Terug

probleem levering voldoende elektriciteit

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. D.

Naar: FLUVIUS

18/10/2023

Beste, Ik heb sinds 12/2022 een warmtewisselaar op hoge temperatuur geïnstalleerd. Ik had een monofase installatie en de hoofdzekering sloeg telkens af. Ik heb dit jaar in mei op aanraden van Fluvius een 3-fase digitale teller -op mijn kosten- laten installeren door Fluvius. Het probleem bleef echter bestaan. Van tijd tot tijd sloeg de hoofdzekering -nu van de digitale teller- af. Daikin heeft dan het vermogen van de warmtewisselaar beperkt tot 25 ampère. Gisteren -met een buitentemperatuur 's nachts van 0°- sloeg de hoofdzekering af om 5u20, om 6u30 en om 8u03. Noch de verliesstroomschakelaar, noch een andere zekering (de warmtewisselaar staat op een zekering van 32 ampère) sloeg af. Blijkbaar kan Fluvius de contractuele hoeveelheid elektriciteit niet leveren. Daikin is dan met spoed tussengekomen en heeft de warmtewisselaar 'gedowngraded' naar 20 ampère. Met alle gevolgen van dien voor onze verwarming. Wat kan Fluvius doen opdat we onze warmtewisselaar naar behoren kunnen laten werken met voldoende elektriciteit ?

Berichten (4)

FLUVIUS

Naar: R. D.

18/10/2023

BesteIk heb uw melding goed ontvangen.Om u beter van dienst te zijn, heb ik uw aansluitadres nodig.Ik kan uw adres niet terugvinden in uw melding.Alvast bedankt!Met vriendelijke groeten,Kris VermeerschKlachtencommissieBrusselsesteenweg 1999090 Mellewww.fluvius.be s:www.fluvius.be/disclaimer

R. D.

Naar: FLUVIUS

19/10/2023

Aan Kris VermeerschKlachtencommissie FluviusOns aansluitingsadres isMosvenne 9b3272 TesteltKlantnummer 5800671

R. D.

Naar: FLUVIUS

21/10/2023

Beste, De installateur van Daikin heeft me volgende technische gegevens bezorgd i.v.m. de warmtewisselaar hoge temperatuur : 'verbruik zonder weerstand komt op 4360 Watt bij -7°C . Dit komt overeen met 18,95 A . Maandagnacht 16/10 was de minimum temperatuur 0° C. Mijn piekverbruiken op maandag 16/10 bedroegen om 5u15 : 0,276 kWh (waarbij de hoofdschakelaar afsloeg). Idem dito om 06:30 u met 1,018 kWh en om 08:00 u met 0,621 kWh. Ik begrijp niet waarom Fluvius mij nu zegt dat ik de aansluiting van 25 ampère die Fluvius mij aanbevolen heeft moet verzwaren ? Ik begrijp echt niet wat er gebeurd is en voor mij is de reactie van Fluvius niet ter zake doende.Vriendelijke Groeten.

R. D.

Naar: FLUVIUS

25/10/2023

Beste,Via deze weg omdat ik gisteren een voice-mailtje ontvangen heb van tel.nr. +3292634999 dat ik de hele dag probeer te contacteren en dat steeds 'onbereikbaar' is. Ook de Fluvius website was vandaag niet beschikbaar wegens 'onderhoudswerken'. In dat voicemailtje werd voorgesteld om een technicus van Fluvius te sturen die de elektrische installatie zou nakijken en die ik moest betalen indien een 'fout' in onze installatie gevonden werd. Er werd aangeraden een electricien vooreerst de installatie te laten nakijken. Ik ben akkoord dat Fluvius een technicus stuurt, maar wil er op wijzen dat de installatie recent reeds nagekeken en goedgekeurd is door Normtec / Technisch Bureau Verbruggen. Als u mij een/enkele datums geeft waarop uw technicus kan komen dan zal ik Normtec contacteren zodat zij ook iemand kunnen sturen. Blijkbaar twijfelt Fluvius aan hun deskundigheid waarmee zij onze installatie hebben nagekeken en goedgekeurd, daarom dat zij wat mij betreft ook het recht hebben om hun werk in aanwezigheid van uw technicus te verdedigen. Ik zal ook trachten de elektricien die de zekeringskast geïnstalleerd heeft en de elektricien die de Warmtewisselaar heeft aangesloten aanwezig te laten zijn. Ik reken er op dat wanneer uw technicus geen fout vind in hun werk (hun verantwoordelijkheid) u ook deze mensen zal vergoeden voor hun aanwezigheid zoals u van ons vraagt. Ondertussen werkt onze Warmtewisselaar nog steeds aan minder dan de helft van zijn vermogen en springt de hoofdzekering niet meer af. Vriendelijke Groeten,


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform