Terug

probleem met garantie en reparatie

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. S.

Naar: Cool blue

20/08/2021

Geachte,Ik kocht op 4 juli 2021 een E-reader pocketbook color bij Coolblue voor 169€.In augustus werkte het toestel niet meer: het scherm heeft het begeven.Via de website van Coolblue verkreeg ik een verzendadres om het toestel terug te zenden.Op 18 augustus 2021 kreeg ik een mail met de volgende inhoud:Beste Maarten Steenhoudt,Onlangs hebben wij je PocketBook Color retour mogen ontvangen.De medewerkers van onze afdeling Retouren hebben je product onderzocht, maar zijn helaas tot de conclusie gekomen dat deze niet meer onder de garantie valt, en dit product zal ook niet meer door onze reparateur gerepareerd worden.Je hebt nu eigenlijk twee keuzes:1. We sturen je product naar je terug. Je ontvangt je product kosteloos retour.2. Coolblue vernietigt het product gratis voor je op milieuvriendelijke wijze.Ter verduidelijking hebben wij een kopie van onze retourvoorwaarden meegezonden.Graag vernemen we binnen 2 werkdagen waar je voorkeur naar uit gaat. Mocht je dit niet doen dan sturen we je product sowieso naar je terug.Toch nog een vraag? Neem dan vooral contact op met onze Klantenservice.Wij helpen je graag verder.Met vriendelijke groet,. van CoolblueCoolblue B.V.Afdeling RetourenIk heb hier nog niet op gereageerd.Bij mijn weten is er op het toestel een garantie van 2 jaar en kan deze dus nog niet zijn vervallen.het aanraakscherm is gevoelig, maar het toestel wordt standaard verkocht zonder beschermhoes.Dit is volgens mij tevens een boodschap dat het ook zonder moet kunnen gebruikt worden.Ik heb het zorgvuldig gebruikt, steeds in een zachte omgeving opgeborgen en kan dus niet begrijpen dat het begaf.met vriendelijke groeten.

Berichten (4)

Cool blue

Naar: M. S.

23/08/2021

DATA NOT AVAILABLE

M. S.

Naar: Cool blue

24/08/2021

Beste,zoals eerder aangegeven had ik graag de vervanging bekomen van dit toestel.ik begrijp dat de reparatie economisch niet kan.met vriendelijke groeten,Maarten Steenhoudt.

Cool blue

Naar: M. S.

25/08/2021

Beste,Om een vervanging te bekomen kan de klant een nieuwe e-reader bestellen via onze website. Het defect aan het toestel is niet gedekt door de garantie dus kunnen wij dit niet kosteloos vervangen voor een nieuw exemplaar. Daarom bieden wij dit ook niet aan als optie in de mail die de klant van ons heeft ontvangen.Met vriendelijke groet,Thomas van CoolblueBackoffice MedewerkerBel: (+32) (0) 3 808 27 00Boomsesteenweg 560 2610 Antwerpen www.coolblue.be --- original message ---On August 24, 2021, 8:20 :AM GMT+2 klachtenbox@test-aankoop.be

Cool blue

Naar: M. S.

26/08/2021

Beste Maarten,Hartelijk dank voor je bericht. We hebben je retourmelding grondig nagekeken en het klopt dat de 2 jaar fabrieksgarantie voor jePocketBook Color nog lopende is. Het toestel is immers nog maar 52 dagen oud.Echter stelden we vast dat de schade aan het toestel helaas niet onder de fabrieksgarantie valt, gezien de schade aan het scherm door externe factoren is ontstaan. De strepen onderaan het display (zichtbaar op de foto in bijlage) duiden op een val of een intense druk van buitenaf.We vernemen dan ook graag je voorkeur uit de opties die je in onze vorige e-mail werden voorgesteld.Kan je ons op de hoogte houden aub?Indien je nog vragen hebt, geef ons dan gerust een seintje.Met vriendelijke groet,Greg van CoolblueMedewerker backofficeBel::(+32) (0)3 808 27 00Borsbeeksebrug28/5/52600Berchemwww.coolblue.beOn August 25, 2021, 10:59 :AM GMT+2 klachtenbox@test-aankoop.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform