Terug

Probleem met betaling parkeren

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. D.

Naar: OPC Optimal parking Control

18/06/2022

Mijn vrouw parkeerde de auto in Aalst en nam met haar bankkaart een ticket om een halfuur gratis te parkeren. met het idee als het halfuur verstreken is betaal ik aan de automaat de rest van de parkeertijd. Zo gezegd, zo gedaan en ze betaald inderdaad 0,2 euro met de kaart?Op de wagen vind ze een boete (Stad Aalst noemt dit een retributie).Thuisgekomen toont ze mij dit en wij besluiten de retributie niet te betalen daar ze met haar kaart betaald heeft en die som is inderdaad 's anderendaags van onze rekening afgegaan. Dus voor ons geen probleem.Wat blijkt echter zij zou 3 keer langs de automaat gegaan zijn! Dit kan ze zich niet herinneren. Voor deze klacht ben ik nog aan de mail met de mensen van de parkeerdienst in Aalst.Ondertussen heeft iemand van OPC (een onbeleefde arrogante tante van Hollandse afkomst die haar niet bekend gemaakt heeft) mij opgebeld. In Nederland is het blijkbaar niet de gewoonte om naar klanten te luisteren.Wat blijkt indien je een ticket neemt met de gewone bankkaart krijg je wel een halfuur gratis, maar je kunt niet bij betalen. Voor de stad Aalst die er prat op gaat een shopping centrum te zijn is dit wel zeer klantonvriendelijk.Vooral daar je nog op de website nog op de sticker op de automaat hiervan iets kunt terugvinden hierover...Dus ik zou aan testaankoop willen vragen om de klanten in Aalst te verwittigen dat als je meer dan een halfuur wil winkelen in Aalst je over een smart of ifoon moet beschikken met een betaald abonnement etc... Wat men gratis parkeren noemt. Ik weet dat de aanpassing van die automaten niet moeilijk kan zijn om ze te veranderen om een gewone bankkaart als betaalmiddel te gebruiken, men heeft het bankkaartnummer en de nummerplaat van de wagen. Waar is het probleem?Waar blijft ons recht om met muntstukken te betalen? Of wordt dit in België niet meer als betaalmiddel aanvaard?P.S. meer tekst en uitleg kun je krijgen maar dit zou een lange uitleg worden.Ook schijnen er ondertussen 41 steden en gemeenten te zijn die dit systeem hebben...


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform