Terug

probleem met facturen Home Maintenance contract

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. V.

Naar: Engie

13/03/2017

Ik heb een Home maintenance contract afgesloten met Engie begin november 2016. * Na 3 maanden hadden ze mij nog steeds niet gecontacteerd voor een afspraak voor het onderhoud van mijn ketel. *Na veel mailen en bellen met Engie heb ik hun partner ADK, uiteindelijk zelf moeten bellen voor een afspraak. Zij beweerden echter mijn gegevens nooit te hebben ontvangen. Dit was eerste helft januari.* Ondertussen was de druk van mijn ketel bijzonder laag en moest er zeer dringend een onderhoud gebeuren. * ADK kon echter pas een maand later (15/02/2017) een afspraak geven. Aangezien mijn ketel dreigde uit te vallen heb ik aangegeven dat dit veel te laat was (ik was immers al 3 maanden aan het wachten op een afspraak). *Toevallig hadden zij een technieker in de buurt die die dag wel even wou langskomen om de druk bij te stellen, het eigenlijke onderhoud zou dan doorgaan op 15/02/2017. Zo gezegd zo gedaan. * De technieker is geweest , heeft aan 2 kraantjes gedraaid en stond op 2 minuten terug buiten. ** Resultaat = een factuur van 80€ van ADK ! => Zij hebben mij nooit gemeld bij het voorstellen van deze interventie dat dit mij 80€ zou kosten (los van het onderhoudscontract dat ik heb/had met Engie). Dan had ik tenminste zelf kunnen afwegen of ik hiermee akkoord zou gaan of niet* ondertussen is het 15/02/2017. Dezelfde technieker staat aan mijn deur voor het eigenlijke onderhoud. Hij wist mijn ketel nog staan van zijn vorige bezoek en gaat ernaar toe. Tot mijn grote verbazing zegt hij dat het onderhoud niet kan doen omdat zij geen wisselstukken hebben voor ATAG ketels?! * het is nog steeds dezelfde ketel als 4 weken geleden dus ik snap niet waarom hij dat toen niet heeft gezien* ik heb bij het aangaan van mijn onderhoudscontract bij Engie ook een technische fiche van mijn ketel moeten invullen . Ik veronderstel dat deze gegevens ook doorgegeven worden aan de partners die het onderhoud moeten komen doen ?!* hoe dan ook staat de man weer op 2 minuten buiten zonder mijn ketel aan te raken. Of nee, hij heeft er in het geniep wel een sticker van de firma ADK opgeplakt . Die heb ik er uiteraard onmiddellijk afgehaald.* het wisselstuk waarover gesproken wordt is trouwens een dichting die standaard bij elk onderhoud wordt vervangen. Dus het gaat zeker niet over een wisselstuk voor een reparatie. Waar ik waarschijnlijk toch terug een aparte factuur voor ga krijgen ... ?* ondertussen heb ik al zeker 15 mails gestuurd naar Engie met het hele verhaal, zonder veel reactie of alleszins zonder juiste reactie. * ondertussen heb ik het home maintenance contract bij Engie opgezegd * zij hebben dit bevestigd maar hebben mij toch een factuur gestuurd voor het onderhoud dat volgens hun heeft plaatsgevonden ! Ik heb al zeker 3x uitgelegd dat het onderhoud NIET is doorgegaan maar blijkbaar begrijpen ze mijn mails niet .* Ik heb dus 4 maanden (*7€) extra betaald voor een onderhoudscontract waar ik niets aan heb gehad (integendeel!) + een factuur van een interventie van 80€ + een aanrekening van een onderhoud dat niet gebeurd is (132€ + 21% ) = 267,72€* ik heb al het mail verkeer bijgehouden en op de bon van de technieker van het onderhoud duidelijk geschreven dat er geen onderhoud gebeurd is. Helaas heeft Engie het dus toch gefactureerd....

Berichten (4)

E. V.

Naar: Engie

25/03/2017

Helaas nog steeds geen reactie gehad!? Dit dossier sleept al 4 maanden aan...In bijlage de bonnen waarop u kan zien dat het onderhoud niet gebeurd is.

Engie

Naar: E. V.

27/03/2017

Mevrouw Van Ossel.Uw dossier is nog steeds in behandeling bij onze diensten.We stellen alles in het werk omzo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.Met vriendelijke groeten.Complaint Handling TeamMarketing Sales ENGIE Mail Disclaimer::www.engie.com/disclaimer/

E. V.

Naar: Engie

03/04/2017

Ondertussen ben ik al meer dan 4 maanden aan het mailen met uw diensten , helaas zonder gepaste oplossing.Mag ik u vragen om een dringende oplossing voor dit dossier. Kan u tevens uw partner ADK verwittigen dat zij mij niet meer moeten contacteren voor een nieuwe afspraak, aangezien ik het contract met jullie reeds heb opgezegd. Ook dit heb ik reeds enkele malen gevraagd.MvgElke Van Ossel

Engie

Naar: E. V.

03/05/2017

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform