Terug

Probleem kwaliteit/facturatie en frauduleuse praktijken

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. S.

Naar: KWADRO

21/02/2019

Voor een nieuwbouw hebben we beroep gedaan op Kwadro voor aluminium ramen en deuren. De montage was een complete chaos geen kraan, raam gesneuveld, foute opmeting en ontbrekende elementen. Hierdoor heeft een installatie van 2 dagen geleid in een montage van meerdere maanden (inclusief bouwverlof) met verschillende teams.Het gevolg: een slechte montage, een gebrekkige opvolging en producten die niet conform zijn.De plaatsing van de ramen is gestart op 30/06/2016!Kwadro maakt er de gewoonte van om slechts bij mondjesmaat te reageren na een aanmaning. Bovendien schuiven ze gemakkelijkheidshalve veel van de problemen door naar Building Windows. Building Windows zorgt voor de assemblage van de ramen. Ook zij hebben (veel) boter op het hoofd. Aliplast, de fabrikant van de profielen, geeft niet thuis op onze bemerkingen.Kwadro maakt gebruik van het feit dat je 95 % van je factuur hebt betaald voordat de montage wordt uitgevoerd. Hierdoor heb je als klant weinig drukkingsmiddelen om ze tot actie te laten overgaan. Kwadro is geen bedrijf dat gericht is op service, eenmaal de montage achter de rug ben je slechts een kost voor het bedrijf en blijf je als klant letterlijk in de kou staan. Er zijn geen techniekers/plaatsers die jouw problemen komen oplossen! De techniekers zijn als bij toeval steeds bezig op een andere werf voor de komende 6 weken. Concreet hebben we structurele problemen met onze schuiframen op de gelijksvloer, met de buitendeuren die kromtrekken, met ramen die niet conform de offerte zijn en met ramen die kromtrekken!De buitendeuren trekken bol en krom in zomer en winter waardoor het zowaar binnenwaait en de deuren zeer moeilijk te ontgrendelen zijn!Eén van de twee deuren is vervangen, twee jaar na de klacht! Oorzaak: productiefout!De andere wordt om ongekende reden niet vervangen. Nu blijkt dat het probleem toch nog steeds niet is opgelost en de deur met de zon erop helemaal krom trekt.De meeste ramen trekken krom door temperatuursverschillen waardoor de uitzettingsvoegen tussen het pleisterwerk en de ramen scheurt (APU profielen).Twee grote hefschuiframen zijn niet winddicht en bij de minste zucht waait het zowaar binnen omdat de bladen van elkaar worden geduwd.Beide schuiframen rammelen en piepen bij het bedienen en hebben overdreven veel speling.Kwadro had voorgesteld om een lichter model van schuiframen te gebruiken met alle gekende gevolgen.De beglazing van 9 van de 18 ramen is niet conform de offerte, ze hebben geen geluidswerende beglazing of het is geen veiligheidsglas, 2 ramen zijn niet in overeenstemming met het EPB verslag (geen argon vulling). Dit hebben we recentelijk ontdekt nadat we zelf de GlassID’s hebben ingegeven bij de fabrikant. We raden iedereen aan om dit te controleren!Verankering van de voordeur en een schuifraam was ondermaats. Die van de voordeur werd pas 21 maand na montage verstevigd! Het schuifraam werd ook extra verankerd maar nog steeds onvoldoende. De herstelwerken waarbij pleisterwerken en bekistingen werden beschadigd is niet vergoed. We ontbreken we nog steeds enkele horren.We blijven achter met heel wat frustratie, verloren tijd, verloren energie om steeds opnieuw contact opnemen enz… Kwadro voert een uitputtingsslag uit, ze verwachten dat de klant opgeeft.Na de offerte zijn een aantal wijziging doorgevoerd (minprijs en meerprijs). Enkel de meerkosten zijn aangerekend. Een geschrapt raam, goedkopere schuiframen (zonder overleg) en kleinere oppervlakken zijn niet meegerekend.We hebben veelvuldig deze, blijkbaar frauduleuze, leverancier gecontacteerd, steeds correct en vriendelijk. Enkel na een aanmaning werd er per mail kort gereageerd maar nooit met het gewenste resultaat. Onkunde, misleiding, fraude, slechte kwaliteit en geen service na verkoop!Zij geven niet thuis om deze wijzigingen te verrekenen in een eindfactuur.De offerte is ontvangen op Batibouw 2016.Chronologie:Offerte: 02/03/2016Opmeting: 19/04/2016Bemerkingen/aanpassing opmeting: 20/05/2016Plaatsing ramen: 30/06/2016Werfverslag nr.11: 05/09/2016Aangetekend schrijven 1: 12/09/2016Werfverslag nr.12: 12/09/2016Afwerking ramen: 13/10/2016Werfverslag nr.13: 14/10/2016Vergadering met architect, Kwadro en Building Windows : 18/12/2017Corrigeren/rechtzetten schuifraam: 24/02/2017Aangetekend schrijven 2: 20/11/2017Aangetekend Schrijven 3: 24/12/2018 Wij eisen, voor de zoveelste maal, de uitvoering van de werken conform de overeenkomst, de rechtzetting van alle openstaande problemen, en een correcte facturatie.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform