Terug

Probleem extra factuur

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. S.

Naar: Limburg.net

03/01/2019

Onlangs kreeg ik een extra factuur van Limburg.net van €10,43 nadat ik de factuur voor huisvuil ophaling van €129,49 al had betaald. Dit is het grote bedrag dat een alleenstaande moet betalen per jaar voor ophaling huisvuil. Op de factuur staat dat dit volgende is inbegrepen in de dienstverlening: aantal kg huisvuil in functie van gezinssamenstelling op 1 januari + 12 ledigingen. Ik kan noch op de factuur, noch op hun site, noch op de site van de gemeente terugvinden hoeveel kg dit exact is. Na meerdere keren heen en terug gemaild te hebben en iedere keer gevraagd te hebben waar ik deze quota's kan vinden, weet ik nog steeds niet waar ik deze quota's kan vinden. Dan vraag ik mij af waarom dit niet publiekelijk is. Op de site van een andere gemeente vond ik (na lang zoeken) terug dat dit 90kg is voor een eenpersoonsgezin (https://www.kinrooi.be/product/69/belasting-voor-inzamelen-en-verwerken-huishoudelijke-afvalstoffen-limburg-net). Na 4 ledigingen kreeg ik deze extra factuur.Mijn kg afval voor 2018 is 83,5 kg wat dus onder deze quota ligt. Limburg.net beweert via mail dat dit maar 60 kg is, waar dit beschreven staat is me dus nog steeds niet duidelijk. (de bedragen die op de site van kinrooi staan komen overeen met het bedrag dat ik heb moeten betalen).Bijkomend hierbij is dat ik op de site van mijn gemeente een heel ander betalingssysteem vind (https://www.meeuwen-gruitrode.be/afvalophaling-en-diftar). Als deze van toepassing is moet ik (met deze 83,5 kg per jaar) maar liefst meer dan 9 keer minder betalen. Even ter verduidelijking: dit is allemaal voor de fusie van Oudsbergen.

Berichten (3)

L. S.

Naar: Limburg.net

17/02/2020

Ik heb niets meer gehoord van deze klacht meer dan een jaar geleden.Ondertussen nog factuur gekregen en hier werd niets meer over vermeld, ook werd mijn afval zoals gewoonlijk opgehaald. Nu ben ik verhuisd en is dit zogezegd een voorschot.Er wordt beweerd dat ik nooit een voorschot heb betaald in 2017. Ik ben ook pas eind 2017 verhuisd en heb toen alle facturen betaald die ik gekregen heb.

Limburg.net

Naar: L. S.

26/02/2020

Beste,Wij ontvingen onderstaande klacht. Wij hebben reeds uitgebreid gemaild (10 mails in totaal) met deze mevrouw en haar op alle mogelijke manieren uitleg gegeven. Daarnaast hebben wij haar ook duidelijk meegegeven dat zij alles online kan terugvinden na het aanmaken van een account op mijn.limburg.net Helaas is zij tot op heden nog niet op dit verzoek ingegaan.Als bijlage vindt u alle mailverkeer hierover.Gelieve mevrouw te vragen wat haar openstaande vragen nog zijn zodat wij haar een gepast antwoord kunnen geven.Met vriendelijke groetenIlseILSE LUYPAERTSManager communicatieEilse.luypaerts@limburg.netT011 28 89 68 (direct)0472 99 41 48Gouverneur Verwilghensingel 32 /3500 Hasselt /www.limburg.netDit bericht is onderhevig aan dezee-maildisclaimer.PDenk aan het milieu voordat u dit bericht print!

L. S.

Naar: Limburg.net

05/03/2020

Halloin bijlage vind je de hele mailing van 2018-2019 over deze factuur. Zoals je kan zien kan er mij op geen enkel moment een document worden gestuurd met de tarieven op. Ook zit er een foto bij van de originele factuur waar er niet opstaat hoeveel kg afval je mag laten ophalen. Ook wordt er niet op vermeld dat je je moet inloggen om te zien hoeveel afval je mag laten ledigen of verwezen naar iets anders waar dit zou staan. Op het moment dat ik de originele factuur heb betaald, kon ik dus op geen enkele manier weten waarvoor ik eigenlijk betaalde.NA de extra factuur en na dat ik contact met jullie opnam kon mij dit enkel via mail worden gezegd, ook werd er pas NA de extra factuur gezegd dat je u moet inloggen om te kunnen weten waarvoor je betaald.mvgLieselotte


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform