Terug

Probleem email adres

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. S.

Naar: ZALANDO

25/10/2025

Onderwerp: Klacht tegen Zalando betreffende weigering tot rectificatie van persoonsgegevens en behoud van klantvoordelen Geachte heer/mevrouw, Via deze brief wens ik een officiële klacht in te dienen tegen Zalando SE, aangezien mijn rechten als consument en als betrokkene onder de wetgeving inzake gegevensbescherming niet lijken te worden gerespecteerd. Situatie Ik ben reeds meerdere jaren klant bij Zalando en beschik over een account met een uitgebreide aankoopgeschiedenis en opgebouwde klantvoordelen. Het e-mailadres dat aan mijn account gekoppeld staat, is echter verouderd en voor mij niet langer toegankelijk. Hierdoor ben ik niet meer in staat om het e-mailadres via de standaardprocedure te wijzigen. Ik heb de klantendienst van Zalando meerdere malen gecontacteerd en aangeboden om mijn identiteit via diverse verificatiemiddelen te bevestigen. Ondanks deze inspanningen blijft Zalando weigeren om mijn e-mailadres handmatig aan te passen of om een alternatieve oplossing aan te reiken. Volgens hun medewerkers bestaat de enige mogelijkheid eruit een volledig nieuw account aan te maken, waarbij al mijn opgebouwde voordelen en loyaliteitspunten verloren zouden gaan. Ik beschouw dit als een onredelijke en klantonvriendelijke oplossing. Wettelijk kader: Mijn verzoek tot aanpassing van het e-mailadres betreft de rectificatie van persoonsgegevens, zoals erkend in Artikel 16 van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (GDPR). Daarnaast meen ik dat het dwingen tot verlies van opgebouwde voordelen in strijd is met de redelijke verwachtingen van de consument in het kader van een voortdurende contractuele relatie. Verzoek aan Test-Aankoop Ik verzoek Test-Aankoop om: Deze zaak te onderzoeken en in contact te treden met Zalando; Te bemiddelen zodat mijn recht op rectificatie wordt gerespecteerd; Te waarborgen dat mijn bestaande klantvoordelen en accountstatus behouden blijven. Ik vertrouw erop dat Test-Aankoop mijn belangen als consument naar behoren behartigt en kijk uit naar uw reactie. Met beleefde groet, Geena Smet Onkerzelestraat 39 9500 Geraardsbergen 0474054019 Oud e-mailadres account: geena.smet@student.ru.nl Gewenst nieuw e-mailadres: Geena.smet@outlook.com


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform