Terug

Probleem met de zichtrekening

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. L.

Naar: ING - Bank and kantoren

19/01/2021

Geachte,Als Syndicus beheer ik de zichtrekening op naam van de mede eigendom, deze rekening werd geopend in de ING bank en is dus in voegen al meerdere jaren. Plots kwamen wij tot de vaststelling dat er geen verrichtingen meer konden doen waardoor de betalingen voor het goede beheer van het gebouw van de mede eigenaars in het gedrang komt. Blijkbaar heeft ING alle verrichtingen opgeschort omdat er geen antwoord werd gegeven omtrent de gevraagde KYC gegevens, echter hebben wij nooit een brief ontvangen en heeft ING ook nooit met ons contact genomen.Intussen hebben wij gereageerd naar het agenschapskantoor ING in Halle maar door covid kan dit enkel per mail, de mail werd verstuurd maar voorlopig geen reactie.Bijkomend hebben wij ook naar de dienst Offboarding KYC dienst een mail gestuurd en die vraagt dan om zijn collega's in Halle om te antwoorden maar ook zonder resultaat aangezien ik in kopij sta van de gestuurde mail.Mijn probeem is uiteraard dat er dringend moet reageerd worden om geen afsluitingen te hebben van de nutsmaatschappijen en ik INg wil aansprakelijk stellen voor de eventuele kosten of schade die hieruit zou kunnen voortvloeien.Dank voor jullie feedbackPatrick labey

Berichten (2)

ING - Bank and kantoren

Naar: P. L.

19/01/2021

Wij hebben uw verzoek goed ontvangen.Uw vraag wordt in behandeling genomen of doorgestuurd naar de bevoegde dienst voor verdere analyse.Wij stellen alles in het werk om u een antwoord te bezorgen binnen de maand.Nous accusons bonne réception de votre requête.Celle-ci sera prise en charge ou transmise au département compétent pour analyse.Nous mettons tout en œuvre pour vous fournir une réponse endéans le mois.We acknowledge receipt of your request.It will be taken in charge or transferred to the concerned department for analysis.We are doing everything we can to provide you an answer within one month.Wir bestätigen den Erhalt Ihrer Anfrage.Diese wird von uns übernommen oder zur Analyse an die zuständige Abteilung gesendet.Wir bemühen uns, Ihnen innerhalb eines Monats zu antworten.ING Complaint ManagementFR +32 2 547 61 02NL +32 2 547 61 01Mailbox FR plaintes@ing.beMailbox NL klachten@ing.beING BelgiumCours-Saint-Michel, Sint Michielswarande 60, 1040 Etterbeek------------------------------------------------------------------------------------------ATTENTION:This e-mail is private, confidential and intended only for the addressee(s). It shall not constitute any commitment for ING Belgium unless expressly agreed otherwise in a written agreement. If you are not the intended recipient, please inform the sender of this message and delete it immediately.Messages and attachments are scanned for all viruses known. If this message contains password-protected attachments, the files have NOT been scanned for viruses by the ING mail domain. Always scan attachments before opening them.ING Belgique SA - Banque-PreteurING Belgie NV - Bank/Kredietgever, Avenue Marnix/Marnixlaan 24, B-1000 Brussel/Bruxelles - TVA/BTW BE0403.200.393 - BIC BBRUBEBB - Rekening/Compte: BE45 3109 1560 2789.Courtier d'assurances inscrit a la FSMA sous le numero 12381 AVerzekeringsmakelaar ingeschreven bij de FSMA onder het nr. 12381A.General information regarding ING Belgium and its services is available on www.ing.beClick here for more information on investments.Click here for more information on our professional credits.

ING - Bank and kantoren

Naar: P. L.

27/01/2021

Geachte heer Labey,U contacteerde ons als syndicus van de VME Gebouw Residentie Leidenpart te Halle. De rekening van de VME kon plots niet meer worden gebruikt om betalingen uit te voeren. Toen u verdere navraag deed bleek deze actie te kaderen in een aantal brieven die de bank had verstuurd om KYC-gegevens op te vragen. Gezien het gebrek aan reactie heeft ING de rekeningen op een bepaald moment dan ook geblokkeerd er werd er een exit-procedure gestart.U heeft de eerder vernoemde brieven echter nooit ontvangen. Pogingen tot contact hierover met uw kantoor en verschillende diensten binnen ING hebben tot nu toe niets opgeleverd.Uit verder nazicht van onze bestanden blijkt dat wij niet in het bezit zijn van een bewijs dat u als syndicus bent aangesteld van de VME. Voorts staat er ook geen syndicus vermeld in KBO nochtans is het wettelijk verplicht om de identiteit van de syndicus bekend te maken via deze weg.Omwille van deze vergetelheden van uwentwege, heeft de bank u dan ook niet aangeschreven met betrekking tot de vraag naar informatie, en werden de brieven van onze dienst KYC enkel rechtstreeks naar het adres van de VME gestuurd.Op onze vraag heeft men intussen het nodige gedaan om de rekening te deblokkeren.Voor het verdere verloop van het dossier verzoeken wij u ons per kerende het bewijs te bezorgen dat u als syndicus van de VME werd aangesteld (uittreksel uit notulen van de Algemene Vergadering bvb). We verzoeken u ook ons te bevestigen dat u het nodige zal doen om u in overeenstemming te brengen met de wettelijke voorschriften, in het bijzonder wat betreft de verplichte vermelding van de syndicus in het KBO.Onze collega Lien De Smet van Offboarding heeft intussen ook een bericht achtergelaten op uw voice mail en een mailtje gestuurd met verdere instructies. We gaan er dan ook van uit dat uw dossier weldra geregulariseerd kan worden. In geval van bijkomende vragen mag u steeds een mailtje sturen naar offboardingteam@ing.com, en dit ter attentie van Lien De Smet.Met vriendelijke groeten,ING Complaint ManagementT +32 2 547 61 01F +32 2 547 83 20Mailbox klachten@ing.beING Belgium,Sint Michielswarande 60, 1040 Etterbeek ------------------------------------------------------------------------------------------ATTENTION:This e-mail is private, confidential and intended only for the addressee(s). It shall not constitute any commitment for ING Belgium unless expressly agreed otherwise in a written agreement. If you are not the intended recipient, please inform the sender of this message and delete it immediately.Messages and attachments are scanned for all viruses known. If this message contains password-protected attachments, the files have NOT been scanned for viruses by the ING mail domain. Always scan attachments before opening them.ING Belgique SA - Banque-PreteurING Belgie NV - Bank/Kredietgever, Avenue Marnix/Marnixlaan 24, B-1000 Brussel/Bruxelles - TVA/BTW BE0403.200.393 - BIC BBRUBEBB - Rekening/Compte: BE45 3109 1560 2789.Courtier d'assurances inscrit a la FSMA sous le numero 12381 AVerzekeringsmakelaar ingeschreven bij de FSMA onder het nr. 12381A.General information regarding ING Belgium and its services is available on www.ing.beClick here for more information on investments.Click here for more information on our professional credits.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform