Terug

Probleem met contract Home Assistance en misleidende promotie

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

H. T.

Naar: Engie

07/10/2020

Vorige maandag viel onze verwarmingsketel in panne. We hebben een herstellingscontract bij ENGIE en deden hierop beroep.Een technieker van Cozie kwam gisterennamiddag langs. Het toestel, dat 17 jaar oud is, zou niet meer hersteld kunnen worden.Hij raadde aan om het te vervangen.Op de website van ENGIE loopt er momenteel tot 31 oktober een promotie om een oude verwarmingsketel te vervangen. Er staat bij dat Engie,indien je een dringende vervanging zoekt wegens defect, je dossier voorrang verleent voor directe afhandeling. Wij hebben gisteren onmiddellijk een aanvraag voorofferte en afspraak gedaan.Omdat we geen reactie kregen, heb ik vandaag telefonisch contact genomen met de bevoegde dienst bij Engie. De operator deelde memee dat onze aanvraag goed was ontvangen en doorgegeven aan Cozie. Hij deelde ook mee dat een dringende vervanging ten vroegstevoor....december 2020 zou kunnen worden gedaan. Als reden gaf hij op dat Cozie een groot personeelstekort heeft.Wij vinden zowel de modaliteiten van het onderhoudscontract waarin Engie zich engageert om 24/7 een oplossing te helpen vinden ingeval van dringend probleem, alsook hun promotie op de website op zijn minst misleidend en eigenlijk bedrieglijk.

Berichten (5)

Engie

Naar: H. T.

08/10/2020

CAUTION: This email originated from outside of the organization. Do not click links or open attachments unless you recognize the sender and know the content is safe.Beste heer TorrekensTest Aankoop bezorgde ons uw klacht op 7 oktober 2020.Dank u voor deze reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.We stellen alles in het werk om zo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze websitewww.engie.be of via uw klantenzone.Met vriendelijke groetenComplaints Handeling TeamBU Beneluxboulevard Simón Bolívar 341000 BrusselsBelgiumPPlease consider the environment before printing this document ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/

Engie

Naar: H. T.

12/10/2020

Beste heer Torrekens,Als gevolg van uw vraag gericht aan de klachtenbox van Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch).Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacterenvia onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33, via onze website www.engie.be of via uw klantenzone.Onze medewerkers zullen uw vragen graag beantwoorden.Met vriendelijke groetenComplaints Handeling TeamBU Beneluxboulevard Simón Bolívar 341000 BrusselsBelgiumPPlease consider the environment before printing this document ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/

H. T.

Naar: Engie

13/10/2020

De installateurs van onderaannemer Cozie zijn gisterennamiddag om 17 uur aangekomen en hebben gewerkt tot 23 uur. Er zou vandaag een andere technieker komen voor opstart en uitleg. Bij telefonische contactname deze morgen om 8u30 (omdat Cozie zelf niet belde), was de operator van Cozie verwonderd over mijn vraag. Bij hen in dossier stond dat alles was geïnstalleerd EN opgestart. Niet dus en we zitten nog steeds zonder verwarming en warm water. De operator ging terugbellen met afspraakdatum en uur. Opstart moet weer ingepland worden en kan dus waarschijnlijk niet meer vandaag.Ondertussen maakt ENGIE op radio en TV reclame om deze maand je verwarmingsketel te vervangen. 150 techniekers zouden klaar staan voor de klanten. Zijn wij dan nummer 151 ?

Engie

Naar: H. T.

13/10/2020

Geachte heer Torrekens,Test Aankoop bezorgde ons uw klacht op 13 oktober 2020.Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.We stellen alles in het werk omzo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze websitewww.engie.be of via uw online klantenzone.Met de meeste hoogachtingComplaints Handling TeamBU Beneluxwww.engie.beSimón Bolívarlaan 341000 BrusselBelgie ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/

Engie

Naar: H. T.

14/10/2020

Geachte heer Torrekens,Als gevolg van uw vraag gericht aan Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een gedetailleerd antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch). Wij hopen aan uw verwachtingen te hebben voldaan en bedanken u voor uw reactie.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacterenvia onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33, via onze website www.engie.be of via uw online klantenzone.Onze medewerkers zullen uw vragen graag beantwoorden en samen met u een geschikte oplossing zoeken.Met vriendelijke groetenComplaints Handling TeamBU Beneluxwww.engie.beSimón Bolívarlaan 341000 BrusselBelgie ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform