Geen score beschikbaar Info


Meest recente klachten

A. D.
8/06/2025

“Opleiding stopgezet zonder uitleg of terugbetaling”

Geachte medewerkers van Test Aankoop, Mijn naam is Ara Darbarzin en ik richt mij tot u met een formele en uitgebreide klacht tegen Beauty and Medical Academy, in verband met de opleiding ‘Schoonheidsspecialiste’ die ik daar volgde en waarvoor ik volledig heb betaald. Wat volgt is een reconstructie van de situatie die volgens mij neerkomt op misleiding en wanpraktijk. Ik schreef mij via hun website in voor de opleiding met startdatum op 12 februari 2025, locatie Gent. De inschrijving gebeurde online en werd bevestigd per e-mail, inclusief betaalinstructies. Ik voltooide de betaling correct en ontving een bevestiging van inschrijving met de vermelding dat ik “enkele dagen voor de start een uitgebreide infomail” zou ontvangen. Die infomail is nooit aangekomen. De opleiding waarvoor ik betaald heb, werd in hun communicatie en e-mails zeer duidelijk omschreven als een praktijkgerichte opleiding. In een e-mail van 30 januari 2025 schrijft hun opleidingscoach letterlijk: “Tijdens de lessen ligt de nadruk op de praktijk, zodat je direct kunt ervaren hoe de behandelingen aanvoelen en waar je op moet letten. Onze studenten werken zowel met elkaar als op modellen, wat de lessen afwisselend en leuk maakt.” Het is dus onbetwistbaar dat het hier gaat om een opleiding die niet zomaar online vervangen kan worden zonder ernstige kwaliteitsvermindering. Desondanks zijn de lessen na aanvang plots volledig stopgezet, zonder enige vorm van schriftelijke verwittiging, uitleg of communicatie. Ik heb meerdere keren geprobeerd contact op te nemen via e-mail, zonder enige reactie. Enkel telefonisch werd vaag gezegd dat “een deel van de opleiding misschien online zou doorgaan”, maar hierover is niets schriftelijk bevestigd. Er werd ook nooit enige planning of inhoud gedeeld. Daar komt nog bij dat ik ook betaald heb voor het huren van materiaal, dat uitsluitend ter plaatse gebruikt kon worden, maar dat wegens het wegvallen van de fysieke lessen nauwelijks of niet benut kon worden. Deze gang van zaken is voor mij als consument niet alleen onaanvaardbaar, maar ook juridisch zeer bedenkelijk. Er is naar mijn mening sprake van: Wanprestatie Misleiding bij inschrijving Onvoldoende of ontbrekende dienstverlening Structureel gebrek aan communicatie Ik wend mij tot Test Aankoop met de volgende verzoeken: Onderzoek de handelspraktijken van deze instelling. Help mij bij het eisen van een volledige terugbetaling van het inschrijvingsgeld én de materiaalkosten. Evalueer of hier sprake is van structureel bedrog bij andere cursisten, zodat bredere maatregelen kunnen worden genomen. Ik ben in het bezit van de bevestigingsmail, betalingsbewijs, communicatiegeschiedenis, en de e-mails waarin het praktijkgerichte karakter expliciet wordt bevestigd. Ik bezorg u deze uiteraard graag indien gewenst. Ik dank u oprecht voor uw aandacht en tussenkomst in dit dossier.

In behandeling
F. G.
2/06/2025

Terugbetalingsprobleem

Beste, Begin februari schreef ik me in voor een eendaagse beautyopleiding bij de Beauty Academy van Lesley-Ann Poppe en betaalde €318,30 inschrijvings- en materiaalkosten. De opleiding in maart werd op het laatste moment geannuleerd wegens ziekte van de lesgever, met de belofte tot uitstel. Ondanks herhaalde pogingen is er nog steeds geen nieuwe datum vastgelegd. Kort daarna verschenen in de media verontrustende berichten over wanbetalingen aan lesgevers en bedenkelijke productkwaliteit. Ik heb meerdere mails en aangetekende brieven gestuurd om mijn inschrijvings- en materiaalkost terug te vorderen, aangezien ik noch de opleiding, noch het materiaal heb ontvangen. Tot op vandaag kreeg ik geen enkele reactie en vrees ik mijn geld kwijt te zijn. Veel mensen zijn op dezelfde manier misleid door dit bedrijf. Het is triest dat een bekend Vlaams figuur ermee wegkomt, de boeken sluit en gewoon verdergaat. Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen om een terugbetaling te krijgen.

Opgelost
L. C.
5/05/2025

Beauty and Medical

Beste Ik vraag hierbij echt wel mijn geld terug de opleiding ging 3x niet door ook van het kastje naar de muur gestuurd hele tijd dan beloofden ze nu eindelijk mijn geld terug te storten zie mail mijn 399 euro van de opleiding.. maar helaas nog steeds niet gebeurd.. zeker wel 3 mensen aan de telefoon beloofd om dit te doen.. opeens geen gehoor meer op mails en opeens kon je niet meer bellen paasvakantie.. dan was het bel maandag terug tussen 9u en 10u? Dit deed ik vandaag helaas wij doen geen terugbetalingen? Ook dat de opleiding wel zou door gegaan zijn nu dat er opeens terug nieuwe datums gaan komen .. dus ik vraag echt wel mijn geld terug of neem nog verdere stappen.. gelieve het geld terug te storten op het rekeningnummer zie hierboven zo snel mogelijk..

Afgesloten
R. M.
8/04/2025

Inschrijving voor fysieke opleiding - gaat plots online door

Ik heb mij ingeschreven voor een opleiding van 10 fysieke sessies te Gent, georganiseerd door de Beauty and Medical Academy. Voor deze opleiding betaalde ik een bedrag van €597,80. Tot mijn grote verbazing werd ik de avond vóór de eerste les op 29 maart 2025 geïnformeerd dat de les niet kon doorgaan. Nadien werd meegedeeld dat de volledige opleiding online zou plaatsvinden, zonder voorafgaande communicatie of mijn akkoord. Aangezien het hier om een praktijkgerichte opleiding gaat, is het essentieel dat deze fysiek doorgaat, zoals ook gecommuniceerd bij inschrijving. De eenzijdige wijziging van de lesvorm vormt dan ook een duidelijke contractbreuk. Daarbovenop werd de e-mail waarin deze wijziging werd meegedeeld, verstuurd met alle cursisten in CC in plaats van BCC. Dit is een schending van de privacywetgeving (GDPR), aangezien persoonsgegevens zonder toestemming werden gedeeld met derden. Ondanks herhaalde pogingen tot telefonisch en schriftelijk contact, bleef elke vorm van reactie uit. Deze houding is onprofessioneel en onaanvaardbaar. Ik eis hierbij de onmiddellijke terugbetaling van het volledige bedrag van €597,80 op het volgende rekeningnummer: BE98 7350 5866 6493, vergezeld van een geldige creditnota. Indien hier niet onmiddellijk gevolg aan gegeven wordt, behoud ik mij het recht voor om juridische stappen te ondernemen.

Afgesloten
W. L.
15/03/2025

Terugbetaling

Op 8/01 werd er een bedrag overgeschreven voor een opleiding te volgen in de beauty academy van Lesley-Ann poppe. Deze opleiding zou doorgaan in februari. De dag voor de start van de opleiding kreeg mijn vrouw een telefoontje dat de opleiding niet zou doorgaan owv te weinig inschrijvingen. Nu meer dan een maand later zijn wij nog steeds wachtende op de terug betaling . Over de schade / verlies dat wij hierdoor lijden zullen we maar zwijgen, er werd onbetaald verlof ingezet om de opleiding te volgen. Op 12/03 werd er telefonisch gezegd dat de terugbetaling die dag zal plaatsvinden, maar tot op heden nog niets ontvangen. Wij willen dit zo snel mogelijk achter de rug hebben. Wat een verschrikkelijke ervaring met dit bedrijf.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform