Beste, in Januari 2021 kocht ik op de Proximus webshop een iPhone 12 mini (zwart), sinds korte tijd heb ik evenwel problemen met het scherm (in bepaalde applicaties is het up-swipen niet meer mogelijk) - bij navraag in de locale Proximus shop valt zulks nog onder de Proximus garantie (2 jaar, ipv de 1 jaar bij Apple, oef!) - toestel werd daarop opgestuurd naar CTDI (hersteldienst Proximus) en ik kreeg een bestek van 431,96 EUR incl. BTW met als melding dat het chassis van mijn telefoon stuk was en dit niet onder de garantie viel. Als ik de bijlage bekijk met bewijsstukken is de ene foto waarop geclaimd wordt dat het chassis vervormd/beschadigd is geen foto van mijn toestel. Dit lijkt me een eenvoudige manier om onoplettende klanten te doen betalen (voor een garantiegeval) of om simpelweg onder de garantie onderuit te komen. Ik heb uiteraard deze herstelling (wegens niet officieel Apple en dubbel zo duur) geweigerd, maar sta er anderzijds wel op dat de garantie gehonoreerd wordt. Ik heb dit gemeld aan Proximus, maar kreeg nog geen gehoor (wel een foutief telefoonnummer doorgekregen om rechtstreeks contact op te nemen). Ik merkte op de test-aankoop website dat er wel meer klachten omtrent CTDI (hersteldienst Proximus) zijn en het leek me dus belangrijk (niet enkel voor mezelf, maar ook voor andere consumenten) om dit te melden (en dus ook openbaar te maken).