Terug

probleem met aansluiting mazoutkachel

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. V.

Naar: Demeyco-Elewaut

17/02/2022

Beste, u leverde een mazoutkachel type Wellstraler op 15-01-2022. De totale aankoopprijs was 1697,06€ . Bij deze kachel ontbrak er een vergasser. U weigerde deze te komen plaatsen en eiste om dit zelf als klant te doen. Wij vinden dit geen service en lieten daarom 97.06€ van de aankoopprijs openstaan. Na plaatsing merkte we dat de leiding van de kachel naar mazoutleiding een kleine hoeveelheid mazout lekt. Hierop namen we contact met de firma maar u weigert om dit te komen nakijken en herstellen omdat we volgens u niet betaald hebben, zijnde de 97,06€ die we lieten openstaan voor het niet plaatsen van de vergasser. We hebben u hiervoor al formeel in gebreke gesteld maar u weigert om deze lekkage te komen herstellen. We kunnen dit een grove nalatigheid noemen omdat het gaat over mazout die lekt. Er rest ons geen andere keuze om een derde (installateur) te laten langskomen om dit gebrek te herstellen en deze factuur integraal door te rekenen aan de firma Demyeco-Elewaut. Ook is de communicatie via mail grof en beledigend opgesteld u stelt dat zelfs een oma van 85 jaar een vergasser kan plaatsen. Dit is een allesbehalve een correcte en professionele reactie, eerder een kinderachtige houding. Kortom u weigert het lek te herstellen dat binnen wettelijke garantie valt daarom stellen wij dat we de gemaakte kosten volledig op de firma Demeyco-Elewaut zullen verhalen. Indien nodig zullen we ook niet nalaten om dit via gerechtelijke manier te innen. mvg

Berichten (1)

Demeyco-Elewaut

Naar: C. V.

17/02/2022

Beste,Je mag wel de waarheid geen geweld aan doen!! Er ontbrak inderdaad bij de plaatsing (speciaal voor jullie op zaterdag omdat het dringend was) een onderdeel maar de kachel kon wel al branden . Dit zijn we speciaal op zondag , zoals met jou afgesproken, komen brengen (30min heen en 30min terug) maar er was niemand meer thuis omdat we wat later waren dan gezegd. Daarom hebben we dat onderdeel aan je deur achtergelaten. Het enige wat je nog moest doen is dit opnemen , deurtje kachel openen en het erin plaatsen. Dit is 10 sec werk , daar heeft u geen materiaal voor nodig ( moet er ook steeds uit om kachel aan te steken) en dat kan inderdaad dus een oma van 85j. Als u niet apprecieert dat we speciaal op zondag dit brengen en integendeel nog 97Eur van onze factuur niet betaald dan noem ik dit pas kinderachtig. Wij zijn groot geworden door onze goede service en zouden normaal met plezier langskomen om naar een lekje te kijken (hoewel ik betwist dat dit onze fout zou zijn) maar dit doen we ,zoals alle bedrijven, enkel bij klanten die alles correct hebben betaald. Ik heb geprobeerd om dit met redelijkheid op te lossen en je dit vriendelijk te laten inzien maar als dan gedreigd wordt met juridische stappen ed. dan word ik inderdaad grof. Moraal van het verhaal betaal gewoon je rekening en dan kunnen we spreken (ipv dreigen)Met vriendelijke groeten,Tom ElewautTel. 03 772 49 63DEMEYCO-ELEWAUT bvbaToonzaal Grote Baan 8b - 9100 Sint-Niklaas (Nieuwkerken)Kantoor Eduard Prissestraat 92 - 9100 Sint-Niklaaswww.demeyco-elewaut.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform