Beste,ik heb een contract bij Engie, Electriciteit en Gas,Contract afgesloten op 10/08/2021 het gaat om een Direct variabel contract.Contract voor de periode 10/08/21 tot 10/08/23sedert 19/11/2018 heb ik 33 zonnepanelen en sinds 10/06/22 beschik ik over een digitale meter met enkel teriefmijn laatste eindafrekening dateert van 01/07/2021, sindsdien geen eindafrekeing of eindfactuur ontvangen noch op 01/07/22 en ook niet op 01/07/23. Daarbij zou een verlenging van het contract AUTOMATISCH zijn doorgegaan zonder dat ik dat heb getekend!ik wou absoluut eerst checken:1/ hoevvel is mijn verbruik2/hoeveel is mijn tarief3/hoeveel produceer ik met mijn zonnepanelen en hoevvel steek ik op het net4/ hoeveel U mij daarvoor vergoeddit alles vooraleer ik het nieuwe contract laat ingaan.Ik heb reeds volgende acties naar Engie ondernomen: 1/ KLacht : 04/07/23 Ontvangstbevestiging van je dossier met ref. 9206230585Onderwerp: Mijn jaar- of slotfactuurmijn laatste factuur is van 01/07/2021, sedert twee jaar kreeg ik geen afrekening meer,graag had ik van u een afrekening ontvangen :zodat ik mijn kosten aan electriciteit en gas kan bekijken en evalueren, u zou mijn contract verlengen op 11/08/2023, dit heb ik nog niet goedgekeurd zo u mij geen stand van zaken geeft kan ik niet evalueren of mijn voorschotfacturen niet veel te hoog zijn ik heb 33 zonnepanelen, een digitale teller en een laadpaal voor mijn EV graag had ik ook nagegaan of mijn afrekening rekening houdt met hetterugdraaiend principe,ook wil weten wat u betaalde voor mijn electriciteit die ik terug op het net stak,u maakt in uw briefwisseling gewag van uw jaarafrekening op28/06/2022 en ook over uw jaarafrekening van 28/06/2023,maar ik ontving geen van beide, betaal ik misschien veel teveel op mijn voorschotfacturen, zodat u zich verrijkt op mijn betalingen,daarom dringend antwoord op al die vragen of ik verander van leverancier voormijn nieuw contract ingaat op 11/08Je verwacht deze oplossing:graag heel dringend antwoord via mail : l.matthys@telenet.be Luc Matthys+32497508897l.matthys@telenet.be 2/ aangetekende brief naar Engie verstuurd op 14/08/23Ik heb tot nu toe nog geen enkel antwoord van Engie ontvangen, ik kan hen ook niet opbellen daar ik een Direct contract met variabele prijs heb , enkel kan ik Chatten!Besluit:->ik wil uiteindelijk een eindafrekeing (factuur) van de periode 07/21 tot 07/ 22 en 07/22 tot 07/223-> ik wil het nieuwe contract zelf aftekenen!