Terug

Probleem met de geleverde bril

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

I. H.

Naar: Optica

04/10/2023

Beste,In april 2023 kocht ik bij jullie een bril. Na maanden deze bril te dragen merk ik dat ik niet kan wennen aan het groene/bruine licht in de bril. Ik zie alles in een andere kleur dan dat ze effectief is.Toen ik de bril aankocht, in de winkel in Mechelen werd mij verzekerd dat er geen kleur op zat, ik heb daar zelfs extra geld voor bij betaald op dat moment.Ik nam hierover in mei 2023 ook al eens contact over op met een van jullie collega’s, zonder enig antwoord of hoe jullie mij hierbij konden verderhelpen. Ik dien hier nu dus graag klacht over in. Na onderzoek bij professionele instanties blijkt er te veel spanning op de brilglazen, geen blauwfilter, te hoge sterkte,… terwijl jullie een oogmeting hadden uitgevoerd. Hoe kan dit?Graag een gepaste oplossing. Een compensatie of een ander voorstel.Vriendelijke groeten,Inge Hendrickx.

Berichten (2)

Optica

Naar: I. H.

04/10/2023

Geachte mevr Hendrickx,Beste Inge,In April Kocht u een bril met Lutina 1.6 verdunde glazen. Deze glazen hebben een speciaal ontworpen filter (Lutina) tegen hoogenergetisch blauw UV licht, ideaal voor beeldschermwerk. Deze filter heeft in vergelijk met een gewone UV filter een groter bereik wat resulteert in een betere bescherming. Naast de betere UV bescherming heeft dit ook een contrast verhogend effect wat rustgevend is voor de ogen. Dit zijn glazen van zeer hoge kwaliteit.In de maand mei heeft u ons reeds gecontacteerd. Dat u geen antwoord kreeg klopt niet. Ik verwijs hiervoor naar ons email verkeer op 10/5. In deze mail kreeg u reeds bijkomende informatie omtrent de eigenschappen van deze glazen.Uiteraard willen we graag u verder helpen. De spanning op de glazen controleren en uw ogen opnieuw opmeten kan enkel in één van onze winkels. Past het voor u om onze winkel te Schaffen (Diest) te bezoeken? Hier kunnen we u ontvangen en alle parameters nakijken. In de winkel te Mechelen kunnen we helaas niet meer terecht gezien deze gesloten is.Tot uw dienst,MvgOptica

I. H.

Naar: Optica

04/10/2023

Beste, Zie de bijlage voor mijn vraag en uw antwoord. Hier kwam geen oplossing naar boven, er werd mij enkel verteld wat voor glazen ik had besteld, er werd niet verder ingegaan op het feit dat uw medewerker mij had verzekerd dat er geen verkleuring op zou zitten. Op 27/09/2023 nam ik met jullie contact op met dezelfde klacht als die ik hier noteerde. Enkel kreeg ik tot op heden geen antwoord. Ondertussen ben ik naar Pearle geweest, waar zij mijn glazen hebben getest en waar ik bij gevolg een nieuwe bril heb besteld. Ik ondernam zelf stappen gezien mijn ogen belangrijk zijn en ik graag goed kan zien. In mei vroeg ik hoe jullie mij daar in verder konden helpen, maar zoals gezegd, daar kwam geen reactie op. Bij jullie nogmaals een nieuwe oogtest laten uitvoeren en de glazen nogmaals laten testen lijkt mij niet erg zinvol. Ik verwacht een gepaste oplossing. Gezien de aankoop van de bril bij jullie dus achteraf gezien een enorme miskoop bleek te zijn zonder gepaste service.Alvast bedankt voor uw bijkomend antwoord.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform