Terug

Probleem met boeking

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

H. V.

Naar: Reizendeals.nl

06/02/2019

Hierna schets ik het verloop van de boeking:- 03/04/2018:Ik heb een bod geplaatst op Reizendeals.nl voor 2 reizen. Dit was nooit de bedoeling om deze effectief te boeken. Dit werd niet duidelijk aangegeven op de site.- 05/04/2018:Factuur ontvangen per mail voor de boeking van de 2 reizen voor een bedrag van : 860 € (580 € + 280 €)- 23/05/2018:Mail ontvangen van Reizendeals met betalingsherinnering.Deze mail betwist omdat ik deze reizen helemaal niet wenste te boeken.- 30/05/2018:Mail ontvangen van incassobureau Straetus om de betaling te vorderen + bijkomende kosten voor een bedrag van 991,03 €.Daarop volgende mailuitwisselingen om deze betaling te betwisten met ook een dreigmail om een deurwaarder in te schakelen (zie bijlagen)- 27/07/2018: Betaling uitgevoerd voor de facturen + incassokosten voor een totaal bedrag van 991,03 € (zie bijlage)- 15/08/2018:Verlenging bekomen voor het boeken van beide reizen.- December 2018:Reizen omgeboekt naar 2 andere reizen voor een bedrag dat in minwaarde is aan de oorspronkelijke waarde:? 8-daagse Mallorca (4 sterren-hotel) met vertrek 01/05/2019? 8-daagse Algarve met vertrek 11/02/2019- 21/12/2018:Boekingskosten (2 x 20 € = 40 €) betaald.- Aangezien ik nog maar sinds vorig jaar werk, kan ik niet op reis gaan in februari en mei. Ik probeer deze reizen momenteel aan halve prijs te verkopen op een tweehandssite, maar dit lukt niet zo goed. Waarschijnlijk vertrouwt niemand de site.- Het is wel vreemd dat de algemene voorwaarden op de site van reizendeals.nl volledig herwerkt zijn. Op het ogenblik van de boeking bedroegen de algemene voorwaarden nog een 20-tal blz. van kleine letters. Nu zijn deze sinds 8/11/2018 herwerkt tot een paar blz. in leesbare tekst.Hoe kunnen we vermijden, indien de reizen niet verkocht geraken, dat er annuleringskosten worden aangerekend?

Berichten (1)

Reizendeals.nl

Naar: H. V.

08/02/2019

Beste meneer Crombrugge,Je hebt op onze site 2 deals aangekocht, welke je niet tijdig hebt voldaan. Je hebt hier ook meerdere aanmaningen en herinneringen van ontvangen. Dit is ook de reden dat wij jouw dossier uit handen hebben gegeven aan een incassobureau.Nadat je uiteindelijk de volledige betaling had voldaan, waren de beschikbare data bij de door jou aangekochte deal inmiddels volgeboekt. Dit komt omdat je de deals niet tijdig hebt gereserveerd. Uit coulance hebben wij je aangeboden om 2 andere deals uit te zoeken op onze site. Wij hebben diverse deals op onze site staan, dus het aanbod was ruim. Vervolgens heb je ons gevraagd om de deals om te ruilen naar 2 andere deals, welke je inmiddels hebt geboekt. Deze heb je ook bevestigd gekregen. Helaas begrijpen wij jouw klacht dan ook niet helemaal en verzoeken wij je vriendelijk om contact op te nemen met onze klantenservice.Ik hoop je zo voldoende te hebben gea¯nformeerd. Indien je vragen hebt, vernemen wij deze graag van je.Met vriendelijke groet,ReizendealsSamantha0900-1491


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform