Terug

Probleem met garantie / hersteldienst / bestek

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

N. H.

Naar: Proximus

08/10/2022

Beste, in Januari 2021 kocht ik op de Proximus webshop een iPhone 12 mini (zwart), sinds korte tijd heb ik evenwel problemen met het scherm (in bepaalde applicaties is het up-swipen niet meer mogelijk) - bij navraag in de locale Proximus shop valt zulks nog onder de Proximus garantie (2 jaar, ipv de 1 jaar bij Apple, oef!) - toestel werd daarop opgestuurd naar CTDI (hersteldienst Proximus) en ik kreeg een bestek van 431,96 EUR incl. BTW met als melding dat het chassis van mijn telefoon stuk was en dit niet onder de garantie viel. Als ik de bijlage bekijk met bewijsstukken is de ene foto waarop geclaimd wordt dat het chassis vervormd/beschadigd is geen foto van mijn toestel. Dit lijkt me een eenvoudige manier om onoplettende klanten te doen betalen (voor een garantiegeval) of om simpelweg onder de garantie onderuit te komen. Ik heb uiteraard deze herstelling (wegens niet officieel Apple en dubbel zo duur) geweigerd, maar sta er anderzijds wel op dat de garantie gehonoreerd wordt. Ik heb dit gemeld aan Proximus, maar kreeg nog geen gehoor (wel een foutief telefoonnummer doorgekregen om rechtstreeks contact op te nemen). Ik merkte op de test-aankoop website dat er wel meer klachten omtrent CTDI (hersteldienst Proximus) zijn en het leek me dus belangrijk (niet enkel voor mezelf, maar ook voor andere consumenten) om dit te melden (en dus ook openbaar te maken).

Berichten (4)

Proximus

Naar: N. H.

10/10/2022

Dag mevrouw ,, Dag mijnheer.Wij kunnen de klant spijtig genoeg niet bereiken, de klant moet zich tot de proximuswinkel begeven. Kan telefonisch niet behandeld worden.Met vriendelijke groeten,Contacteer ons op:===== Received from klachtenbox@test-aankoop.be on 2022-10-08-09.50.46.000000 ======Ref. [THREAD_ID:192991437328]This email can contain confidential information. See more on s:www.proximus.com/respect-confidentiality Ref. [THREAD_ID:192991437328]This email can contain confidential information. See more on s:www.proximus.com/respect-confidentiality

N. H.

Naar: Proximus

10/10/2022

Dank u voor uw snelle antwoord - ik anticipeerde dat ik een reactie in die trant ging krijgen. U dient er zich goed van bewust te zijn dat deze shops niet telefonisch bereikbaar zijn (of ik krijg steeds het foute telefoonnummer door) en dat er steeds lange wachtrijen (dikwijls ontevreden - hoe zou dat komen) Proximus-klanten staan). Ik zou het dus heel erg appreciëren indien u mij een correct nummer kan geven waarmee ik de Proximus Shop in Wilrijk kan bereiken (in plaats van er voor de zoveelste keer naar toe te rijden zonder enige oplossing). Met vriendelijke groet, NH

Proximus

Naar: N. H.

17/10/2022

Dag mevrouw ,, Dag mijnheer,Wij hebben de klant niet telefonisch kunnen bereiken wegens ontbrekende contactnummer. Wij hebben de vraag voorgelegd aan de proximuswinkel in Wilrijk. Zij geven aan dat onze winkels enkel als doorgeefluik fungeert voor Apple, en dat Apple duidelijk aangeeft dat dit om dezelfde toestel gaat en garantie hier niet geldig is om de toestel een duidelijk valschade vertoont.Met vriendelijke groeten,Het Proximus-teamContacteer ons op:===== Received from klachtenbox@test-aankoop.be on 2022-10-10-15.50.49.000000 ======Ref. [THREAD_ID:192991644732]This email can contain confidential information. See more on s:www.proximus.com/respect-confidentiality Ref. [THREAD_ID:192991644732]This email can contain confidential information. See more on s:www.proximus.com/respect-confidentiality

N. H.

Naar: Proximus

19/10/2022

Hartelijk dank voor de opvolging - het doorgeefluik-principe klinkt goed, maar ik wil er hier toch graag op wijzen dat de medewerker van dienst toen ik mijn toestel afgaf het er roerend mee eens was dat het scherm onbeschadigd is en dat er met de werking van mijn toestel duidelijk iets fout liep dat niet verklaarbaar was door de toestand van het toestel. Ik blijf bij mijn punt dat dit een eenvoudige manier is om zich af te maken van garantiebeloftes. Beste groeten, NH


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform