Terug

probleem datasnelheid Flybox

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. N.

Naar: Orange

01/12/2021

Geachte,Ik ben nu drie jaren klant bij de operator Orange.Ik heb bij hen een abonnement “Home Flybox 150 GB “ voor een bedrag van 20 Eur/ maand. De Flybox modem werkt met een 4 G signaal en moet een theoretische internetsnelheid van 210 Mbps kunnen halen, afhankelijk van de sterkte van het 4 G signaal. Op mijn Flybox geeft de signaalsterkte meter bijna altijd max ,of soms 1 balkje minder, aan.Mijn klacht gaat over het volgende ik merk de laatste tijd dat mijn internetsnelheid soms zeer laag wordt, tussen 1 Mbps en 3 Mbps. Met jullie test komt dit op tussen 600 en 1400 punten en dus zeer slecht. Dit terwijl ik zeker nog voldoende datavolume voor de lopende maand beschikbaar heb. Ik kan dan niet fatsoenlijk gebruik maken van mijn internet, bijvoorbeeld whatsapp en internetradio kan niet gelijktijdig zonder dat de stream van de radio onderbreekt of het surfen wordt zeer traag.Als ik dan contact opneem met de klantendienst is het steeds hetzelfde verhaaltje start uw modem eens opnieuw op, je hebt teveel toestellen op uw internet hangen, sluit anders een abonnement via de kabel bij ons af, en nog zoveel andere smoesjes.Het rare is dat de snelheid soms wel redelijk is. Dan spreek ik van snelheden tussen 10 Mbps en 40 Mbps. Dan heb ik ook geen enkel probleem. Deze snelheid kan soms een paar dagen aanhouden om dan ineens terug te vallen.Ik gebruik mijn Orange internet niet om TV te kijken. Daarvoor heb ik een schotelantenne van TV Vlaanderen.Ik verdenk Orange ervan om bewust de datasnelheid van hun goedkope abonnementen te beperken om de klant zo richting kabelaansluiting en duurdere abonnementen te duwen.Kan ik hiervoor een compensatie vragen of mijn betalingen stopzetten totdat Orange dit oplost?


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform