Geachte,Hierbij het antwoord dat werd verstuurd naar klager in verband met dossier CPTBE00538835-00.Met vriendelijke groetenMarina CoppensKlachtenbeheer EnecoAntwoord aan Marijke Lamon Beste Marijke,We hebben jouw klacht via Test Aankoop goed ontvangen.Ik heb je dossier even nagekeken en zie inderdaad dat een ingebrekestelling werd verstuurd voor een reeks aanmaningskosten die niet werden betaald.In bijgevoegd rekeningoverzicht zie je de situatie van jouw rekening. In de kolom '˜Betaling ontvangen' zie je in het rood aangeduid de betalingen die te laat ontvangen werden door ons t.o.v de vervaldatum (in de kolom '˜Vervaldag'). Het is pas als er geen betaling komt geruime tijd na het verstrijken van de vervaldatum dat er een aanmaningsbrief wordt verstuurd. Deze wordt normaal gezien via mail gestuurd. Ik heb gemerkt dat je sommige van deze aanmaningskosten wel degelijk betaald hebt dus ik veronderstel dat je de brieven dan ook ontvangt. Het kan natuurlijk gebeuren dat er af en toe sommige van die aanmaningsbrieven in je spam folder terecht komen, misschien heb je dit niet opgemerkt.Je vermeld ook dat sommige van de aanmaningsbrieven werden opgesteld vóórdat de vervaldag van de factuur verstreken was. Op dit bijgevoegd overzicht kan ik dat niet terugvinden maar als je me jouw gegevens stuurt wil ik dat met plezier even nakijken en de kosten annuleren in dat geval.In verband met de toon van onze briefwisseling kan ik je zeggen dat ingebrekestellingen algemene brieven zijn bestemd voor alle mogelijke achterstallige betalingen. Ik heb alvast de ingebrekestelling voor jou geannuleerd en de 20 euro gecrediteerd zodat we dit dossier op een prettige manier kunnen afronden.Mag ik je bij deze attent maken op het feit dat we voor de laatste voorschotfactuur FAC181756643 met vervaldag 25/10/18 ook nog geen betaling hebben ontvangen. Ik heb de vervaldag alvast verlengd tot 1/11/18 zodat er hiervoor ook geen verdere aanmaningskosten worden aangerekend.Om laattijdige betalingen te vermijden zou je misschien kunnen overwegen om een domicilieringsopdracht te geven aan je bank waardoor alle betalingen netjes op tijd komen.Je kan ook altijd bij onze klantendienst terecht om een uitstel van betaling te vragen indien je voorziet dat een betaling van een bepaalde factuur te laat zou kunnen komen, zij zullen dit met plezier voor jou in orde maken. Wij hopen op een verdere prettige samenwerking. Indien je bijkomende vragen hebt aarzel niet om me een mail te sturen.Met vriendelijke groetenMarinaPS Ik stuur een kopij van deze mail naar Test Aankoop als antwoord op de klacht.