Terug

Probleem met beloofde terugbetaling

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. D.

Naar: Beauty and Medical Academy

12/11/2023

Beste,Op 22 oktober ben ik gestart met de opleiding “all round make up artist” te Hasselt. De ochtend van de eerste les heb ik de starterskit aangekocht t.w.v. 387,12 euro, net zoals enkele andere studenten. De kit zelf was die dag niet beschikbaar. Sindsdien gebruiken we een huurpakket van de school tijdens de lessen. Vandaag, 12 november en reeds de 4e les hebben we de aangekochte kit pas ontvangen. Ondertussen zijn we genoodzaakt geweest om zelf andere producten aan te kopen om thuis te kunnen oefenen.Tijdens de eerste les bleek al snel dat de kwaliteit van de producten van make up niet is zoals men zou verwachten van een professionele make up artist. De borstels zijn van mindere kwaliteit, de (enige) concealer in de kit is veel te donker van kleur.Op het einde van de eerste les hebben wij onze bemerkingen geuit tegen de medewerker die onze kit heeft verkocht en zij heeft de belofte gemaakt om de aankoop van de starterskit te annuleren en enkel een huurpakket aan te rekenen. 387,12 euro – 165 euro (prijs van huurpakket), 222,12 euro zou terugbetaald worden, onze rekeningnummers werden genotereerd en de melding dat de terugbetaling ongeveer 3 dagen later zou betalen.De tweede les werd dan duidelijk dat de academie deze aankoop niet wou annuleren, ondanks we de producten nog steeds niet hadden ontvangen én de belofte dat wij ons geld zouden terug krijgen. We hebben reeds verschillende mails verstuurd, maar op geen enkele mail krijgen we een reactie. Ikzelf heb gemaild op 1/11 en 9/11 zonder resultaat.Aangezien wij zo lang op onze starterskit hebben gewacht, we genoodzaakt waren om ander materiaal aan te kopen om thuis te oefenen en gezien de kwaliteit niet goed is, zien wij af van onze aankoop en willen wij het beloofde bedrag terug ontvangen op onze rekeningen zoals ons beloofd was op 22 oktober.Met vriendelijke groeten,


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform