Beste, ik ben in 2018 begonnen met een renovatie en heb daarbij een woning in 2 huisnummers verdeeld. Hierbij moest een nieuwe elektriciteitsteller geplaatst en in dienst genomen worden. De oude diende van huisnummer te veranderen gezien de locatie van de bestaande teller. Er is hiervoor een afspraak gemaakt en in juni 2019 zijn ze de nieuwe teller komen plaatsen. Tot hier is alles goed verlopen. Ik was zelf op reis waardoor deze niet in dienst genomen werd. Er is sinds dan een contract met een energieleverancier maar aangezien ik zelf niet aanwezig was, moest deze maar bij de indienststelling zeker in orde zijn en dat ik kon bevestigen. Ik ben 1 juli teruggekomen van reis en heb dan kort erna contact opgenomen met Fluvius voor de indienststelling aangezien de zware verbouwingswerken die moesten beginnen en het gemak van de teller te kunnen gebruiken. Ik heb hiervoor contact opgenomen via hun platform om dit in orde te brengen. Ik kreeg geen enkele respons terug. In september heb ik dan maar telefonisch contact opgenomen met Fluvius. Daarin werd mij verteld dat zij geen weet hadden van een nieuwe teller en deze nog moest aangemaakt worden door hun interne dienst waardoor deze nog niet opengesteld kon worden. Ze gingen mij terug contacteren wanneer dit gebeurd was. Na een maand niets gehoord te hebben, bel ik hen terug op. Ik krijg iemand anders aan de lijn, maar krijg net hetzelfde antwoord als 1e keer. Teller is niet in het bestand en dient nog aangemaakt te worden. Ik zal opgebeld worden wanneer deze intern is aangemaakt. Ondertussen kreeg ik wel de facturen voor de plaatsing en werden deze keurig betaald. 2 november bel ik nogmaals terug aangezien ik geen respons krijg. Nogmaals hetzelfde antwoord dat deze nog niet werd aangemaakt. Ze gingen dit met hoogdringendheid behandelen en mij iets laten weten. Ondertussen was er reeds 5maand over gegaan waarbij geen gebruik gemaakt kon worden van de nieuwe teller. Na 2 weken had ik nog altijd geen antwoord gekregen en bel ik hen opnieuw op. Dan blijkt dat de teller eindelijk is aangemaakt intern maar werd er geen moeite gedaan dit mij te melden. De dame aan de lijn ging kijken om de technische dienst te contacteren om een afspraak te maken voor de aansluiting. Ze raadde mij ook aan klacht in te dienen tegen Fluvius voor de ongemakken en de lange duur van dit project. Midden december heb ik dan eindelijk de aansluiting van mijn teller in orde gehad, 6maand na plaatsing en zelf veel te moeten regelen en navragen. Ik heb toen 2 klachtenmails gestuurd via hun site, dit zonder respons. Vorige week krijg ik telefoon van Fluvius, ik was aan het werk dus kon niet opnemen. Op voicemail hoor ik dat mijn teller op 19/3 zal worden afgesloten aangezien er geen contract is bij een leverancier. Ik heb dit geverifieerd bij Luminus en zij bevestigen dat ik een contract heb sinds juni 2019. Daarbij heb ik vandaag teruggebeld naar Fluvius. In de namiddag krijg ik te horen dat hun systeem plat ligt en ik vanavond moet terugbellen. Ik heb deze avond teruggebeld en de situatie van het afsluiten van de teller uitgelegd. Ik krijg te horen dat de meter bij hun afgesloten staat en zij niets kunnen doen. Ik moet mijn leverancier een nieuw contract laten opstellen voor een gesloten meter en dan zelf terugbellen naar Fluvius om te verifieren of dit in orde is. De afsluiting staat wel nog altijd gepland op 19/3 en ik dien alles te regelen om dit zeker te voorkomen. Ik stuur deze klacht omdat ze bij Fluvius niet doorkomt als iets ergs waarschijnlijk en ik een schadevergoeding zou willen voor de 6maand zonder elektriciteit op een volledig betaalde teller. Dit terwijl in volle verbouwing alle stroomtoegangen gebruikt konden worden om de werken efficiënt en naar daguren van stielmannen minimaal te houden. Er zijn redelijk wat frustraties geuit geweest naar mijn dierbaren voor, tijdens en na de lange wachttijden voor het telefonisch contact en de negatieve antwoorden die ik dan uiteindelijk te horen krijg.Ik erger mij zwaar aan hun gemak waarin er eigenlijk geen gehoor wordt gegeven als een klant belt om zijn probleem opgelost te zien. En dat uiteindelijk nog het lef om de teller te laten afsluiten omdat zij hun werk niet doen om te controleren of het contract effectief in orde is, dit na te vragen bij de klant zelf ter plaatse of via andere media. Ik hoop dat dit wel de juiste mensen bereikt en mijn vraag en klacht naar waarde wordt geschat.