Klacht
G. M.
Naar: Cool blue
Via een vriend bekwam ik een iphone 6 plus 128 GB die aangekocht is bij Coolblue op 16 februari 2015 met een garantietermijn die zij aanbieden van 2 jaar. Na een zevental maand kwam ik tot de vaststelling dat er een probleem bestond met het toestel. Ik contacteerde Coolblue met de omschrijving van het probleem. Zij wouden het probleem oplossen als ik hen het toestel opstuurde. Ik ging mijn iphone echter ongeveer 3 weken moeten missen wat niet mogelijk was. Als alternatief stelde men mij voor dat ik het toestel door een erkende apple-hersteller kon laten nakijken. Hiervoor kon ik terecht bij Switch. Na nazicht heeft Swtich het toestel vervangen door een geremanifactured toestel. Vanaf toen heb ik geen problemen meer gehad met het toestel tot half januari 2017. Mijn touchscreen blokkeerde tot 2 maal toe. Hiervoor passeerde ik dan rechstreeks bij Switch om dit probleem te melden (vorige keer had Coolblue mij ook doorverwezen). Aangezien het probleem zich niet voordeed op het moment dat ik daar was, zei men mij dat het probleem waarschijnlijk een toeval was geweest. Ik keerde terug huiswaarts met het toestel en het werkte gedurende enige tijd zonder fouten. Tegen half februari trad het probleem plots heel frequent op (tot 5 maal per dag). Ik ben dus terug naar Switch gegaan waar men mij aanraadde een herstel via de iTunes store uit te voeren. Men dacht dat het probleem daarmee wel zou opgelost zijn. Dit heb ik ook gedaan maar na enige tijd was het probleem opnieuw even erg als voor het herstel. Swtich meldde mij dat zij het toestel niet konden herstellen binnen garantie maar dat ik mij hiervoor moest richten naar Coolblue. Dat heb ik dan ook gedaan maar bij Coolblue weigert men ook mijn iphone in garantie te herstellen aangezien ik er bij hen kort na het verstrijken van de garantie ben mee komen aankloppen alwaar ik reeds bij Switch het probleem heb gemeld half januari, dus een ganse tijd voor het verstrijken van de garantie. Bovendien heeft Coolblue mij vorige keer zelf naar Switch doorverwezen dus is het voor mij een gans raadsel waarom men nu zo lastig doet. Ik heb reeds vele malen met hen gebeld maar men wil hem niet herstellen zonder dat ik opdraai voor de kosten. Na een zoveelste nee te hebben ontvangen van Coolblue contacteerde ik Test-Aankoop die mij hebben aangeraden de klacht publiekelijk via hun website door te sturen. Graag dus dan ook snel een oplossing.
Berichten (14)
Cool blue
Naar: G. M.
Beste,Dit is inderdaad een vervelende kwestie. Wij willen de klant uiteraard steeds het voordeel van de twijfel geven, echter kunnen we geen toestellen kosteloos ter herstelling aanbieden die buiten de garantie bij ons worden aangemeld. Dat spreekt uiteraard voor zich.Indien de klant verkiest, kan er wel een herstelling verzorgd worden, maar alleen ter betaling van de reparatiekosten.Met vriendelijke groet,Robin van CoolblueSenior KlantenserviceAlles voor een glimlachCoolblue.beBoomsesteenweg 5602610 AntwerpenE-mail: klantenservice@coolblue.beTel: 03 808 27 00 --- original message ---On Thu, Mar 23, 2017 at 01:09 pm, Administratie Coolblue NV
G. M.
Naar: Cool blue
Geachte Coolblue,De Iphone was aangeboden binnen de garantie op een reparatieplaats die jullie mij zelf hadden aangeduid bij een eerste defect, namelijk bij Switch. Bij een tweede defect is het toch logisch dat de klant dan direct zich daar aanmeldt aangezien jullie toch doorverwezen hebben. Pas op het moment dat men mij bij Switch heft vermeld dat men mij niet meer kon helpen voor het herstel en mij aangeraden hebben om naar jullie terug te koppelen heb ik dat dan ook gedaan. Ik heb als klant de regels gevolgd die jullie mij destijds hebben geformuleerd. Het is dan ook duidelijk dat ik hier als klant niet de dupe van hoef te zijn! U mag van mijn part gerust bij Switch Gent navraag doen over deze kwestie! Bijgevolg zou ik dan ook wensen dat jullie de iphone herstellen zonder kosten aangezien ik het probleem heb aangekaart binnen de garantieperiode.Vriendelijke groeten,GuntherPS: Kan de Test-aankoop medewerker die dit leest hier ook een commentaar op geven aub? Hartelijk dank!
Cool blue
Naar: G. M.
Beste,Ik heb de zaak even nagekeken maar vrees dat we niet veel kunnen betekenen voor de heer Mosselmans.Ik vind nergens in het systeem een retouraanvraag terug van de heer Mosselmans, zowel van de eerste als de tweede melding niet. Ik vind het zeer vreemd dat we iemand doorverwijzen naar Switch daar het toestel bij ons is aangekocht, bijgevolg zijn wij ook verantwoordelijk voor de garantie. In het systeem kan ik over deze communicatie helaas ook niets terugvinden.Moest de heer Mosselmans kunnen aantonen dat dergelijke informatie aan hem is verstrekt door een Coolblue medewerker kunnen we de zaak bekijken vanuit een ander standpunt. Zodoende kunnen we hem alsnog de nodige service bieden. Echter zitten we ook dan nog met het feit dat het toestel zakelijk is aangekocht waardoor het toestel niet onder de garantiewetgeving van consumenten aankopen valt. Zodoende moeten we de klant alsnog doorsturen naar Apple zelf. Dit is mogelijk via de volgende link:s:getsupport.apple.com/?caller=pspandPRKEYS=PL133Indien gewenst kan u de garantieregeling van Apple zelf terugvinden in onderstaande link::images.apple.com/benl/legal/statutory-warranty/Belgium_Dutch_Statutory_Warranty.pdfMet vriendelijke groet,Erik Van Hoof van CoolblueSenior KlantenserviceAlles voor een glimlachCoolblue.beBoomsesteenweg 5602610 AntwerpenE-mail: klantenservice@coolblue.beTel: 03 808 27 00 --- original message ---On Thu, Mar 23, 2017 at 01:36 pm, Administratie Coolblue NV
G. M.
Naar: Cool blue
Geachte Coolblue,Ik heb jullie telefonisch gecontacteerd eind augustus 2015. De medewerker van jullie heeft mij toen (zoals reeds vermeld in een vorig bericht) aangezien ik mijn iPhone geen 3 weken kon missen indien deze naar jullie opgestuurd moest worden, doorverwezen naar Switch. Natuurlijk dat ik heb jullie eerst gecontacteerd aangezien het gaat om een toestel dat van bij jullie komt en er een probleem na enkele maanden! Je kan toch niet zomaar met een toestel voor de garantie ergens terecht als het daar niet is aangekocht? Dit is des te meer een bewijs dat ik op jullie aanraden naar Switch ben gegaan. Bovendien mag U gerust in jullie communicaties nagaan dat men mij hiervoor te woord heeft gestaan. Bij het contact met jullie heb ik immers het serienummer van het toestel vermeld dat herinner ik mij nog goed! Dus zullen jullie het desbetreffende gesprek wel kunnen terugvinden als jullie daar notitie van hebben gemaakt. Nadat ik jullie heb gecontacteerd ben ik dan bij Switch gegaan en daar heb ik nog de servicebon van waar het serienummer nog eens op staat vermeld. Deze dateert van 28/8/2015 dus zo heeft U een idee van wanneer de communicatie dateert. Met deze info en het serienummer (dat op de reeds genoemde factuur staat) moeten jullie zeker het gesprek kunnen terugvinden.Het is eigenlijk wel straf dat ik jullie moet aantonen wat jullie aan de klanten hebben gemeld, maar hoop dat dit hiermee dan wel aangetoond is.Een collega van jullie heeft mij (voor de melding van de klacht via test-aankoop) reeds gezegd dat jullie gaan onderscheid maken qua garantie tussen persoonlijke of zakelijke aankopen en dus ook op zakelijk aankopen een garantie van 2 jaar geven dus zie ik hier ook hier geen probleem, in tegenstelling to wat U stelt in Uw vorig bericht. Dus vraag ik mij af waarom de garantie dan via apple zou moeten gaan? Ik heb reeds met apple contact gehad en die hebben mij verteld dat zij instaan voor de garantie in het eerste jaar maar het tweede jaar de garantie door de winkel (jullie dus) wordt geregeld. Dus hier ligt de verantwoordelijkheid toch bij jullie, niet? Zij zijn van de ganse problematiek dus ook op de hoogte gebracht.Ik hoop dan ook dat dit alles ervoor kan zorgen dat jullie er voor zullen zorgen dat mijn iPhone kosteloos zal kunnen worden hersteld.Graag snel een reactie aub, want mijn iPhone heeft vandaag opnieuw een keer of vijf de functionaliteit van de touch screen verloren!Vriendelijke groeten,Gunther
G. M.
Naar: Cool blue
Beste Coolblue,Ik ben gisteren ochtend door jullie gecontacteerd om nog eens de referenties van de aankoop aan jullie door te geven (nog maar voor de vierde keer als het niet meer is) zodanig dat jullie de verschillende zaken nog eens konden opzoeken. De persoon in kwestie bevestigde mij dat er wel degelijk 2 jaar garantie was op de aankoop en dat men iets ging proberen te regelen. Ik heb onmiddellijk getelefoneerd naar het nummer dat erbij stond en naar de persoon gevraagd die de mail heeft gestuurd. Deze kon mij echter niet te woord staan zei een collega omdat deze enkel per mail actief was. Ik heb gezegd via mail te reageren wat ik direct heb gedaan maar tot vandaag terug geen reactie gekregen hoewel ik heb gevraagd om heel snel te reageren omdat het echt problematisch wordt met de iPhone.Graag snel jullie reactie aub wat jullie er nu aan zullen doen!!!! Ik hoop dat jullie intussen meer info over de het contact in verband met de eerste herstelling zullen hebben teruggevonden.Vriendelijke groeten,Gunther
Cool blue
Naar: G. M.
Beste,De medewerker in kwestie vroeg inderdaad de referenties op, daar deze de referenties aan de hand van het vorig bericht niet kon terugvinden.Ons standpunt hierin is ongewijzigd, daar het toestel buiten garantie is, kunnen we deze niet onder garantie laten herstellen.Ik hoop u hiermee voldoende te hebben gea¯nformeerd. Hebt u toch nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op of bezoek één van onze winkels.Met vriendelijke groet,Robin van CoolblueSenior KlantenserviceAlles voor een glimlachCoolblue.beBoomsesteenweg 5602610 AntwerpenE-mail: klantenservice@coolblue.beTel: 03 808 27 00 --- original message ---On Mon, Mar 27, 2017 at 02:49 pm, Administratie Coolblue NV
G. M.
Naar: Cool blue
Geachte Coolbleu,Het toestel is ongeveer een maand VOOR het verstrijken van de garantieperiode aangeboden en bekeken in een winkel waar jullie mij voor een eerder herstel van dit toestek reeds hebben naartoe verwezen, namelijk Switch.Het probleem heeft zich toen iets minder voorgedaan maar is nadien veel frequenter voorgekomen.Een tweede maal stelde men mij voor een herstel van het toestel uit te voeren via itunes. Toen het probleem na enige tijd nog niet was verholpen heeft men mij bij switch de derde keer naar jullie doorverwezen omdat het toestel dat bij coolblue belgie is aangekocht in het systeem van apple als van Nederland afkomstig staat opgegeven.Hieruit blijkt dat het probleem voor einde van de garantie periode is gemeld! Switch heeft mij ovendien ook bevestigd dat ik effectief met dat probleem ben langsgeweest!!! Gelieve dan ook een herstelling in garantie hiervoor aan te maken en uit te voeren.Vriendelijke groeten,Gunther
Cool blue
Naar: G. M.
Beste heer Mosselmans,Wij vinden het ook zeer vervelend dat het toestel nu defect is en willen u met plezier verder helpen! Wanneer het toestel echter eerst bij een externe hersteller aangeboden wordt en wij niet op de hoogte wordt gebracht van het defect, kunnen wij niet uitgaan van een herstelling binnen de termijn. Om uw garantie te verkrijgen, dient u het toestel aan te melden bij de dienst die u de garantie verleent, namelijk Coolblue. Dit is buiten de garantieperiode gebeurd, dus kunnen wij geen kosteloze herstelling aanbieden.Met vriendelijke groet,Robin van CoolblueSenior KlantenserviceAlles voor een glimlachCoolblue.beBoomsesteenweg 5602610 AntwerpenE-mail: klantenservice@coolblue.beTel: 03 808 27 00 --- original message ---On Thu, Mar 30, 2017 at 10:44 am, Administratie Coolblue NV
G. M.
Naar: Cool blue
DATA NOT AVAILABLE
Cool blue
Naar: G. M.
DATA NOT AVAILABLE
G. M.
Naar: Cool blue
DATA NOT AVAILABLE
Cool blue
Naar: G. M.
DATA NOT AVAILABLE
G. M.
Naar: Cool blue
DATA NOT AVAILABLE
Cool blue
Naar: G. M.
Beste meneer Mosselmans,Bedankt voor uw reactie. Het spijt me om te lezen dat u niet akkoord bent met onze antwoorden en manier van werken. Wij blijven echter bij ons standpunt en vinden het tevens jammer dat er geen oplossing is gevonden tijdens onze communicatie. Als u zich niet kunt vinden hierin verwijzen wij u graag door naar instanties zoals de consumentenbond of bijvoorbeeld FOD Financien voor verder stappen. Ik hoop u hiermee voldoende te hebben gea¯nformeerd. Met vriendelijke groet,Rick van CoolblueSpecialist Alles voor een glimlachCoolblue.beBoomsesteenweg 5602610 AntwerpenE-mail: klantenservice@coolblue.beTel: 03 808 27 00 --- original message ---On Wed, Apr 5, 2017 at 04:11 pm, Administratie Coolblue NV
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten