Terug

Probleem met factuur

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. V.

Naar: DHL Belgium

20/12/2018

Ik heb in mei een elektronisch analyse toestel besteld in China. Douane heeft dit tegen gehouden, omdat er volgens hun een verkeerde waarde aangegeven stond op de verzendnota.DHL heeft mij dit laten weten en ik heb toen mijn betalingsbewijs doorgestuurd. Hierop is er een factuur gekomen met BTW en invoerrechten.In oktober kreeg ik van DHL terug een factuur (factuurnr BDD2747225) voor deze zending. Ik heb toen met hun contact opgenomen en heb de factuur betaald, DHL heeft toen de eerste foutieve factuur terug betaald.Nu krijg ik terug een factuur(factuurnr BDD2772258) van DHL op 14 december met kosten omschreven als opslagkosten (hetzelfde bedrag als op de vorige factuur), other levy en disbursements. Ik heb contact opgenomen met DHL over deze factuur, en bleek dat de opslagkosten onterecht waren (iets foutgelopen bij hun, hiervoor wordt een creditnota gemaakt) en de andere kosten dossierkosten en een boete zouden zijn.Ze kunnen mij echter geen bewijsstuk van de boete voorleggen. En mijn inziens ben ik niet verantwoordelijk voor de gegevens die de afzender op de verzendnota heeft gezet. DHL vertelde mij dat het om systematische redenen niet mogelijk is om deze kosten aan de afzender aan te rekenen, en dat de boete dus door mij zal betaald moeten worden. Is dit wettelijk mogelijk? Moet deze boete door mij betaald worden?

Berichten (3)

DHL Belgium

Naar: K. V.

20/12/2018

GeachteHet algemene mail adres voor klachten isbrucocs@dhl.com.Van daaruit worden alle klachten verder gestuurd naar de betrokken DHL-entiteiten.Kan u daarom dit mail adres in uw systemen invoeren in plaats van het hieronder gebruikte adres? Ik heb dit ook al enkele keren bij jullie gemeld.Voor de klacht hieronder hebben wij dit zelf reeds gedaan.Vriendelijke groetenErik Jordens

DHL Belgium

Naar: K. V.

26/12/2018

Geachte Heer, Geachte MevrouwWij danken u voor uw mail van 20 december betreffende de klacht van Katrien Van Lommel.Uw bericht werd doorgestuurd naar onze boekhouding met de vraag dit zo snel mogelijk te bekijken en u feedback te geven. Mogen wij u vragen om uw berichten in de toekomst te sturen naar volgende mail adres be.claims@dhl.comzodat wij uw dossier snel en efficient kunnen behandelen?Dank u voor uw medewerking.Met vriendelijke groeten Noella Alders Claims ExpertT: 32 (0)2 715 50 50 DHL Express Woluwelaan 151 1831 Diegemwww.dhlexpress.beDHL Go Green Climate Protection: Please consider the environment before printing this e-mail [[:removedImage(image019.jpg):]][[:removedImage(image018.jpg):]]CONFIDENTIALITY NOTICE:This message is from DHL and may contain confidential business information. It is intended solely for the use of the individual to whom it is addressed. If you are not the intended recipient please contact the sender and delete this message and any attachment from your system. Unauthorized publication, use, dissemination, forwarding, printing or copying of this E-Mail and its attachments is strictly prohibited.

DHL Belgium

Naar: K. V.

28/12/2018

Geachte heer mevrouw van Lommel, heer Vermeulen,Betreft:Zending HWB 2507728403Boetefactuur BDD2772258 (openstaand bedrag 44.55Eur)DHL accountnummer 273740344 GERT VERMEULENZie onder voor een kopie van de boete van de Federale Overheidsdienst Financien. Deze boete werd opgelegd vanwege de volgende overtreding: De intentie om goederen in Belgie/de EU te importeren met een incorrecte (te lage) waarde aangegeven op het papierwerk van de zending.Ondanks dat u heeft meegewerkt aan de bepaling van de correcte waarde door de gevraagde documenten aan te leveren neemt dit niet weg dat er een overtreding is begaan op de douanewetgeving. Ongeacht waar de fout ligt, als ontvanger/importeur van goederen vanuit buiten de EU/Belgie blijft u verantwoordelijk voor uw zending en voor de kosten. Zelfs indien u niets heeft besteld, dit is bijvoorbeeld wanneer u importgoederen als relatiegeschenk heeft ontvangen. s:financien.belgium.be/sites/default/files/Customs/NL/PDF/Particulieren/Pakketten/6.2-U-ontvangt-goederen-uit-een-land-buiten-de-Europese-Unie-28-03-2018_0.pdfMerk op dat ondanks dat DHL de inklaring afhandelt voor u, DHL nooit verantwoordelijk zal zijn voor de betaling van de douanekosten ten invoer. DHL is namelijk geen eigenaar van de goederen en zal dit ook nooit worden. DHL heeft enkel de mogelijkheid om de douanekosten voor te schieten aan de Belgische Douane namens u, de bestemmeling van de importgoederen, om deze zo snel mogelijk bij u te kunnen afleveren. Wij vragen u enkel om de onstane kosten terug te betalen aan DHL met de gebruikelijke afhandelings-/administratiekosten.Daarom verzoeken wij u om het restant van de factuur zo spoedig mogelijk te voldoen. Hopende u voldoende geinformeerd te hebben.Best regards,Minh NguyenAccounts ReceivablesQuery Investigation NL31(0)881004200efssamsquery@dhl.comQuery Investigation BE32(0)27155454efssbruquery@dhl.comDHL European Financial Shared Services, P.O. Box 1120, 6201 BC Maastricht, The Netherlands.a¼GOGREEN - Environmental Protection with DHL:Please consider your environmental responsibility before printing this e-mail. [[:removedImage(image019.jpg):]][[:removedImage(image018.jpg):]]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform