Terug

Probleem met de berekening van de verbruiksprijs van de geleverde energie

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. V.

Naar: Engie

18/10/2022

In uw factuur wordt de energiekost voor het verbruik als volgt berekend (inclusief BTW):Piekuren: 976 kWh x € 0,4144262 = 404,48 x 1,06 = 428,75Daluren: 1.360 kWh x € 0,3366985 = 457,91 x 1,06 = 485,38Totaal: 428,75 + 485,38 = € 914,13.Bij gebrek aan uitsplitsing per maand kan de prijs per kWh door mij niet nagerekend worden.Om de prijs per kWh te berekenen ik gebruik de formules vermeld op pagina 5 van uw factuur:- Piek: 0,0021000 + 0,0011640 x Epex DAM EUR/kWh - Dal: 0,0016000 + 0,0009570 x Epex DAM EUR/kWhplus 6% BTW. Dit geeft de volgende prijzen op:Maand jun 2022 jul 2022 aug 2022 sep 2022 okt 2022EPEX DAM 219,10 321,33 448,13 346,51 195,23Piek 27,256 39,870 55,515 42,976 24,311Dal 22,396 32,766 45,629 35,320 19,974Voor de 4 dagen in de maand oktober, waarvoor nog geen maandcijfers beschikbaar zijn, heb ik de gemiddelde EPEX DAM voor die 4 dagen gebruikt.Vermits ik over een digitale meter beschik kon ik de werkelijke verbtuikcijfers per maand op de website van Fluvius vinden: jun jul aug sep okt totaalPiek 142 246 257 299 32 976Dal 197 356 319 410 78 1.360Tot. 339 602 576 709 110 2.336Dat geeft de volgende bedragen op: jun 2022 jul 2022 aug 2022 sep 2022 okt 2022 TotaalPiek 38,68 98,08 142,67 128,50 7,78 415,71Dal 44,17 116,65 145,56 144,81 15,58 466,77Tot. 82,85 214,73 288,23 273,31 23,36 882,47Dit geeft een verschil in mijn voordeel van :914,13 - 882,47 = € 31,66 (inclusief 6% BTW).Gelieve een creditnota voor dit bedrag op te maken.

Berichten (3)

Engie

Naar: G. V.

18/10/2022

Beste heer Van Hoye,Test Aankoop bezorgde ons uw klacht op 18 oktober 2022.Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.We stellen alles in het werk om zo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.We informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze websitewww.engie.be of via uw online klantenzone.Met vriendelijke groetenComplaints Handling TeamBU BeneluxBoulevard Simón Bolívar 341000 BrusselsBelgiumwww.engie.be ⚠️ This symbol is automatically added to emails originating from outside of the organization. Be extra careful with hyperlinks and attachments. ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/

Engie

Naar: G. V.

02/11/2022

Beste heer,Als gevolg van uw vraag gericht aan Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een gedetailleerd antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch). Wij hopen aan uw verwachtingen te hebben voldaan en bedanken u voor uw reactie.Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacteren via onze website www.engie.be, via uw klantenzone of via onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33. Onze medewerkers zullen uw vragen graag beantwoorden en samen met u een geschikte oplossing zoeken.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden.Met vriendelijke groetenComplaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 341000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this documente klachtenbox@test-aankoop.beEnvoyé: dinsdag 18 oktober 2022 15:23À: MS MediatorsRequest (ENGIE Benelux) mediatorsrequests@engie.comObjet: ⚠️ Klacht - Probleem met de berekening van de verbruiksprijs van de geleverde energie - (CPTBE01632966-68)⚠️ This symbol is automatically added to emails originating from outside of the organization. Be extra careful with hyperlinks and attachments. ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/ ⚠️ This symbol is automatically added to emails originating from outside of the organization. Be extra careful with hyperlinks and attachments. ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/

G. V.

Naar: Engie

06/11/2022

Hierbij vindt U een kopie van het antwoord dat ik vandaag aan "facturatie@engie.com" opgestuurd heb.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform