Terug

Probleem met 'Ingebrekestelling'

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. L.

Naar: Eneco

28/10/2018

Ik ontving een 'Ingebrekestelling' ivm facturen die niet betaald zouden zijn. Het gaat hier over 4 facturen. 2 ervan dateren van sep en nov 2017! Eneco beweert een herinnering gestuurd te hebben voor het te laat betalen van deze facturen. Deze werden niet door mij ontvangen. Ik heb de website geraadpleegd en idd gezien dat er voor deze 4 facturen een aanmaning werd opgesteld. Bij nakijken van de betalingen zag ik, dat 3 van de 4 facturen betaald werden voor de aanmaning gestuurd werd. Ik ben reeds 3 jaar klant en heb steeds mijn facturen correct betaald. De extra kost van €20 vind ik helemaal frauduleus. Ook de toon van de brief is allebehalve. Dreigen met afsluiting van de toevoer en aangeven dat de brief aangetekend verstuurd werd, hoewel het om een gewone briefwisseling gaat. Dat is mensen intimideren. Ik verhuis in december en denk er sterk over om een andere leverancier te nemen voor electriciteit en gas.

Berichten (2)

Eneco

Naar: M. L.

29/10/2018

Geachte,Gelieve in bijlage het antwoord te willen vinden in verband met het klachtendossier van Marijke Lamon.Met vriendelijke groetenMarina Coppens.

Eneco

Naar: M. L.

31/10/2018

Geachte,Hierbij het antwoord dat werd verstuurd naar klager in verband met dossier CPTBE00538835-00.Met vriendelijke groetenMarina CoppensKlachtenbeheer EnecoAntwoord aan Marijke Lamon Beste Marijke,We hebben jouw klacht via Test Aankoop goed ontvangen.Ik heb je dossier even nagekeken en zie inderdaad dat een ingebrekestelling werd verstuurd voor een reeks aanmaningskosten die niet werden betaald.In bijgevoegd rekeningoverzicht zie je de situatie van jouw rekening. In de kolom '˜Betaling ontvangen' zie je in het rood aangeduid de betalingen die te laat ontvangen werden door ons t.o.v de vervaldatum (in de kolom '˜Vervaldag'). Het is pas als er geen betaling komt geruime tijd na het verstrijken van de vervaldatum dat er een aanmaningsbrief wordt verstuurd. Deze wordt normaal gezien via mail gestuurd. Ik heb gemerkt dat je sommige van deze aanmaningskosten wel degelijk betaald hebt dus ik veronderstel dat je de brieven dan ook ontvangt. Het kan natuurlijk gebeuren dat er af en toe sommige van die aanmaningsbrieven in je spam folder terecht komen, misschien heb je dit niet opgemerkt.Je vermeld ook dat sommige van de aanmaningsbrieven werden opgesteld vóórdat de vervaldag van de factuur verstreken was. Op dit bijgevoegd overzicht kan ik dat niet terugvinden maar als je me jouw gegevens stuurt wil ik dat met plezier even nakijken en de kosten annuleren in dat geval.In verband met de toon van onze briefwisseling kan ik je zeggen dat ingebrekestellingen algemene brieven zijn bestemd voor alle mogelijke achterstallige betalingen. Ik heb alvast de ingebrekestelling voor jou geannuleerd en de 20 euro gecrediteerd zodat we dit dossier op een prettige manier kunnen afronden.Mag ik je bij deze attent maken op het feit dat we voor de laatste voorschotfactuur FAC181756643 met vervaldag 25/10/18 ook nog geen betaling hebben ontvangen. Ik heb de vervaldag alvast verlengd tot 1/11/18 zodat er hiervoor ook geen verdere aanmaningskosten worden aangerekend.Om laattijdige betalingen te vermijden zou je misschien kunnen overwegen om een domicilieringsopdracht te geven aan je bank waardoor alle betalingen netjes op tijd komen.Je kan ook altijd bij onze klantendienst terecht om een uitstel van betaling te vragen indien je voorziet dat een betaling van een bepaalde factuur te laat zou kunnen komen, zij zullen dit met plezier voor jou in orde maken. Wij hopen op een verdere prettige samenwerking. Indien je bijkomende vragen hebt aarzel niet om me een mail te sturen.Met vriendelijke groetenMarinaPS Ik stuur een kopij van deze mail naar Test Aankoop als antwoord op de klacht.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform