Test Aankoop BEZWAAR
Ik ging in op een aanlokkelijk publiciteitsvoorstel van Test Aankoop ; TWEE MAANDEN PROEFABONNEMENT MET CADEAU à 2€. Ik ging dit abonnement aan op 21/1/25 met het idee dat TWEE MAAND liep tot 21/3/25.
Nu krijg ik bericht dat 21/1/25 gelijk staat aan 1/1/25 als begindatum abonnement ! Hoe logisch is dat ? Dat is gewoonweg BEDRIEGLIJKE REKLAME van Test Aankoop.
Verder is Test Aankoop moeilijk te bereiken .
1/ Telefonisch krijg je een apparaat aan de lijn. De conversatie wordt opgenomen. Geen vraag of consument akkoord is, neen, « wordt opgenomen ». Wel dat is schending van PRIVACY ! Indien ik een delicaat probleem wens aan te kaarten bij Test Aankoop voor advies, dan wens ik absoluut niet dat deze conversatie wordt opgenomen en door elke standardiste kan beluisterd worden.
2/ Datzelfde apparaat vertelt je om druk 1 voor dit, druk 2 voor dat.
3/ Nogmaals datzelfde apparaat vertelt je dat « al onze experten zijn in gesprek, je wordt zodadelijk geholpen ». Behalve dat het 29 minuten duurde dat ik een onnozel muziekje moest beluisteren en steeds weer dezelfde mededeling tot ik het zo beu werd dat ik aflegde. Kijk gerust jullie opnames na ! Wat een tijdverlies voor mij, wat een nutteloze verspilling van mijn belminuten en vooral zeer stresserend!!!
Via de website moet je op zoek gaan naar een contactformulier. Je kan enkel volgen wat de website je laat doen. Sommige gegevens zijn NIET CORRECT en kunnen niet eens worden aangepast. Hoe beschikken jullie over deze gegevens ???
Meestal kreeg ik geen antwoord, of een nietszeggend antwoord, of naast de kwestie. Grotendeels verdwenen de mails waarschijnlijk in de spamfolder of naar een verkeerd emailadres. Dat merk je gewoon niet op. Maar aangezien ik soms weinig respons kreeg, vermoed ik dat het zo is.
Het geschenk ? Ja, ik zou een brief of mail krijgen om het geschenk te kiezen ???? Weken later, na herhaald verzoek , krijg ik dan toch een mail waarin gezegd wordt dat ik moet inloggen op Giftin. Eerder nooit mails over gehad. Bij proberen krijg ik regelmatig foutmelding, inloggen, nieuw wachtwoord, niet geldig, onbekend, …....... Nieuw wachtwoord aanvragen, maar dan moet je op een andere pagina, dan weer terug maar dan is die pagina alweer verdwenen........
Uiteindelijk gelukt om geschenk te kiezen, blijft de curser doldraaien ipv te bevestigen . Dus mail naar Giftin voor bevestiging, andere pagina, terug naar Giftin , … pfft zo ellendig moeilijk, ingewikkeld, echt niet te doen.
Ik ben senior en kan summier uit te voeten met internet, gsm etc. Maar ik ben geen expert op gebied van digitaal. Ik heb slechts sporadisch beschikking over PC en moet veelal mij behelpen met gsm. Dus pagina's openen en switchen en terug is zeer ingewikkeld.
Na 1 maand en een week gesukkeld te hebben met jullie website, heel veel stressmomenten later, besloot ik dat dat abonnement mij niet past. Veel te moeilijk, te ingewikkeld, te omslachtig voor mij. Uiteindelijk , op 28/2/25 , liet ik Test Aankoop weten dat ik afzag van elke verlenging NA HET PROEFABONNEMENT en toch beweert Test Aankoop dat de maand maart nog verschuldigd is !!! Dat noem ik BEDRIEGLIJKE REKLAME ; TWEE MAANDEN PROEF zijn TWEE MAANDEN ! Wie gaat er nu een proefperiode laten beginnen met terugwerkende kracht ????
Dus in vergelijking zou je een auto kopen met TWEE JAAR GARANTIE maar als je op 31/12 koopt, ben je reeds een jaar garantie kwijt ????? even gek als jullie proef systeem. Dit kan onmogelijk de bedoeling zijn van een PROEFabonnement. Volgens mij dient dat om iets uit te proberen gedurende twee maand. Nu mag dat nog eventueel in jullie « voorwaarden » staan, wie leest die ellenlange tekst met kleine lettertjes ? Je gaat ervan uit dat het wel logisch en legaal zal zijn, trouwens als je niet « voor akkoord » aanvinkt zit je stop. Dus geen keuze alweer, enkel jullie starre eenzijdige houding !
VRESELIJK, dat een organisatie die er prat op gaat om de consumenten te helpen, bij te staan en te verdedigen, dat die organisatie net de CONSUMENTEN AAN HET LIJNTJE HOUDT, PRIVACY SCHENDT ! EXTRA ABO AANREKENT. Sorry, dat is laag bij de grond. Jullie handelen net tegen de consumenten, jullie misleiden de consument.
IK WENS DE MAAND MAART NIET TE BETALEN ! Ik wens bovendien dat AL mijn gegevens, NA DE PROEFPERIODE , uit jullie databank verwijderd worden. Zowel opgenomen gesprekken, emailadressen, enz.
Test Aankoop verdedig nu eens jullie consument tegen uzelf EN DIT BINNEN DE PROEFPERIODE VAN TWEE MAANDEN ;
STOP OOK MET JULLIE ONEINDIGE IPSOS TEVREDENHEIDSENQUETES WAAR JULLIE TOCH GEEN REKENING MEE HOUDEN