Terug

Probleem met Easy Switch en foute communicatie

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

V. V.

Naar: Orange

20/12/2019

GeachteVoor enkele jaren was ik een tevreden klant bij Orange. Eind augustus besloot ik om mijn gsm-abonnement, internet en televisie op te zeggen en Scarlet als provider te nemen. Ik gebruik namelijk mijn televisie niet en het zou voor mij goedkoper zijn om enkel mijn gsm-abonnement en internet bij Scarlet in plaats van Orange te nemen. Op 10 augustus 2019 komt de installateur van Scarlet langs die meldt dat via de Easy Switch men rechtstreeks alles opzegt bij Orange. Op 29 augustus krijg ik een mail van Scarlet die meldt dat de opzegging met Easy Switch niet lukt omdat Orange geen positief gevolg geeft aan hun verzoek (zie bijlage) Men adviseert mij om contact op te nemen met Orange. Ik bezoek de website van Orange waar ik geen e-mailadres vind en besluit om naar de Orangeshop te gaan in de Zuidzandstraat 26, 8000 Brugge op 31 augustus. Ik spreek met de aanwezige medewerker over deze mail. Hij bekijkt in de computer a.d.h.v. mijn gsmnummer of alles opgezegd is waarna de medewerkers zegt Je bent geen klant meer bij Orange. Ik vind niets terug. Ik vraag: Geldt dit ook voor televisie en internet? waarna deze man zegt: Ja, alles is in orde. Het enige dat je moet doen is je digicorder naar de post brengen. Zij zullen dit opsturen voor je. Inmiddels werd de digicorder opgestuurd. Ik vroeg: Ik moet niets tekenen? Alles is in orde? De man zegt: Alles is in orde. Daarna werd mij geen enkele mail gestuurd met een factuur. Op 30 oktober kreeg ik een tweede-herinneringsmail (waarschuwing) toegestuurd met 148,99 euro. Ik dacht dat dit de afrekening was van mijn maandelijkse afbetaling van mijn smartphone waarna ik dit onmiddellijk betaalde om niet in de problemen te komen. Ik wil hier benadrukken dat er geen gedetailleerde overzicht van de kosten bijstak en dat ik voorheen geen mails of brieven kreeg van deze factuur (achteraf bleek de afbetaling van mijn gsm 69,54 euro te zijn.). Nu kreeg ik eind november opnieuw een herinneringsfactuur opnieuw zonder voorafgaande facturen en opnieuw zonder gedetailleerde omschrijving van de kosten. Ook dit betaal ik om niet in de problemen te geraken, maar ik neem contact op met Orange omdat er volgens mij iets is misgelopen. De hele week heb ik verschillende medewerkers aan de lijn, ik word vaak in wacht gezet en elke keer opnieuw moet ik mijn verhaal doen. Zelfs wordt mij eens beloofd dat men zou terugbellen binnen enkele dagen wat niet gebeurde. Ik kreeg enkel een mail (op 6/12/2019) met de vraag of ik mijn opzeg wil doen waarvan ik dus dacht dat deze al enkele maanden was stopgezet. Sommige zijn erg onbeleefd ondanks ik vriendelijk de onduidelijkheid en het onrecht probeer aan te kaarten. Er worden zaken gezegd zoals: Je moet alle facturen maar opsturen naar Scarlet. Zij zijn het probleem!, of Er bestaat bij onze dienst iets niet zoals een ombuds. en twee medewerkers gooien zelf de telefoon dicht. Ook bel ik ondertussen met Scarlet om te horen wat daar misgelopen is. Ik krijg hetzelfde te horen zoals men in de mail mij lieten weten (de opzegging met Easy Switch lukt niet omdat Orange geen positief gevolg geeft aan hun verzoek).Het wordt mij ondertussen duidelijk dat televisie en internet voor september, oktober en november blijkbaar niet opgezegd was (3 x 65 euro = 195 euro) . Orange vindt Scarlet hier verantwoordelijk voor, en Scarlet vindt Orange hier verantwoordelijk voor aangezien men een mail (de opzegging met Easy Switch lukt niet omdat Orange geen positief gevolg geeft aan hun verzoek) stuurde. Zoals ik hierboven net schreef, ging ik naar aanleiding van deze mail dan ook naar een Orangeshop waar ik te horen krijg dat alles in orde is wat betreft de opzegging van een officiële medewerker (duidelijk aan de kledij). Ik ga als 'eerlijke consument' ervan uit dat deze man als 'een goeie huisvader' en vooral professioneel handelt waardoor ik niets op papier heb. Eventueel kunnen de camerabeelden van de Orangeshop opgevraagd worden? Op 6 december deed ik van dit alles een melding op de website van Orange via 'Reden van stopzetting', maar tot op de dag van vandaag werd er hier geen reactie op gegeven.Graag wil ik dat er hier gehoor wordt aan gegeven. De betaling van 195 euro die ik aan Orange deed, is onterecht en het gevolg van een miscommunicatie door een Orange-medewerker. De facturen en de mail van Scarlet vind je in bijlage, echter kan ik geen bewijs geven van de beloftes van de Orange-medewerker. Hopend op een positief gevolg. Alvast bedankt. Met vriendelijke groetenV. V.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform