: -ms-linear-gradient(top, 567fb4, 245aa6) background-image: -webkit-gradient(linear, 0 0, 0 100%, from(567fb4), to(245aa6)) background-image: -webkit-linear-gradient(top, 567fb4, 245aa6) background-image: -o-linear-gradient(top, 567fb4, 245aa6) background-image: linear-gradient(to bottom, 567fb4, 245aa6) padding: 5px 10px!important border-bottom: 2px solid bfbfbd color: fff !important font-size: 14px !important line-height: 14px !important margin: 0 0 0 10px !important text-transform: uppercase !important text-align:center Klacht: PROBLEEM MET GARANTIE (CPTBE00310936-51) a, a[href] color: 1e5ba3 a color: 1e5ba3 [class~=helpBanner] padding: 0 10px !important a[class~=needHelpButton] border-radius: 5px background-color: 567fb4 background-repeat: repeat-x background-image: -moz-linear-gradient(top, 567fb4, 245aa6) background-image: -ms-linear-gradient(top, 567fb4, 245aa6) background-image: -webkit-gradient(linear, 0 0, 0 100%, from(567fb4), to(245aa6)) background-image: -webkit-linear-gradient(top, 567fb4, 245aa6) background-image: -o-linear-gradient(top, 567fb4, 245aa6) background-image: linear-gradient(to bottom, 567fb4, 245aa6) padding: 5px 10px!important border-bottom: 2px solid bfbfbd color: fff !important font-size: 14px !important line-height: 14px !important margin: 0 0 0 10px !important text-transform: uppercase !important text-align:center klachtenbox@test-aankoop.be 26/12/2017 17:48 Unsubscribe-- The message was neither encrypted nor digitally signed
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten