Terug

probleem met afrekeningsfactuur(januari2019)

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. G.

Naar: Lampiris

09/02/2019

Ik heb mijn exclusieve nachttarief laten verwijderen omdat 1.duurder was dan het gewone nachttarief 2.ik niet kon profiteren van de terugdraaiende meter.Ik heb met mijn zonnepanelen het verbruik tijdens de winter kunnen compenseren met mijn opbrengst tijdens de zomer.IDe excl.nachttarief is onlangs weggenomen en ik dacht dat hiervan een afrekening zou krijgen. Men heeft echter een afsluitingsfactuur gemaakt voor al mijn tellers waardoor ik het verbruik van de wintermaanden moet betalen(dag/nacht).Hierdoor is ook mijn voorschotfactuur drastisch verhoogd (mooi gepresenteerd in een leuk videotje)Ik heb Lampiris daarvoor nog niet gecontacteerd.Normaal zou ik het verbruik in de wintermaanden kunnen compenseren door mijn opbrengst in de zomer. Mijn zonnepanelen hebben rond de 4000Kwh opgebracht waarvan ik ongeveer 3000Kwh gebruikt heb.Ik heb bij mijn vorige afrekeneing teruggetrokken en werd mijn voorschottenfactuur ook verlaagd. Nu zou die hoger worden als in de tijd toen ik nog geen zonepanelen had.

Berichten (3)

Lampiris

Naar: J. G.

12/02/2019

Jouw klantreferentie: E181324602Dag Johan,Bedankt voor je e-mail over de afrekening die je ontving. Je doet er goed aan me hiervan op de hoogte te brengen.Ik neem jouw dossier erbij en kijk dit voor jou na.Ik zie dat je inderdaad op 22 januari de exclusieve nachtmeter liet verwijderen.Wij ontvingen van de netbeheerder Fluvius meterstanden voorde dagtellerde nachttellerde exclusieve nachttellerWanneer wij meterstanden ontvangen zijn wij wettelijk verplicht om een afrekening op te maken.Ik begrijp dat je niet tevreden bent met het feit dat je een deel van de opbrengst van de zonnepanelen kwijt bent.Ik merk wel op dat zij ons een melding sturen dat ook de dag- en nachtmeter is vervangen. Zij geven ons echter dezelfde meterstanden door en hetzelfde meternummer. Dit kan in principe niet wanneer de meter is vervangen.Kan je mij een gedateerde foto bezorgen van jouw huidige meter. Je doet dit best door een krant naast de meter te houden en een foto te trekken. Zorg ervoor dat het volgende goed zichtbaar is op de foto:datum op de krantmeterstandmeternummer.Zodra ik dit van jou ontvang geef ik dit door aan de achterliggende dienst. Je mag me dit bezorgen door te antwoorden op deze e-mail.Nog vragen? Contacteer me gerust per e-mail of mijn collega's telefonisch op 011/49.49.48.Bedankt voor je vertrouwen,SabineJouw Lampiris medewerksterLampiris SARue Saint-Laurent 544000 Liège--------------- Oorspronkelijk bericht --------------- ref:_00D0Y33WA3._5001nzkU5g:ref

J. G.

Naar: Lampiris

12/02/2019

Geachte,Hierbij stuur ik U de gevraagde foto. Alleen onze exclusieve nachtteller is vervangen en onze dubbele teller is blijven staan. U zal wel moeten inzoomen om alles duidelijk te bekijken.Ik hoop dat hiermee het misverstand opgelost is en ik een nieuwe afrekening van enkel het exclusieve nachttarief zal ontvangen.Mvg,Johan Geeraerts

Lampiris

Naar: J. G.

14/02/2019

Jouw klantreferentie: E181324602Dag Johan,Heel erg bedankt dat je me een foto van de meter doorstuurt Super van je.Ik geef deze foto en jouw vraag over de afrekening onmiddellijk door aan de betrokken dienst. Zij volgen jouw dossier verder op en houden je verder op de hoogte.Nog vragen? Contacteer me gerust per e-mail of mijn collega's telefonisch op 011/49.49.48.Bedankt voor je vertrouwen,SabineJouw Lampiris medewerksterLampiris SARue Saint-Laurent 544000 Liège--------------- Oorspronkelijk bericht --------------- ref:_00D0Y33WA3._5001n10Wcwg:ref


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform