Terug

probleem met garantie / rook uit toestel

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. V.

Naar: NESPRESSO BELGIUM

04/04/2019

Ik koop voor mijn winkel, na veel promotie van Nespresso een toestel met een winkelwaarde van 398 euro (ex btw, dus 482 euro met btw), voorheen 6 jaar een pixie van Nespresso gehad van 70 euro.Na 15 maanden komt er, bij gewoon gebruik (dit is echt maar 3 à 4 koffies per dag) zwarte rook uit het toestel, toestel begint te smeulen, er is iets doorgebrand en het toestel heeft het begeven.Na contact met Nespresso is de garantie verlopen omdat het om een 'professioneel toestel' gaat, maar echter geen professioneel gebruik.Ik wilde graag het toestel vervangen omdat er helemaal geen fout gebruik was.Nespressso vroeg eerst 115 euro om te komen kijken, dit heb ik geweigerd. Daarna wilden ze 15% korting geven op een nieuw toestel, dat heb ik ook geweigerd. Daarna zou ik 25% korting krijgen op een nieuw toestel van terug 480 euro.Ik wil gewoon een langdurig goed werkend toestel.Had ik een consumentenproduct gekocht dat had ik nog wel wettelijk mijn garantie gehad.Ik wil graag een commerciële oplossing van Nespresso, dus een toestel dat het kapotte vervangt. De levensduur zou langer moeten zijn dan 15 maanden.Het betreft het toestel Zenius.Met vriendelijke groetenBart


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform