Terug

probleem met aanvaarden schade aangifte

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. N.

Naar: Orange

06/05/2020

Beste,Einde december 2019 heb ik smartphone gekocht bij orange shop en dit toestel van eerste dag verzekerd bij orange zelf op 20maart is dit toestel gevallen en scherm is kapot gegaan. ik heb via online formulier aangifte van schadegeval gedaan. dan heb ik antwoord gekregen van SPB benelux orange verzekering en ze proberen me te overtuigen dat volgende tekst in algemene voorwaarden staat De verzekering Orange Belgium Insurance dekt het verzekerde toestellen waarme de dienst van Orange Be stelselmatig worden afgenomen middels het gebruik van de bij SPB geregistreerde SIM kaart waarvoor de verzekering werd afgesloten. In de laatste 30 (dertig) dagen voorafgaand aan het schadegeval, inclusief de dag van het schadegeval moet het met bovenvermelde IMEI ten minste 1 maal gebruikt geweest zijn in combinatie met de verzekerde SIM kaartik heb eigenlijk nooit die tekst van algemene voorwaarden ontvangen gezien of gelezen, niemand heeft me gezegt dat er zulke voorwaarden zijn, in winkel hebben ze verteld dat toestel is verzekerd en dat wij geen zorgen moeten maken bij schade of verlies van toestel niemand heeft niets gezegd over sim kaart verzekering of andere dingenIk heb dan contact genomen met orange zelf. Hun klantendienst was verbaasd dat ons toestel niet gersteld is dan nog met zo niet juiste antwoord. ze hebben zelf op orange website gekijken en ze hebben dan aangeraden om algemene voorwaarden te downloaden van orange website. ik heb het gedaan en zie dat die tekst is anders dan deze die me toegestuurd is door Orange Belgium SPB verzekering.in algemene voorwaarden op website van orange staat eigenlijk volgende tekst te lezen Op voorwaarde dat het Verzekerd Toestel gebruikt wordt voor minstens een oproep of een gegeven (tekst of beeld) of voor een verbinding met een Orange Belgium SIM kaart gedurende de periode waarbinnen de dekking (zie artikel 8) van kracht is en in de loop van 30 dagen voorafgaand aan de datum van voorvallen van het Schadegeval, en voor zover dat de Orange Belgium SIM kaart zich op de dag van het Schadegeval nog in het Verzekerd Toestel bevindt. Er staat dus niets over gebruiken van sim kaart met dit toestel op dag van schadegeval.Ik zou graag willen dat mijn toestel wordt volledig hersteld op kosten van Orange Belgium en zoals voorzien door mijn polis wordt een reservetoestel aangeboden en ik wil ook compensatie voor ongemaak die ik moest leiden bijna 2 maanden zonder toestel mijn tijd en mijn onrust moet gecompenseerd worden.Mijn vraag is of dat echt wettelijk is om mensen zo misleiden, eigenlijk bedrigen. wat betekend hun tekst die ze naar me hebben toegestuurd in het begin spreken ze dat toestel is verzekerd en via telefoon met mevrouw Suka Sokeina van Orange SPB verzekeringen zei ze dat er eigenlijk geen toestel wordt verzekerd maar sim kaart. wat wil dat nu zeggen. Medewerkers van die verzekering zijn zeer onbeleefd en oplichters ik wil andere mensen waarschuwen dat ze zeker nooit geen verzekering afsluiten bij orange belgium SPB. Is dat wel wettelijk dat ze op die manier klant opvolgen via IMEI code welke toestel wordt gebruikt door de klant. ze kunnen dan andere zaken ook controleren volgen en misschien mijn positie via die weg traceren. Opletten ORANGE BELGIUM SPB verzekering zijn OPLICHTERS!!!


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform