We hebben een keuken besteld bij Ixina Antwerpen op 21/10/2024 . De verkoper die ons heeft verder geholpen is Patrick Beutels. Volgens de bestelbon zou onze keuken 16/12/2024 geleverd worden.
Na de eerste opmeting op 4/11 zouden we 2 dagen later de plannen ontvangen om de nodige leidingen te kunnen laten plaatsen door onze aannemer. We hebben de planning met serieuze vertraging pas halverwege de week nadien ontvangen.
Die plannen bevatte 2 meetfouten die wij zelf hebben moeten opmerke en opnieuw aangepast moesten worden alsook het ontbreken van een vaatwasser in het technisch plan.
Er is een 2 opmeting gebeurd ter controle waarbij bleek dat de keuken niet besteld is op basis van het finale plan en de wasbak besteld is in het eiland ipv tegen de wand zoals afgesproken en ook op het grondplan getekend stond.
Het productieproces is stilgelegd moeten worden met een vertraging als gevolg.
De levering zou gepland staan voor 6/1 en de plaatsing voor 7/1. De levering is correct verlopen maar op de dag van de plaatsing is niemand komen opdagen. Nochtans hadden wij speciaal Verlofdagen opgenomen.
Na het contacteren bleek dat er geen plaatsing gepland stond omdat wij zogezegd een betaling niet hebben uitgevoerd. Echter hebben wij nooit een factuur ontvangen voor een betaling.
Bleek dat onze verkoper Patrick niet langer werkzaam is bij ixina en daardoor zijn ze vergeten om een factuur te bezorgen aan ons. We kunnen niet iets betalen waar we geen weet van hebben en daarbovenop werken wij met een renovatielening en hebben wij een officiële factuur nodig zodat de bank het nodige kan doen.
Om geen verdere vertraging op te lopen hebben wij het bedrag met ons persoonlijk budget betaald zonder officiële factuur. Dit is echt onaanvaardbaar.
De plaatsing van de keuken stond dan gepland voor 13/1 . Op dit punt staat onze keuken vol met toestellen en dozen waardoor wij zelfs niet meer bij onze improvisatiekeuken konden noch onze spullen met een grote consequentie binnen ons huishouden.
Ook de vrije dagen die we genomen hebben voor niks zonder nog maar een bericht dat de plaatsing niet doorgaat wegens het ontbreken van een betaling is onacceptabel.
Er is ons gezegd dat 13/1 de keuken geplaatst zal worden. Effectief zijn ze langsgeweest en om 14u15 zijn ze terug vertrokken en de keuken is slechts half geplaatst. Ze doen morgen verder maar ik kan niet zomaar vakantie nemen zonder verwittiging nog geen 24u op voorhand. Opnieuw onacceptabel.
Tijdens het plaatsen bleek dat onze afvoer voor de dampkap een te smalle opening heeft namelijk 110mm ipv 150mm. Hierdoor kan de dampkap niet aangesloten worden.
Hier is niks over aangegeven op het technisch plan, niks mondeling vermeld geweest. We kunnen dit niet weten en dat is niet onze verantwoordelijkheid om dit te weten.
Dan is er ook nog de vraag gekomen van de plaatsers voor een gasdarm om op onze gaskraan te voorzien voor het aansluiten van het vuur. Hier is ons opnieuw niks over vermeld. Volgens ixina wordt dit ook voorzien door de plaatsers. Dus ons gasvuur zal morgen niet functioneel zijn samen met de dampkap.
Dan het ergste van alles. Wij hebben in de winkel gekozen voor een werkblad dat op een keuken lag in de toonzaal van ixina Antwerpen. Ik heb gekozen voor dat specifieke werkblad en de verkoper heeft gezegd dat dat het San Remo blad was en het ook zo besteld. Ik heb nooit een lijst gezien met kleuren en namen dus ik ga ervan uit dat de verkoper weet welk blad het is en welke naam die heeft.
Nu zie ik dat het blad dat op de keuken werd gelegd helemaal niet overeenkomt met wat ik gekozen heb in de winkel. Het blad dat besteld is, is een koud en grijzige tint laminaat ipv het warmere dat ik wou. Ik ben vandaag naar de toonzaal gereden om te kijken welke het was dat ik gekozen had en het is de taxusdecor. Ik heb nog een foto van toen ik in de winkel was bij het kiezen van het werkblad.
Dat er zoveel misgelopen is, is 1 ding. Verschrikkelijk, onprofessioneel en oneerlijk naar ons toe.
Dat ik de komende jaren moet leven met een werkblad dat totaal niet de kleur heeft dat ik gekozen heb en waar ik wel 18.000 euro voor heb betaald is gewoon heel triestig en erg.
Ik wil dat hier vanalles recht getrokken wordt en dat mijn klacht serieus genomen wordt. Ik heb al 3 maal rechtstreeks contact opgenomen met Ixina Antwerpen zonder gevolg.
Onze troost was dat de keuken er wel zou komen maar dit werkblad in de verkeerde kleur is geen troost meer.
Ik verwacht een antwoord met een passende oplossing.
Idoia Redondo Cuesta