Terug

Probleem met facturatie bij Elegant

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. V.

Naar: ELEGANT

28/12/2021

Goeie middag, Voor onze elektriciteit en aardgas zijn wij reeds een eindje klant bij Elegant. Vorig jaar zijn we verhuisd en had ik dit op tijd aan hen doorgegeven maar waren ze ons toch vergeten aan te schakelen. Dit ter zijd184,55e. Normaal gezien is mijn maandelijks voorschot 63,57 cent voor elektriciteit en aardgas. In oktober kreeg ik een mail met de vraag om de factuurprijs aan te passen naar 127,77 euro. Ik heb dit goedgekeurd met het oog op de stijgende prijzen. In november bedroeg mijn factuur dus 127,77 euro. In december bedraagt mijn factuur nu plots 184,55 euro (!!) en dit zonder enige toelichting bij de factuur zelf. Vroeger kreeg ik nog mooi een overzicht met de kost van gas & elektriciteit. Nu krijg ik gewoon dit: Voorschotfactuur december 2021Op 3 december 2021 per e-mail verzonden naar: charlottevandenberghe@hotmail.comTotaal exclusief BTW € 148,69BTW (detailberekening: zie verder) € 30,86Te betalen € 179,55Op 17/12, 22/12 en 24/12 had ik reeds gemaild om een detail te kunnen verkrijgen van mijn factuur. Ra ra ra: geen reactie. Op vrijdag 24/12 krijg ik dan wel plots een betalingsherinnering in mijn mails waarop ik dan weeral reply dat ik enkel en alleen een factuur betaal met details op. We zijn nu de 28e december en nog steeds heb ik geen antwoord verkregen van Elegant! Daarnet heb ik nog maar eens voor de zoveelste keer gemaild dat ik een antwoord verwacht. Dit kan toch zomaar niet, ze zijn snel om fouten te maken, facturen op te maken en rappels te sturen maar als een klant om meer info vraagt, dan geven ze geen enkel teken van leven meer.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform