Terug

Probleem met factuur

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: ZALANDO

18/11/2015

Op 22 oktober heb ik bij Zalando een bestelling geplaatst met nummer 11003006448073 voor een totaalbedrag van 307,80 euro met als factuurnummer 210006041622.Doordat er op een artikel, tussen de periode van bestelling en levering, reeds een vermindering in prijs heeft plaatsgevonden, kreeg ik op 26 oktober een creditnota van -38,00 euro, met factuurnummer 210006041622001, toegestuurd van Zalando. Op 27 oktober kreeg ik terug een creditnota van Zalando met factuurnummer 210006041622002, maar nu een van -30,00 euro. De reden stond er niet bij, maar ik veronderstelde dat ze een misrekening gemaakt hadden bij de totaalfactuur. Als ik inlogde bij mijn bestelpagina op Zalando, was er dus idd van het totaalbedrag 68,00 euro in mindering gebracht, dus ik stelde me daar geen verdere vragen bij.Nadat ik de bestelling heb ontvangen, heb ik besloten om een artikel van die bestelling terug te sturen. Hiervan kreeg ik op datum van 30 oktober dan terug een creditnota van voor het bedrag van 59,96 euro met factuurnummer 210006041622003.Op 27 oktober heb ik dan ook nog een mail van Zalando gekregen, waarin staat dat ik het nog openstaande bedrag van 239,8 euro gewoon diende te verminderen met de prijs van het geretourneerde artikel, dus min 59,96 euro en dat ik dan de overige 179,84 euro diende over te schrijven. (Berekening: 307,8 - 38 - 30 - 59,96)Bij het openstaande bedrag op mijn log-in pagina stond eveneens dat ik hen nog 179,84 euro verschuldigd was.Dat bedrag heb ik dan ook overgeschreven op datum van 27 oktober.Na enkele dagen stond er bij mijn bestelstatus afgerond, dus ik ging ervan uit dat alles was afgehandeld.Nu kreeg ik op 11 november, dus ruime tijd nadat het volledige bedrag werd overgeschreven en een deel van de zending werd geretourneerd, een 1ste aanmaning dat ik vóór 21 november nog 30 euro moet overschrijven, want dat ik dit bedrag nog heb openstaan bij hun. Bij het nakijken op mijn log-in pagina stond er nu opeens terug dat ik aan hen nog 30 euro verschuldigd ben!Na 10 mails, waarop ze telkens mijn vraag en bewijs d.m.v. mijn creditnota's genegeerd hebben, kreeg ik vandaag het antwoord dat ze inderdaad in de fout zijn gegaan, maar dat ik het openstaande bedrag van 30 euro moet betalen, want dat ze anders mijn wanbetaling gaan doorgeven aan een incassokantoor en de kosten nog hoger zullen oplopen.Ik vind dit echt onacceptabel dat ik na afronding van de zending nog een aanmaning krijg door een fout dat zij eerder hebben gemaakt!Hopelijk kan ik bij jullie terecht, want zij hebben me tot op heden nog geen adres, telefoonnummer of mailadres van een klachtendienst gegeven (ook al heb ik daar al 5 keer naar gevraagd!!!). In bijlage de 4 creditnota's.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform