Terug

Probleem ING Cashback

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. C.

Naar: ING - Bank and kantoren

13/06/2021

In januari 2021 deed ik twee internetaankopen via een ING Cashback-deal. Ik deed deze aankopen volledig conform de vermelde voorwaarden. In de loop van de maand maart 2021 werden deze beide aankopen aan huis geleverd en deze werden niet geretourneerd (de aankoop werd dus volledig voltooid). Volgens de voorwaarden bij ING, zou de cashback gestort worden na het aflopen van de retourperiode (30 dagen bij mijn aankopen) en uiterlijk 45 dagen na het aflopen van deze periode. Ik heb deze volledige periode gewacht, maar tot op heden werd de cashback nog steeds niet toegekend.Als gevolg hiervan, nam ik via verschillende kanalen contact op met de ING klantendienst (Telefonisch 4 keer, per mail/klachtformulier 4 keer), maar er werd mij tot op heden nog steeds geen oplossing aangeboden. Op mijn mails/klachtformulieren kreeg ik gewoonlijk ‘textbook’-antwoorden die vermoedelijk uit een draaiboek of FAQ komen en mij in essentie geen oplossing bieden. Op mijn laatste klachtformulier kreeg ik zelfs na 3 weken nog geen antwoord, waardoor ik voorbije week dan nog maar eens een klachtformulier heb ingevuld.Bij een eerste telefonische contactname, kreeg ik het advies om nog even te wachten. Dit omwille van het feit dat er mogelijks wat vertraging op zit.(= niet geholpen)Bij mijn tweede telefonische contactname (begin april 2021) kreeg ik een medewerker van de ING klantendienst te spreken die nota nam van mijn relaas en de desbetreffende aankoopreferenties. Deze medewerker gaf aan intern een incident te zullen aanmaken met het oog op het bekomen van een oplossing. Deze oplossing is er tot op heden nog niet gekomen.(= niet geholpen)Enkele weken gingen voorbij zonder weerwoord. Daarom nam ik begin mei 2021 nog eens telefonisch contact op met de ING klantendienst om informatie te verkrijgen betreffende mijn incident. Deze persoon gaf aan de medewerker/collega - belast met het incident - intern een reminder te zullen sturen om mij in kennis te stellen van het verloop. Ik ben nooit gecontacteerd geweest, niet telefonisch, niet per mail. (= niet geholpen)Door gebrek aan reactie heb ik dan maar op 18 mei 2021 een nieuw klachtformulier ingevuld waarin ik mijn situatie nogmaals meegeef en met de vraag waarom mijn probleem niet wordt opgelost en er niets wordt gecommuniceerd naar mij toe betreffende het verloop. Op dit klachtformulier heb ik tot op heden (13 juni 2021) nooit antwoord gekregen.(= niet geholpen)Door het gebrek aan reactie, nam ik op 1 juni 2021 nogmaals telefonisch contact op met de ING klantendienst. De medewerker leek heel begripvol en gaf aan dat deze situatie helemaal niet oké is. Ook het feit dat mijn klachtformulier onbeantwoord bleef, zou helemaal niet mogen. Deze medewerker nam nota van mijn vraag om geïnformeerd te worden en zou de beheerder van mijn incident intern een reminder te sturen om mij te contacteren. Tot op heden werd hieraan nog niet voldaan. De storting van mijn cashback werd ook nog steeds niet uitgevoerd, dit 5 maanden en 13 dagen na de aankoop/betaling. (= niet geholpen)Na de zoveelste vruchteloze contactname krijg ik uiteraard het gevoel dat men mij bij elk gesprek meedeelt wat ik wil horen maar er verder niets gebeurt. Of dit zo is, dat laat ik in het midden. Het gaat er mij om dat op het niveau van communicatie naar mij toe duidelijk iets scheelt. Ik heb al uren aan de telefoon gehangen om te pogen dit op te lossen en tot nog toe zonder succes. Ik kan echter niet anders dan teleurgesteld te zijn in de wijze waarop dit wordt afgehandeld. Hopend op positief resultaat van deze lang aanslepende situatie.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform